Nam Hing spring bar tool

Interessant concept. Ik ga proberen deze te bestellen, wat nog niet makkelijk is volgens de reviewer.

8 likes

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Zeker ook met lederen horlogebanden.

Ziet er mooi uit, maar waar ik een beetje mee zit (ik ben soms te achterdochtig) is dat het haast niet te krijgen is en alleen maar lokaal maar de maker van het filmpje kan er wel aankomen en opsturen voor minimaal 130 dollar…

1 like

Ik zag hem idd voorbij komen, samen met die “pincet “
Iemand daar ook ervaring mee?
Ben namelijk reuze benieuwd naar het terug plaatsen van de Bracelet met pincet

1 like

Wat ik gebruik voor het terugzetten is een (heel erg) versimpelde vorm van die mooie tool uit dat filmpje. Ik gebruik het goedkoopste pincet wat je kunt krijgen, een bezemsteel en een verfafbrander :slight_smile:

Niet lachen, het werkt echt heel aardig.

Zo’n kunstof pincet heb je vast wel liggen voor batterijtjes. Buig het open en doe er een bezemsteel of iets anders rond tussen. Maak dan de pootjes bij de sluiting warm met een verfafbrander of iets dergelijks zodat de opening van de pincet ~24 mm is, maak dan de uiteinden warm en buig de pootjes terug tot ze weer recht staan.

Het is hetzelfde idee wat de ‘echte’ tool heeft alleen minder mooi. Gebruik dit al jaren voor de probleembanden (bv Oris). Gaat niet eeuwig mee, maar ja voor de kosten van een .45 euro pincet vind ik dat geen probleem. Geen krassen en geen kromme spring bars meer!

3 likes

There is only one way to find out … Oooo nee twee manieren: zelf bestellen of wachten tot ik de mijne in huis heb en dit topic aanvul met ervaring :slight_smile:

2 likes

Succes :smiley::+1:

Bedankt voor video, ook erg geïnteresseerd erin. Ben in oktober zelf in HK, even langs gaan denk ik dan.

1 like

Henk, heb je deze al binnen? Wat zijn je ervaringen?

Er is er eentje onderweg. Zal er iets over schrijven nadat het binnen is.

1 like

Ik heb het tool binnen, met heel veel dank aan @Sowon en z’n broer die er een omweg voor hebben gemaakt op vakantie.

Geprobeerd op diverse ‘moeilijke’ bracelets (Rolex, RADO, Oris enz) en het werkt idd als een zonnetje. Omdat de haakjes onder een hoek van 45 graden staan EN omdat je hand vlak bij de haakjes zit ipv op een afstandje zoals bij een Bergeon pincet gaat het een stuk soepeler. Terugzetten met de andere (kunstof) kant gaat ook zonder beschadigingen. Ik deed het voorheen altijd met een plastic batterij pincet waarvan ik de bekken verder openmaakte (hitte en bezemsteel, zie hierboven). Maar die heb ik nu alleen nog nodig voor banden die kleiner zijn dan 18mm want dat is de limiet van de tool.

Kwaliteit: helemaal top. M’n kleinzoon zal er nog gebruik van kunnen maken.

Conclusie: AANRADER!

5 likes

Bij mij is het tooltje ook binnen. Mijn ervaringen zijn wisselend. De band van een Omega 300m verwijderen en weer terugzetten mbv van de vorkjes gaat uitstekend. Terugzetten mbv de kunststof voetjes is mij nog bij geen enkele band gelukt. Ik doe waarschijnlijk iets verkeerd.

Voor het verwijderen van de metalen band van mijn Breitling Superocean zijn de vorkjes te kort. Misschien dat ze iets dieper geduwd kunnen worden als ik het linker en rechter vorkje verwissel.

1 like