NA Zonnige woning voor mijn tijdvertellende companen (pic-heavy)

Mijn horloges geven te kennen het erg naar hun zin te hebben in hun nieuwe huis. Vooral het zonnige dakterras nodigt uit tot menig chillmoment: naar de wolken turend, nippend aan een Kveik IPA van Eleven of als het wat kouder is een Smokey the Barracuda van Kromme Haring. “Het leven is goed” zeggen ze dan. Gevolgd door: “zet nog eens een lekker liedje op!”.

Oké

De horlogekist waar zij zo content over zijn is op Etsy gevonden en wordt in de Oekraïne gemaakt door Sergio.
Laat het me gerust weten als ik de Etsy website niet mag plaatsen, ik heb er verder 0 profijt bij, ben enkel een tevreden klant.
Van mijn vrouw begrijp ik dat Sergio op een vriendelijke en professionele manier in contact treedt en gedurende het beslisproces meedenkt over de keuzes die ze moest maken. Bijvoorbeeld over de tekst die ze er graag op wilde (onder de gele post-it) werd heen en weer gemaild met foto’s van verschillende fonts, groottes en plaatsing.

Het geheel is zeer goed verpakt opgestuurd en voorzien van een geinige waarschuwingssticker:

Het hout is prachtig geschuurd en geölied. De details in de afwerking vind ik geweldig. Bijvoorbeeld de geleiders aan de zijkant van de lade. En overal die prachte nerf.
Ik dacht er nog aan om zwart vilt in de lade te leggen, maar het houtpatroon is te mooi om te verstoppen.
Waar ik nog niet van overtuigd ben zijn de scharnieren. Ik denk eraan om een soort stopper kettinkje in de deksel te schroeven. Als het rouleren van de horloges gaat zoals ik het al jaren doe, dan gaat de kist dagelijks open en dicht. Over een maandje of wat zal ik kijken of er al speling in de scharnieren ontstaat en zal ik Sergio om advies vragen.

Dan natuurlijk foto’s van de kist!
In willekeurige volgorde.

@LeRoyale ik weet alleen niet of hij ook de maat kan maken die jij nodig hebt. 12 horloges dacht ik?

18 likes

prachtig zeg. wat kost zoiets als ik vragen mag.

bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Roy

Graag gedaan Roy. Als je die link bovenaan naar Etsy volgt, dan vind je de actuele prijs van deze kist.

Otis die dood is, setting at the Dokkumer Ee

Why so gloomy?