NA: Zwitserse daydate

Ik zit al een poosje te overpeinzen of ik een vintage Bulova moet kopen, of moet wachten op een Oriënt President.

Ik ben gecharmeerd van vol uitgeschreven dagen, maar een Rolex DD gaat me te ver -budgettechnisch.

Maar goed… is 500 tot 750 niet wat gortig voor een Bulova van een jaar of 40? En is dat dan niet te erg een hommage/kopie? En de Oriënt lijkt al helemaal onbestaand tweedehands.

Dus liet ik het maar weer; bijna had ik de rechthoekige Bulova Super Seville in goud gekocht, maar bleef het jammer vinden dat ze niet een day date variant uitgebracht hebben.

Ik had toch m’n zinnen gezet op een gedeeltelijk goudkleurig horloge, dit zou m’n eerste goudkleurige worden.

Per toeval zag ik ineens dit exemplaar bij Jomashop staan en heb zonder twijfel toegehapt. De band lijkt me een beetje voor de Aziatisch-Indische markt, met die streepjes in de gouden schakels, maar een band is snel vervangen voor leer.

Is het een blijver? Niet zeker; 39mm oogt bij dit model vrij groot op de een of andere manier. En de band is wel èrg bling. Deze ligt niet zomaar bij de Nederlandse juweliers en ik denk dat het ontwerp daarop aangepast is.

Maar vooralsnog geniet ik er wel mooi even van: de Tissot T-Classics Automatic iii Daydate. Ik denk dat het model niet in Europa geleverd is.

71 likes

Leuk ! Gefeliciteerd!

2 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee

1 like

ziet er goed uit
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd!!
Een sprankelende aanwinst!!

Hier zal je veel plezier mee beleven.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Gaaf horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je day-date als NA

1 like

Proficiat met je NA!

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd met deze aanwinst

1 like

Normaal is dit niet mijn ding en ik weet wat je bedoeld met die
oliesjeik band maar om één of andere reden zou ik die wel willen :heart_eyes:
ik heb eens ergens gelezen De gustibus non est disputandum
t’is iets raar dat horlogevirus het zou zomaar kunnen dat je die nooit meer wegdoet :slightly_smiling_face:

1 like

Nooit eerder gezien deze Tissot. Ziet er leuk uit!

1 like

Toffe Tissot, gefeliciteerd met je aanwinst :+1:

1 like

Mooie Tissot👌 veel draagplezier!

1 like

Mooie aanwinst, daar ga je op leer nog veel plezier aan beleven :ok_hand:

1 like

Top! Gefeliciteerd.

1 like

Mooie aanwinst.
Geniet ervan.

1 like

Heel mooi. Veel draagplezier.

1 like

Veel draagplezier!

1 like

Gefeliciteerd met deze blinkende NA

1 like

Mooie aanwinst! :wink: :+1: een ander bandje (metaal of leer) mocht je dat willen, kan stiekem wonderen doen mocht je blijven twijfelen. Er zijn genoeg varianten beschikbaar, ook origineel van Tissot :wink:

1 like