NA: zomerkriebels met de SKX015

Wij horlogemuppets zijn natuurlijk een stelletje Jacques Cousteaus bijmekaar, met al die prachtige duikhorloges die vaak niet meer water zien dan de bittere tranen om de eerste kras op het glas, maar tot op heden had ik nog geen duiker in de collectie. Nouja, niet sinds het ding van blauw doorzichtig plastic dat je vroeger bij de Pennyrekening van de ING kreeg.

Toch maar eens rondkijken dus. De sub was een beetje buiten budget, de Alisubs zijn… meh. Scuba dude dan maar? Of toch maar gewoon een Seiko? Die maken toch wel prachtige dingen en met zaken als pepsi bezels en 4 o’ clock crowns ook een heel eigen gezicht. Helaas staan al die mooie Turtles en Samurais vooral heel erg belachelijk te wezen om mijn kippenpolsje, dus dan toch maar Mid Size, iets waar Seiko helaas niet al teveel aandacht aan besteed - gelukkig vond ik onlangs op Marktplaats na maanden passief loeren toch een SKX015. All the right boxes: mid size, pepsi, patina, jubilee-bandje…

Enfin, opgehaald van de vriendelijke verkoper in een prachtig stukkie Rotterdam, bandje op maat gemaakt en dragen maar! Summer watch: sorted.

25 likes

Ziet er heerlijk uit, een tijdloos horloge! Enjoy!

Lekker toch, zo’n Seiko Pepsi duikertje voor de zomer?! Gefeliciteerd! Zie dat ze de 911 turbo ook in midsize maken. Oh nee, dat is kidsize. :wink: Ook leuk!

1 like

Haha, Jacques Cousteaus :skull::diving_mask:

Proficiat, veel draagplezier!

Je hebt mijn druilerige grijze kille winderige zondag een tikje vrolijker gemaakt. Dank je daarvoor!

Tof horloge ook, ooit zelf gezocht maar niet gevonden. Ach ja, de 013 versie is ook leuk.

Enjoy!

Mooie Skx zeg

1 like

mooi, maar is een skx13 met een aftermarket bezelinsert.

Is dat zo? en waar kunnen we dat aan zien?

1 like

Geniaal, mag op n tegeltje😂

Aan de lumepip, vergelijk die eens met die van andere skx’ en, deze is plat, loopt qua hoogte gelijk aan de bezelinsert zelf zelf en soort pvc of lichtgevende verf, de originele liggen dieper en hebben stukje glas ervoor.

1 like

:+1:

hm, zie zelf het verschil niet zo met andere plaatjes van 015’s online, maar ik ben geen kenner. Zie ook forumposts over dat er veel SKX013’s in omloop zijn met de pepsi bezel van een ander model (4205?). Dat zou ook kunnen. Hoe het ook zij, mocht het een mod zijn, qua patina enzo klopt het prima met de rest van het horloge - en als ik eerder een SKX013 had gevonden had ik 'm zelf naar Pepsi gemod.

Gefeliciteerd met je prachtige NA

1 like

Klopt, een bezelinsert van een 4205 past precies op een SKX013 bezel.
s-l300 (1)

Maar aan de ruimte op jouw insert lijkt deze eeder op een Filippijnse Aftermarket insert

hm, interessant. zie idd behoorlijk wat van die inserts met een snelle google. Misschien ook nog extra vervaagd met bleek. Staat iig leuker dan de oorspronkelijke zwarte bezel IMHO.