Naar NY voor een: NA

Echt? Nou ja niet helemaal waar, de reis stond al en toen kwam het idee om ‘when in Rome’ lees NY, ook maar gelijk een horloge te kopen. Wat een hobby :sweat_smile:
Hoewel ik las dat sommige voor een horloge speciaal naar Japan reizen, was dat bij mij dus niet helemaal het geval.

Afijn, het idee was ontstaan om een horloge te kopen dat uit New York kwam.

Okay okay zeer waarschijnlijk made in China, maar je snapt het idee

De keuze lag tussen het merk Brew en Lorier.
Had in het verleden al eens een Brew gehad en uiteindelijk sprak de stijl van de Lorier mij meer aan.

Mijn Brew

LORIER

Lorier is opgericht door een getrouwd stel in 2017, en komt dus uit NY.

Het merk leunt zwaar op vintage inspiratie en maakt daar ook geen geheim van

"We’re a husband-and-wife team proudly based in New York City. We founded LORIER (pronounced lor-yé) in 2017 out of a love for vintage watches (…) "

In dit geval een ware homage. Geen één op één kopieen maar gebasseerd op, inclusief Acryl glas.

Lorier heeft meerdere prachtig modellen

Falcon

Hyperion

Astra

Maar mijn keuze ging naar de Neptune

Zoals als ik eerder zei, geïnspireerd op, en daar zijn ze eerlijk en open over

Voor we verder gaan, de maten, in het kort:
"
39mm case width
• 10.3mm case thickness + 2.4mm dome crystal
• 46mm case length / lug-to-lug
• 20mm lug width tapers to 16mm at clasp
"

Specs voor de geïnteresseerden

HANDS ON

Specs zeggen maar zoveel en het horloge daadwerkelijk dragen en in echt zien is toch vaak wat anders.

Eerste reactie, wat een ontzettend leuk en fijn horloge. Qua maat past hij perfect op mijn pols en het is duidelijk dat de 4e generatie Neptune is. Het model is sinds zijn onstaan langzaam doorontwikkeld en draagt heerlijk

Het acryl glas geeft een warme gloed en de kleuren passen perfect bij elkaar. Je zou kunnen zeggen dat de 3 micro aanpassingen wat weinig zijn, maar het is mij gelukt om een perfecte fit te vinden.

Heb er al meerdere bandjes gewisseld en het staat allemaal goed.

Overall is dit een heel fijn horloge dat prettig draagt en voor het geld gewoon echt heel goed is. Schijnt binnen de micro brands een populair merk te zijn en ik snap wel waarom.

Heb het horloge ten tijde van schrijven ongeveer 3 weken en ik ben nog altijd zeer tevreden. Sommige zullen het acryl glas als minpunt zien, maar voor mij is dit makkelijk een horloge dat ik elke dag omdoe. Durf er zelfs de term GADA aan toe te voegen.

Bye!

118 likes

Gefeliciteerd

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Congratz!

Leuk merk. :facepunch:t2:

1 like

Gefeliciteerd. Leuke trip en een tof horloge.
Veel draagplezier

1 like

Leuk exemplaar, veel draagplezier :+1:

1 like

Mooie aanwinst, staat goed om je pols :ok_hand:
Veel draagplezier

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Leuke trip!
Wat was de reden van de trip naar NYC?

1 like

Ik ging trouwen :see_no_evil:
Klein detail van het verhaal :sweat_smile:

Het is ook nog eens het trouwhorloge dat ik van mijn vrouw gehad heb. Met haar naam op de achterkant gegraveerd, dus deze gaat nooit meer weg.

11 likes

Leuk verhaal van een tof :ok_hand: horloge. Gefeliciteerd met deze NA uit NY

1 like

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier!!

1 like

Mooie reis en een zeer charmant merk. Mooie warme combo ook met je strapkeuze🙌🏻

In de empire state building zit ook het Bulova museum aangzien NYC hometown is van dit merk.

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst!

1 like

Mooie reis, mooi verhaal en uiteraard een mooie aanwinst, geniet ervan!

1 like

Toffe NA en mooie trip man. Geniet er van :+1:

1 like

Zelf ook al eens naar gekeken, echt een leuk horloge deze Neptune :+1: veel draagplezier gewenst.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

1 like