Nachtmerrie!!!

Da Watcher for president!! hulde!!:muscle: respect man!!

Niet strafbaar!! is hij die een feit begaat , geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke wederrechtelijke aanranding. :+1::+1: zo sta ik er ook in.

1 like

Dank U, dank U :slight_smile:
Dank voor alle lof, het is niet iets waar je over nadenkt. Het is mijn reactie op onrecht/gevaar en die is naar ik meen niet te sturen. De één heeft het en de ander niet dus ik zal de ander niks kwalijk nemen.

Toch ben ik blij dat ik de fight reactie heb ipv flight reactie. En onrecht hé triggert ook.

Zo heb ik dus ooit eens op een kruispunt met wat tegenwoordig als verwarde man genoemd zal worden liggen rollebollen. Zit met een collega in de auto en die zegt: moet daar is kijken, wat een mafkees.
Staat daar een vent met een fles wijn op een vrouw te slaan dus ik spring meteen uit die auto en bovenop die vent. Die vrouw holt meteen weg en de rest staat enkel te kijken. Mijn collega bleef zitten :joy:

En ik lig daar midden op de kruising met auto’s die erlangs willen en een potige vent die mij nu met die fles slaat. Na een rake klap die de stoep op gesleept en maar weer ingestapt, ik had enkel wat blauwe plekken gelukkig. Maar verder niemand die wat doet… en das zo een 30 jaar geleden.:joy:

Dat was niet de enige en tot nog toe altijd gehandeld, bij mezelf of voor een ander. Maar je weet nooit wat je doet in een situatie. Je hoort mensen vaak wel zeggen, nou ik zou sus en zo. Maar ik heb er genoeg gezien die niks doen of verstijven. Maar als meer mensen eens iets zouden durven doen zou het best wat minder worden denk ik. Helaas wacht het gros af.

Zie je ook bij ongevallen, ik stop altijd en het minste wat ik kan doen is hulpdiensten bellen en eventueel afzetten met eigen auto voor veiligheid. Maar moet je dan is horen wat er uit open raampjes geroepen wordt van die belangrijke mensen “die op weg naar hun werk” zijn en willen dat je even oprot…
Als ik dan verder niks meer kan betekenen ben ik weg zodat de juiste mensen erbij kunnen en ik ze niet in de weg sta. En dan gaan ze staan filmen en in de weg lopen sommige van hersenloze facebook posters.

4 likes

Goed bezig kerel…

Cursus zelfverdediging voor HF leden…?

Ik heb 4 weken op judo gezeten. Nu kan ik met een gerust hart mijn Breitling dragen.

2 likes

Hand !

Boven de dekens. En nu gaan slapen.

1 like

Wees maar blij. Altijd fijn om van jezelf te weten dat je in iedere situatie doortastend kan optreden. Heb het zelf gelukkig ook. Bedreiging met een vuurwapen, poging tot beroving door 3 man, heb het zonder kleerscheuren op weten te lossen door rustig te blijven.

Gelukkig krijgt het gros van de mensen nooit met situaties te maken waarin ze onbewust de keuze moeten maken tussen vechten of vluchten. Nadeel daarvan is dat ze op zo’n moment dus simpelweg niet weten wat ze moeten doen en vaak verstijfd blijven staan. Je kunt het ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Anderen denken weer dat ze bang zijn omdat ze slappe knieën, trillende handen of een misselijk gevoel krijgen terwijl dat juist tekenen zijn dat je grote vriend Adrenaline z’n werk aan het doen is.

Die mogen van mij ook een fles wijn op hun bakkes krijgen.

En deze twee flessen wijn :grin:

2 likes

Wijn moet je drinken, niet mee slaan…

1 like

Lege flessen natuurlijk hè :hugs:

1 like

Dan is het een fles. Geen fles wijn. :wink:

2 likes

Touché.