Nachtmodus voor het hf

Steeds meer websites hebben een nachtmodus, een soort inverse kleuren versie van de website zodat je 's avonds of 's ochtends zonder verblind te worden je favoriete topics kunt lezen. En uiteraard kennen we dit ook bij vele horloges met lume of (naar mijn mening nog beter) tritium.

Vandaar mijn vraag: is er ooit een nacht/lume modus geweest voor het horloge forum? En zijn er meer die dit een goed idee zouden vinden?

Ik heb geen verstand van websites bouwen maar misschien is het mogelijk om ook voor het horloge forum een leuke nacht/lume modus te maken.

4 likes

Er is een dark mode, is dat wat je bedoelt?

4 likes

Zit ook knopje in browser… firefox in ieder geval.

1 like

Ja dat was inderdaad waar ik naar opzoek was, Bedankt!

1 like

Liever niet.
Het is sowieso internationaal niet handig.

En nachtkleur kun je al op je systeem of browser instellen.
Dat loopt dan automatisch met de klok mee. (tijdzone)

1 like

Ik heb op Chrome standaard dark mode ingeschakeld via deze instelling: chrome://flags/

3 likes

Ik heb de telefoon zo ingeschakeld dat alles automatisch na 10 uur tot 7 uur sochtends op donkere modus staat. Stuk lekker voor de ogen inderdaad!

1 like

Ik heb hem even naar FAQ verplaatst, de plek om vragen over het forum(techniek) te stellen en de antwoorden te vinden … deze was ook al eens besproken. :sunglasses:

3 likes

Heb je mooi gemaakt trouwens, die dag en nacht modus van je horloge. Als je een iPhone hebt kun je met de functie “slim omgekeerd” ook een nachtmodus aanzetten voor sites waar het niet automatisch werkt.

Is dit iets als voorlopige oplossing?

image

3 likes

En voor de iPad zie deze tip.
Nooit geweten, weer wat geleerd.

Dit werkt top maar het zou handig zijn als er boven in naast de avatar een switch zou zitten om makkelijk te wisselen tussen licht en dark theme.

Je heb ook firefox en chrome extentions hiervoor dan staan ze wel boven in je bar als je op dektop zit.