Nabeschouwing play-offs mooiste op HF tot 1000,-

De play-off van de verkiezing van het mooiste horloge op HF tot 1000,- is afgerond. Hierin nam de top 7 mooiste tot 500,- het op tegen de beste 7 in de prijscategorie tot 1000,-.
Met een in sommige opzichten opmerkelijk resultaat. De nr 1 en 2 in de verkiezing tot 1000,-, de Citizen NB1060 en FC Moneta zijn nu omgedraaid. Wat mij betreft mogen we nu stellen dat deze ex equo de eerste plek verdienen. En de nr 3 in de range 500,- tot 1000,-, de Tissot PRX Powermatic, is nu pas te vinden op plek 7, terwijl de Seiko SPB513 en SBB479 nu samen de 3e plek bezetten. Nu was de opkomst in de play-offs lager en dat kan invloed hebben op een uitslag. Ook zou het kunnen dat bijvoorbeeld veel Citizen stemmers in de vorige ronde nu de Seiko SBB479 in hun top 3 plaatsten ten koste van de Citizen. Wie zal het zeggen…
En een kort door de bocht conclusie: duurder is mooier. De top 3 is vrijwel volledig uit de range 500,- tot 1000,-. Al is de nr 3 ex equo samen met de nr 1 tot 500,-. Op een forum waar prijzig materiaal de boventoon voert, is dat nog eens een prettige bevestiging, dat we al die munten niet voor Jan met de korte achternaam uitgeven.

Wat verder opvalt is dat iedere nieuwe verkiezingsronde minder stemmers trekt dan de vorige. Dat zou er aan kunnen liggen dat Kad in 2024 de klasse tot 1000,- al eens onder de loep nam. Had ik dat geweten (ik was toen nog niet echt actief op het forum), dan had ik voor deze ronde een andere limiet gekozen. Het zou ook kunnen liggen aan verkiezingsmoeheid. Wie het weet mag het zeggen.

Met nieuwe stemrondes zal ik daarom minimaal een half jaar wachten. Ik ben er nog niet over uit of dat tot 250,- of tot 1500,- of zelfs 2000,- zal zijn.

Wat vinden jullie?

Prijsklasse volgende verkiezing
  • tot 250,-
  • tot 1500,-
  • tot 2000,-
0 stemmers

Omdat ze zo mooi zijn, hier nog even de beelden bij de top 3:

De nummers 1: Frederique Constant Moneta Moonphase & Citizen NB1060

De nummers 3: De Seiko’s SPB513 en SSB479

Zoldar, Natanael, Sjefske, guezz, Brick & andrepost, gefeliciteerd met jullie goede smaak!

13 likes

Best leuke horloges. Ik weet niet meer of ik gestemd had, maar als ik komende week 1000€ zou willen besteden aan een horloge zou geen van deze op mijn shortlist staan.

Volgende ronde tot 2000€ :+1:

4 likes

Tot €2000, want daar wordt het interessant:

King Seiko
Doxa
Citizen Chronomaster kan soms net
Junghans
Sinn

Een sh*tload aan leuk spul die mee kan doen.

2 likes

Ben benieuwd wat er wel op je shortlist zou staan…

1 like

Als je in Gorinchem woont dan begrijp ik het wel :wink:

3 likes