Naar grail of eerst maar halfway

Hallo iedereen.

(Edit. Wil ik links plaatsen naar de websites. Mag dat niet. Fijn… ) Dan t even zo maar op gelost.

Laatst wat gepast uit mijn vorige topic en wil even een onderscheid maken tussen grail materiaal en bijbehorende prijs en iets voor nu op reis naar de grail.

De horloges uit mijn vorige topic waren

  • JLC Reverso (Nog niet gepast maar dat blijft grail materiaal). Houden we erin.
  • Tudor BB58. Gepast. Doet me helaas om de pols bijna zo goed als niks terwijl ik de foto’s op t www prachtig vind.
  • IWC mark XVII le petit prince. Die plaat. Heul mooi. Helaas l2l te groot voor mijn dunne polsjes.

Hoe nu verder.

Categorie 1. Grail materiaal

  • JLC reverso houden we erin. Mis ik wat met mijn kleine/smalle polsjes. Pakweg achter in de 15 cm. Keuze tussen Small of Medium? Wat maakt die one dan zo speciaal. T uiterlijk? Grand taille zal waarschijnlijk te lang/groot zijn?

Zie soms door reverso bomen t bos niet meer? Iemand die hier iets over wil zeggen?

  • Rolex spreek me ook erg aan. Alleen dan niet zoiets als bijv een sub. Meer zoiets als een OP en dan of een witte in 39 of 36 mm of een groene in de 34 mm of paars 34mm… Verder ben ik benieuwd hoe de Lume van een groene 34 op is? Is dat net zoals de witte die zijn lume laat zien op de site van Rolex dus groen?

Categorie 2 voor op (zeer) korte termijn

  1. Tutima flieger green. Vind m heel cool eerlijk gezegd en ook niet pepertje duur.

Ben met enige regelmaat in Duitsland, volgens mij daar een populairder merk dan hier. Kom iig op de site van Tutima geen Nederlandse dealer tegen. Pakweg €1600

  1. Laatst gezien in een (Duits) horloge magazine. Schijnt een klein merk te zijn.

Rainer Brand

36 mm spreekt me aan en ook de blauwe die volgens mij limited edition is.

Respectievelijk 2.5 en 3 k

  1. Ook weer zoiets wat volgens mij veel bekender is in Duitsland dan hier. Als ik me niet vergis onderdeel vd Swatch Group. Mido >

Ze hebben tegenwoordig een heritage model van de ocean star. T Blauw spettert me niet goed genoeg dius in dit geval maar even zwart.

  1. GS blauwe quartz. Slik. 2.5k voor een tikkend horloge SBGV225. (Hoe is in zijn algemeen de verkrijgbaarheid van dit model? Makkelijk? Kans van die ligt er in Amsterdam of wellicht in Duitsland waar ze GS verkopen? Volgens mij in Duitsland hebben ze alleen een GS botique in Hamburg en Frankfurt?

  2. Last but not least. Ga uit traditie elk jaar naar een Duitse kerstmarkt en de thuishaven van dit merk is een kanshebber > Sinn. En dan weer wat blauws. Zie nr 4. kan ik gelijk ook even de gs wellicht in t echt bekijken.

556B

of toch zwart? 556I?

Dus dames en heren. Welke van t grail materiaal en welke van de op korte termijn lijst? iemand die wat meer kan zeggen over de Reverso’s en OP’s?

Door sparen voor een OP het perfecte horloge voor kleine polsen! Ik draag zelf 34mm op mn 16cm polsen en echt beste maar voor mij!

1 like

Achterin de 15cm dan is idd een OP34 een hele goede keus. Hier net te klein bij 17cm polsen.

Heb hem verkocht inmiddels

3 likes

De kracht van de BB58 :joy:

Jeetje, valt er echt heel veel af qua draagbaarheid. Die Tutima gaat er niet uit zien op jouw pols. GS zal op het randje zijn.

De kleine OP is dan de beste keuze lijkt me.

2 likes

Ja, stop maar met zoeken. :wink:

1 like

Heb meerdere Reverso’s gehad en ben altijd voor de Classique maat gegaan.

Tegenwoordig komt die dacht ik ook weer in meerdere maten (small en medium). De Grande Taille ook meerdere keren omgehad maar die is niet alleen langer en breder (dat vond ik nog wel gaan), maar ook gelijk een heel stuk dikker. Vond ik zelf niet mooi staan zo’n dik tonnetje om de pols.

Ik heb zelf trouwens ook kleine polsen en een Reverso draagt vrij plat en recht (geen rondingen en geen aflopende lugs die zich naar de pols vormen) en oogt hierdoor naar mijn mening vaak groter dan de maat doet vermoeden. Horloge’s zijn trouwens ook allemaal hoogglans gepolijst afgewerkt dus geen geborstelde delen. Hierdoor glimt 'ie ook nogal wat ook weer bijdraagt aan de wrist presence, ondanks z’n kleinere afmetingen.

2 likes

Volgens mij zit er best veel verschil in diameters tussen de diverse horloges op je lijst, ik heb bijv nog nooit een kleine Tutima gezien.
Voor mij zou diameter leidend zijn in mijn zoektocht, dus alles passen is echt wel een belangrijke factor.

De grails zijn nog (enigszins) betaalbaar/haalbaar, is het niet het best om eerst daar voor te sparen en juist daarna een halve grail te kopen? Mijn ervaring is dat je na je grail ook wel iets “goedkopers” erbij wilt.
Schoonheid zit niet in de prijs.

Succes, Erik

Met een 15 cm pols zou ik niet verder zoeken.


(Foto van het net)

2 likes

In een juwelierszaak onder dat neplicht, zeker!
Maar buiten…


1 like

Ik zou voor de Reverso gaan, staat ook erg hoog op mijn lijst (dan wel de duoface)

1 like