NA: Zonnepaneel seizoen 2

Trouwe lezers die wel van een beetje onzin houden herinneren zich wellicht mijn twee posts in juli en augustus over een in juli aangeschaft en vervolgens in augustus verloren zonnepaneel (verstopt in een horloge). Kortom een vrij kort eerste seizoen met een dramatische tweede en laatste aflevering. Troostrijk is de gedachte dat de Citizen Promaster BN0100-42E, want daar gaat dit over, nog ergens in de Waddenzee heen en weer wiegt en nog steeds loopt. Vrij naar Wim van Est; " mijn pols ziet wit maar mijn Citizen loopt nog"…denk ik. Zou er nog een nieuw seizoen komen? Zeker wel. Niet met meer maar met minder budget. De reisverzekering keerde nog wat uit en de vakantie had al weer genoeg gekost maar een Citizen eco-drive moest er toch wel weer komen. Alleen die aanduiding al op de wijzerplaat: Eco-Drive. Klinkt bijna net zo spannend als ‘Warp-drive’ in Startrek. En klinkt veel beter dan ‘solar’. Maar welke? In ieder geval goedkoop. Geen ruimte meer voor frivoliteiten. De Jumbo is ook een stuk duurder en het moet wel een beetje leuk blijven. En ook zicht houden op de wishlist met echt mooie horloges. Het is de Citizen BM8470-11EE geworden.

De oplettende lezer valt ongetwijfeld op dat de stalen band daar niet bij hoort. Klopt. Het werkelijk afzichtelijke en vervelend dragende originele groene bandje was er binnen 5 minuten vanaf. Maar zal die oplettende lezer zeggen, " had jij ook niet zoiets uitgespookt met de vorige en was dat niet de oorzaak van het verlies"? Klopt! Alleen deze merkloze stalen band gedraagt zich zoals het hoort, hij blijft gewoon vastzitten. En nu de kijkersvraag: het ontwerp van deze wijzerplaat is volgens mij allesbehalve origineel. Er is vast een merk dat hier ooit mee begonnen is want ik kom het nogal vaak tegen. Wie brengt licht in de duisternis? Oh…daar pink ik een traan weg, is dat de Citizen in de Waddenzee calling: give me light, it is dark around me!!

18 likes

ben altijd een grote fan van eco-drive :+1:
en ook deze mag er best wezen,
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst, en met Citizen kun je niet fout gaan!

1 like

Een prachtige Citizen :ok_hand: veel draagplezier gewenst.

1 like

Gefeliciteerd Marcel met deze leuke Citizen. Knappe NA. Geniet ervan

1 like