Beste forumleden,
Vandaag echt zo’n dag om de kast een
uit te pluizen. Heb hier een klokje van één van de oma’s. Naamloos maar volgens mij nog best een redelijk uurwerkje, hoop dat iemand me er meer over kan vertellen…
Even voor je naar het juiste subforum “Vragen over…” verplaatst.
Op naar de antwoorden!
Kijk eens onder de balans, daar staat het vaak.
Het lijkt een beetje op een ETA 2482 maar zo schuin als je het werk opgenomen hebt is het niet makkelijk te determineren.
Dank voor het omzetten, ga het zeker leren. Voor zover kan ik niets ontdekken nabij de balans veer,
Til het even over de kerstdagen,
Heb de wacht al aan gezegd gekregen. Dat het klokje geen naam heeft? In de deksel staan wel kleine
gravures lijkt op een datum 210781
Dank voor snelle antwoord, alle HF-
Leden fijne kerstdagen.
Hoe dan?
Op welke wijze kunnen wij meer weten als er 0 nummers namen teksten ect. te lezen zijn. Behalve een caliber identificatie lijkt niets meer mogelijk.
Heeft oma het bonnetje misschien bewaard?
Nee Abel, het is zo als ik het boven beschrijf, horloge virus is gewekt,
kom je iets tegen moet dat open.
Maar het is zeker al wel 25 jaar geleden dat oma is omgevallen.
Misschien herken je het, van de een bewaar je een hoed, van de ander een wandelstok, dit is ook zo’n dingetje.
Heb via de afbeelding nog wel op web gezocht, zenith heeft ook ongeveer het zelfde uurwerk gebruikt verder kom ik ook niet. Schat rond 1960
dat deze gekocht is. Komende tijd
zien dat ik hem weer aan lopen krijg
toch weer ervaring rijker.
Aan de hand van de nummers heb ik
ik het volgende gevonden.
Wie kan er iets vertellen over merk
uurwerk AS
In de goeie ouwe tijd was er een groot aantal uurwerkfabrieken en één daarvan was Adolph Schild in Grenchen (een stadje in het kanton Solothurn in Zwitserland)
Bijna al die fabrieken zijn in de loop der jaren samengegaan, overgenomen en opgegaan tot uiteindelijk de huidige Swatch Group ontstaan is, die als “merk” voor de uurwerken vooral nog ETA en Valjoux gebruikt.
Hier iets in het Duits over AS https://watch-wiki.org/index.php?title=Adolph_Schild_S.A.
En hier iets in het Engels https://www.timewornwatches.co.uk/manufacturers/adolph-schild/
Duidelijk, top heb nu verhaal bij het
horloge. Ze loopt weer, nog een keer
een wijzerplaat vinden, weer wat bijgeleerd, dank allen.