Naar de maan lopen of naar zandvoort?

Hallo beste forumleden,

Al een paar weken ben ik aan het twijfelen over twee modellen die ik graag in mijn verzameling wil hebben. Helaas heb ik maar geld voor een van de twee;

deze;

zelf heb ik al diverse modellen van TAG Heuer gehad en ben er altijd zeer happy mee geweest.

En dan nu Omega, zelf heb ik al op diverse forums goede recensies gelezen over Omega (hun marketing is gewoon goed) en ben tot een model gekomen die ik de laatse tijd steeds meer ben gaan waarderen. Vooral de geschiedenis ervan is interessant leesvoer :smiley:

Het model;

En natuurlijk wil ik dan zo een Velcro Nasa strap erbij.

Waar ik over twijfel? tja welke van de twee is orgineler en zal de meeste complimenten vangen.

Ik wil zelf voor de TAG gaan omdat ik deze toch mooier vind. Maar het idee dat er een horlogemerk is dat echt op de maan is geweest trekt mij ook wel(voor het geval ik ooit naar de maan moet lopen)B)-. Tevens heb ik nog geen horloge met een doorkijk bodem.

Een Surinamer met een horloge heeft deze niet voor de tijd.

Ih heb beide gehad. De TH Day-Date is gaaf en heel dik maar ik zou toch voor de tijdloze Speedmaster gaan.

Volledig akkord met JMN: ze zijn beiden erg mooi, maar de Speedmaster heeft toch al een bepaalde reputatie, is tijdlozer en zal ook iets waardevaster zijn imho.

Hoi, om te beginnen moet je een horloge kopen voor jezelf, niet om complimenten te ontvangen, buiten de liefhebbers zullen er weinig mensen geinteresseerd zijn in het horloge dat je draagt. Persoonlijk vind ik de Tag mooier, natuurlijk kan historie en image een rol spelen maar daar laat ik me niet door leiden, immers, sommige twijfelen er aan dat er uberhaubt mensen op de maan geweest zijn, laat staan een horloge;)
Zo vind ik de omega speedmaster Alaska project wel gaaf. Smaken verschillen.
Suc6 met je keuze, het zijn tenslotte allebei mooie horloges.

de Tag, die is gewoon helemaal af (tu)

geweldig mooi zeg !!

Carrera is mooi hoor, erg mooi zelfs (is dat nu die kaliber die stiekem van Seiko kwam??) Maar een speedmaster is ook zonder geschiedenis een fraai harmonisch horloge die niet misstaat onder hemdsmouwen maar ook boven een spijkerbroek. Speedmaster zijn volgens mij ook waardevaster. Ik vind ze gewoon ook mooi.

Speedmaster. Alleen al het uurwerk. 7750 keer mooier dan een 7750

Ik zou gaan voor de Tag heuer, Ik vind die horloge helemaal af .
Zelf staat die helemaal bovenaan mijn lijstje

Absoluut voor de Speedmaster, een prachtige klassieker!
Erg mooi, sportief en waardevast!
Wel op zwart leer uiteraard! :slight_smile:

Absoluut Speedy.

tijdloos, klassiek en tenminste niet weer een ‘standaard’ Valjoux 7750.

Succes met de beslissing (tu)

Ook ik zou voor de speedmaster gaan, vooral ook vanwege het uurwerk. Maar dan moet je natuurlijk wel een Pro nemen, en geen automatic.

Als je een gebruikte koopt is hij waardevast. Een nieuwe volgens mij totaal niet. Als ik zie dat sommige juweliers bijna 3K voor een stalen uitvoering vragen, ben je al 1000 euro kwijt als je de winkel uitloopt :wink:

Groeten,

Martin

klopt wel de pro versie en inderdaad schrijven ze nieuw heel snel heel veel af.

Daar kunnen we kort over zijn; Omega

De Tag vind ik niet bijzonder, gewoon een leuk horloge voor in de zomer bij een polo shirt. De Omega is, zoals eerder gezegd, tijdloos en heeft een pracht uurwerk. Draagbaar bij elke outfit.

Maar hé, jij moet hem dragen dus doe vooral wat je hart je ingeeft en luister niet naar ons. Waar voel jij je het best bij? Neem die!

Hoeveel denk je dat Tag Heuer afschrijft. Mijn carrera kocht ik voor 1300 nieuw terwijl de list geloof ik 2700 was

Speedmaster zonder twijfel ! Zoals JMN al aangaf (tu)

Zonder enige twijfel de Speedmaster ~ Daytonakiller! :wink:

Gr, Glenn

Yep, ook ik zeg zonder enige twijfel: de Speedmaster.

de moonwatch, geen twijfel.

maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld, mede het feit dat ik omega verslaafd ben en tevens de speedmaster zo ongeveer het mooiste horloge vind dat er is.

Vast en zeker de Speedy, hoewel mijn volgende best eens een Carrera zou kunnen worden. Een Speedy uit vroeg 1968, zonder zichtbodem maar wel met een gewoon plexi glaasje, FANTASTISCH!
veel wijsheid met je dilemma.

groet
rombo

Lowlander Schreef:

Hoi, om te beginnen moet je een horloge kopen voor
jezelf, niet om complimenten te ontvangen, buiten
de liefhebbers zullen er weinig mensen
geinteresseerd zijn in het horloge dat je draagt.
Persoonlijk vind ik de Tag mooier, natuurlijk kan
historie en image een rol spelen maar daar laat ik
me niet door leiden, immers, sommige twijfelen er
aan dat er uberhaubt mensen op de maan geweest
zijn, laat staan een horloge;)
Zo vind ik de omega speedmaster Alaska project wel
gaaf. Smaken verschillen.
Suc6 met je keuze, het zijn tenslotte allebei
mooie horloges.

Mijn beste,

Idem dito.

Volg je hart. Het gaat erom wat jij voor horloge wilt!!
En wat een ander er van zegt, dat beïnvloed jou persoonlijke waarneming natuurlijk wel,
maar die waarneming krijgt alleen maar meer standvastigheid door jou eigen inbreng.

Overigens kan er misschien wel een verschil worden geconstateerd met betrekking tot de techniek.
En laat het klankbord van het ‘Horlogeforum’ hierop een heldere kijk mogen zijn.

En voor nu: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-