Het was onlangs weer raak in Amsterdam.
Dus uitkijken met het openen van de deur en opletten of we de gestolen horloges voorbij zien komen.
Ik word hier toch wel naar van. Je moet er toch niet aan denken dat het je zo overkomt?
Het lijkt steeds vaker voor te komen.
Helaas worden horloges in “het milieu” ook steeds meer als betaalmiddel ingezet (zo las ik laatst). Daardoor zal het ook wel steeds vaker gaan voorkomen.
Bericht is al wel van bijna een jaar geleden… maar dat maakt het niet minder erg.
Gisteren in opsporing verzocht
Hoe zuur ook voor het slachtoffer, er is de afgelopen jaren juist een dalende trend in criminaliteit:
Naar mijn idee is er wel een stijging in de aandacht die het krijgt…
Zouden mensen minder aangiften doen? Zou een verklaring zijn voor de “daling”. Ooit melding gedaan van mijn fiets die gestolen was. Reactie agent: kut voor je…
Ik denk inderdaad dat er verschuiving plaats aan het vinden is. Een bank overvallen gaat al niet meer, tenzij je op zoek bent naar een doos indentifiers en een staple folders. En winkels zullen ook steeds minder cash hebben. Dan is een woning waarvan je weet dat er waardevolle spullen liggen, wel erg aantrekkelijk.
Tja en dan moet ik binnenkort een studenten huis in met 8k aan horloges…
Tijd om een kluisje te huren bij de bank!
Dat lijkt me in een gedeeld huis sowieso verstandig. Daar verdwijnt echt alles 
Het aantal straatroven in Amsterdam m.b.t. duurdere horloges schijnt toe te nemen.
Ook de inbraken en overvallen gericht op horloges lijkt toe te nemen.
Maar triest dit voor de slachtoffers, en dat allemaal voor geldelijk gewin van een (zelf in te vullen)
Ze hebben een jaar of wat terug midden in de nacht bij mijn achterburen een overval gepleegd. Het hele gezin werd vastgebonden en de vader is toen met een kniptang voor de ogen van het gezin deels van de vingers ontdaan. Helaas waren ze op het verkeerde adres…
Deze mensen zijn verhuisd en geen idee of de daders ooit nog gepakt zijn maar dit gezin heeft nu levenslang. Die zullen dit trauma moeizaam ef zelfs nooit meer kunnen verwerken.
Ik kan slecht tegen onrecht en zal ook altijd (tot nog toe) optreden wat me al eens in precaire situaties heeft gebracht. Altijd met goede afloop maar het triggert mij. Ik kan er slecht tegen dat er mensen zijn die menen recht te hebben op andermans eigendom en daar soms heel ver in gaan.
Ook heb ik al een aantal maal meegemaakt dat men dacht mijn eigendom te kunnen afpakken maar dat is nooit gelukt. Dat ging om geld en niet een horloge maar zolang ik nog adem geef ik niks af.
Als ze merken dat je niet zwicht geven ze op en zijn ze snel weg en wellicht heb ik ook geluk gehad. Wie zal het zeggen.
Het waren geen fijne ervaringen maar niks aan overgehouden en goed afgelopen. Maar ik kan dit soort lui die dit doen niet uitstaan.
Idem, uitschot zal blijven bestaan.
Het stoort mij ook heel erg dat mensen denken dat deze dingen niet gebeuren in de Benelux gewoon omdat het niet vaak in het nieuws komt.
Een gewaarschuwd mens…
Ik heb ook nooit aangifte o.i.d. gedaan waardoor er al meerdere gevallen niet in de statistieken zitten en ik ben niet de enige helaas.
Het was ook allemaal in Amsterdam en ook al jaren terug maar ik heb blijkbaar de fight reactie i.p.v. de flight reactie 
Tot nog toe allemaal goed gegaan, het kan ook anders. Ik ben ook anderen te hulp geschoten in dergelijke situaties want ik kan er slecht tegen en toekijken of wegkijken gaat niet dan.
Ik ook niet.
Bij nader inzien 
Zo zouden er meer mogen zijn 
Tot nog toe niet toegestaan en anderen te hulp geschoten maar ik zeg ook dit hier
Want je kunt nooit zeggen wat je zult doen tot je in de situatie zit.
De geregistreerde afname van de criminaliteit baseert het CBS op geregisteerde misdrijven én de Veiligheidsmonitor. Die laatste is gebaseerd op onderzoek onder een representatieve groep Nederlanders aan wie wordt gevraagd of ze criminaliteit hebben ondervonden, niet of ze aangifte hebben gedaan.
Overigens, 30 jaar geleden deed ook al vrijwel niemand aangifte van fietsendiefstal. Niet in Nijmegen in ieder geval.
Toch hier hard aan het denken voor een verzekering voor m’n breitling, voor die enkele euro’s ben je toch geruster en zelfs schade van het laten vallen is er bij gedekt 
Je bericht van de stijging komt uit 2016, weet niet wat de cijfers nu zijn. Maar 2016 cijfer lijkt mij niet zeer relevant voor 2018. Ohh wacht 2019
Was een reactie op een onderzoek over de periode 2012 t/m 2017
Ohh wacht, dat had je even gemist ?