NA: Zwart. Het resultaat van impulsief gedrag.

Zoals eerder aangegeven zat en zit er nog e.e.a. in de pijplijn. Die heb ik beloofd te delen en dus hier wederom een update inzake nieuwe aanwinsten. Heel soms doe je wel eens onverwachte dingen. Het resultaat zou je in dit geval een thema kunnen noemen. Zwart.

Seiko Prospex - Turtle - Black series - SPB335J1 LE

De ‘gewone’ SPB vind ik zeker wat hebben maar vond ik net te weinig toevoegen. Ik zoek dingen die ik nog niet heb en wil dus ‘meer van hetzelfde’ voorkomen. De hobby heeft recentelijk een iets andere insteek gekregen. Ik ben nog zoekende, dus net zoals toen een kleine 15 jaar geleden het vuur weer oplaaide zullen er af en toe ook impulsieve ‘fouten’ gemaakt worden. Daar leer je weer van en houd je alleen maar scherp.

Deze Seiko is een zwarte uitvoering van het bekende gewone model (SPB317). De wijzerplaat is uitgevoerd in een hele fijne structuur (grain) en voorzien van turquoise indexen. De rubber band is wat dikker dan andere die ik heb en draagt heerlijk. Desalniettemin moet ik er toch nog een beetje aan wennen. Impulsief, ik zei het al. Ik ga het wat tijd geven.

Alpina Startimer Pilot Heritage Chronograph AL-727BSB4FBH6

Aan de eettafel, klikkend op een veilingsite liep ik tegen deze aan. Een panda dial, die had ik nog niet. Ongedragen. En de kastvorm kon mij ook wel bekoren. Hmmm…twijfel. Toch even snel gegoogeld voor extra informatie en echte foto’s, het sprak mij wel aan. Normaal ben ik heel gedegen in mijn selectie maar zoals gezegd zit ik even in een iets andere modus. Berouw komt na de zonde. Ik besloot het gewoon te proberen en tot mijn verbazing bleek de door mijzelf opgelegde limiet hoog genoeg en ook nog eens het winnende bod. Laten we het maar op beginnersgeluk houden. :blush:

Gisteren ontving ik het horloge keurig nog in de verpakking, voorzien van de bekende folies en alle toebehoren. Ik was van te voren enigszins sceptisch maar het zag er inderdaad ongedragen uit. Misschien komt het addertje later nog onder het gras vandaan. Als iets te mooi is om waar te zijn is dat het immers vaak ook. We gaan het zien… ik ben er in ieder geval erg blij mee. Een flinke klont metaal om de pols met een fraaie warm zilveren wijzerplaat. Het was impulsief, maar vermoedelijk wel een blijvertje

Ik kan me voorstellen dat na het voorgaande de indruk ontstaat dat ik lukraak zaken aanschaf. Dat is echter niet het geval. Normaal doe ik maanden over een bepaalde keuze, Youtube reviews en echte foto’s bekijken, vergelijken, in de wacht zetten en opnieuw kijken of het me nog steeds aanspreekt. Het is allemaal onderdeel van de lol. Pas als ik er echt zeker van ben, schaf ik het aan. Deze twee zijn wat dat betreft de spreekwoordelijke uitzondering op de regel. Dit is abnormaal gedrag. Voelt als een excuus, en dat is het eigenlijk ook wel, voornamelijk naar mezelf.

Afijn, ik heb weer een poging gedaan e.e.a. in beeld te brengen, geniet van de foto’s. (De haren zijn van de kat die heel de tijd over tafel heen en weer liep )

65 likes

Wat leuk! Mooie aanwinsten! Gefeliciteerd en veel draagplezier :smiley:

Ik mag zwart wel. Gaaf hoor, zeker die Alpina is :ok_hand:

Gefeliciteerd!

1 like

Twee kanjers! Veel plezier ermee.

1 like

Beide erg mooi. Gefeliciteerd met deze NA’s. Veel plezier ermee.

Gefeliciteerd, beide mooi

Twee mooie horloges! Echt nice! Gefeliciteerd!

Gaaf! En zeker die Alpina :ok_hand:

1 like

Beide zijn prachtig, op die seiko zal een zwarte Seichu band erg mooi staan.

Mijn beste,

Een geslaagde dubbelslag!!
Ik wens je derhalve met beide horloges een bijzonder aangename tijd. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Dubbel gefeliciteerd :partying_face:. Twee leuke NA’s. De Alpina springt er echt uit. Geniet ervan

1 like

Goede suggestie. Dat ga ik onthouden. Een andere band is vaak een goede manier om de ‘klik’ met een horloge te verbeteren. Bedankt!

1 like

Prachtige aanwinsten, gefeliciteerd!

Cool. Veel zwart, toch niet saai. Gefeliciteerd.

1 like

Gaaf! Vooral de Alpina (monopusher?) :ok_hand:t3:

Ik vind vooral die seiko leuk. Variatie in de verzameling vind ik ook belangrijk, al heb ik zeker impulsaankopen gedaan.

1 like

Twee mooie horloges, veel plezier ermee!:watch:

Gaaf! Gefeliciteerd met deze 2 prachtige NA :partying_face:

Die seichu banden van seiko zijn wel prijzig (maarja koop een een originele band van een zwitsers horloge, kan je ook de portemonnee trekken 🫣) heb er zelf ook twee op een seiko en staat erg mooi en dragen ook erf fijn. Krijg je zoiets als hieronder

Prachtig! Gefeliciteerd. Met name die Alpina vind ik prachtig!

1 like