Naar laatste post gaan

Hallo,

Op mijn telefoon (Android) kan ik onderaan een topic klikken en kom ik snel bij de laatste post. Op mijn laptop (W10) zie ik geen mogelijkheid om snel bij het laatste bericht van een draadje te komen. Via de schuifbalk rechts in beeld of met de muisknop duurt dit bij grotere topics veel te lang. Tis & Truuks? please :slight_smile:

1 like

Als ik onder de schuibalk op “2 minuten geleden” klik, dan spring ik naar het laatste bericht. :slight_smile:

image

3 likes

Waarom heb ik dit niet eerder gevraagd… Heb er een scrollduim van overgehouden :joy: Thanks! :ok_hand:

9 likes

Je kan het blauwe balkje ook schuiven door er op te klikken en slepen.

1 like

Gewoon op End rammen.

2 likes

De Ide van vroeger had gezegd:

“Gewoon er een “end” in rammen”

3 likes

Op de telefoon springt 'ie dan juist vaak niet naar het einde, maar blijft plakken op waar je zat.

Hier heb ik wat aan. Dank! Wist ik niet.

1 like

Voorheen werden topics bij 10.000 posts gesloten. Nu gebeurt dat niet meer. Dat zorgt voor extra scrollen … en het scroll balkje is dan ook heel gevoelig waardoor klein stukje scrollen niet te doen is.

Weet iemand waarom topics door blijven lopen? En tot welk aantal posts?

Oh kan dat joh?
Ik lees iedere keer hele topics opnieuw

2 likes

Met je telefoon moet je iets voorzichtiger zijn.
Die is lastig.

1 like

Was ik niet voorzichtig dan? :thinking:

Blijkbaar niet. :joy:
Ik moet na het schuiven altijd Mn vinger naar de rand van m’n beeldscherm schuiven voordat ik loslaat. Anders werkt het niet.

1 like

Oh zo bedoel je :smile:
Ja als ik dat doe werkt het wel, maar lang niet altijd.

Haha, ik moet op de telefoon ook altijd een beetje klooien om te kunnen springen. En helemaal naar beneden lukt nooit, dus de laatste twintig berichten of zo moet ik dan maar gewoon vegen.

Het gebeurt mij ook constant op de telefoon dat als ik een bericht heb geplaatst, ik naar een ogenschijnlijk willekeurig punt in de draad terug word getorpedeerd. En als ik omhoog veeg en er moeten berichten geladen worden, dan springt de browser naar een ouder bericht na het laden. En wanneer ik na het teruglezen van een geciteerd, beantwoord of anderszins doorgekoppeld bericht op “terug” druk, dan ga ik nooit helemaal terug naar waar ik gebleven was, maar slechts iets van tien berichten naar beneden of zo. :unamused:

Maar goed, dat zijn slechts een paar kleine klachten over iets wat verder heel aardig werkt op mijn telefoon. :sunglasses:

Kan je niet standaard instellen dat de nieuwste berichten bovenaan komen te staan? Dus nieuwste eerste ipv oudste?

1 like

En waarom zou je dat precies willen? Oei, dat klinkt agressiever dan ik het bedoel, maar ik kan de juiste toon niet vinden. :sweat_smile: Ik ben benieuwd naar je gedachten erachter. :slight_smile:

Ik vind de huidige situatie namelijk ideaal. Ik kan in Ă©Ă©n beweging lezen van boven naar beneden, zoals ik ook in de analoge wereld gewoon ben te lezen. Wanneer er nieuwe berichten zijn, brengt de forumsoftware mij automatisch naar het oudste ongelezen bericht, zodat ik in de juiste volgorde verder kan lezen. Althans, ik vind dat de juiste volgorde, omdat ik de draad dan kan nalezen in de volgorde waarin het gesprek heeft plaatsgevonden. Iedere gedachtegang en discussie is dan goed navolgbaar. Ik vind het fantastisch zo. :+1:

2 likes

Het is als basis ook prima zo! Alleen bij hele uitgebreide topics vind ik het soms handiger om te zien waar de laatste post over gingen, waardoor je niet altijd hele topic door hoeft. Maar begrijp uit jou reactie dat er geen mogelijkheid is om de volgorde dat te veranderen.

1 like

hoe gaat men naar de laatste post op hun telefoon? Lukt me niet zonder te scrollen :frowning:

1 like

Bij mij kan dat door te drukken op het groene blokje “topicvoortgang”, en vervolgens op de tekst “32m geleden”. De afbeeldingen heb ik gemaakt op de computer, maar ik heb geverifieerd dat het op de telefoon zo gaat.

image

image

2 likes

Druk op het icoontje van de laatste poster gewoon in hoofdmenu:
image

1 like