Misschien al eens besproken of een niet al te slimme vraag, maar hoe is het mogelijk dat er zoveel namaak is gezien er over het algemeen toch overal copyright op zit.fake’s worden notabene op internet aangeboden waarom worden zulke zaakjes niet meteen aangepakt en opgedoekt.
Hoe weet ik zeker dat mijn nieuwe aanwinst geen fake is aangezien het toch een eitje moet zijn om deze ogenschijnlijk zeer simpele klok zo maar na te maken,Pam 390.want als men horloges kan namaken met serienr’s kunnen ze de papieren natuurlijk ook maken.
Heel simpel alleen het merkrecht is hier van toepassing. Het model niet. Dus een nepper is pas nep als de naam ook is nagemaakt. Staat er een ander merk op is het een kloon of hommage. O zie nu dat ik je vraag niet goed heb gelezen. Echte neppers worden heus wel aangepakt maar het is vaak dweilen met de kraan open.
Veel neppers komen uit landen die we van hieruit gewoon niet kunnen aanpakken, verboden waar of niet. Papieren zijn in alle soorten en merken op beurzen te koop, zowel echte als namaak. Dus weet van wie je koopt en bij twijfel niet inhalen.
ik weet ook wel hoe iedereen erover denkt , maar mijn vraag was hoe kennelijk legitieme websites zomaar die fakes aan bieden dat terwijl er toch copyright’s op zitten.
En zulke websites hebben kennelijk toch bestaansrecht.
Als ik kijk hoeveel er voorbij komen als ik panerai of rolex zoek, is toch ergens niet normaal
Als ik mensen moe maak met deze vraag/opmerking is dit zeker niet mijn bedoeling.
Waarschijnlijk mag het ook niet, maar als Rolex/Omega/Panerai/Seiko/vul maar in iedere site moet gaan vervolgen die nep verkoopt, dan zijn ze zo klaar, dat kost teveel geld. En het is toch een vorm van reclame. Iemand die nu een nepper koopt als 16jarige, die kan over 10 jaar als hij wat gaat verdienen wellicht een echte kopen. Ik denk dat als je nephorloges gaat verkopen als officieel dealer je wel een probleem hebt. De duurdere neppers zijn bijna niet te onderscheiden van echte, als je dan een toerist hebt, dan kun je wel eens een nepperdje onder de toonbank doorschuiven.
ik weet ook wel hoe iedereen erover denkt , maar
mijn vraag was hoe kennelijk legitieme websites
zomaar die fakes aan bieden dat terwijl er toch
copyright’s op zitten.
En zulke websites hebben kennelijk toch
bestaansrecht.
Als ik kijk hoeveel er voorbij komen als ik
panerai of rolex zoek, is toch ergens niet
normaal
Als ik mensen moe maak met deze vraag/opmerking is
dit zeker niet mijn bedoeling.
Misschien dat Moderator er een slot op kan doen
Jouw vraag is helemaal niets mis mee. Er zijn echter mensen die het willen aangrijpen om weer een discussie over hommage=nep te starten. En daar wordt ik dus moe van.
Als je een vraag hebt moet je die gewoon stellen. Dat mensen er moe van worden is niet jouw probleem. We hebben allemaal de mogelijkheid een draadje niet een tweede keer aan te klikken als de inhoud niet bevalt.
ik weet ook wel hoe iedereen erover denkt , maar
mijn vraag was hoe kennelijk legitieme websites
zomaar die fakes aan bieden dat terwijl er toch
copyright’s op zitten.
En zulke websites hebben kennelijk toch
bestaansrecht.
Als ik kijk hoeveel er voorbij komen als ik
panerai of rolex zoek, is toch ergens niet
normaal
Misschien dat Moderator er een slot op kan doen
Zoals Dreski al zei, met jou vraag is niks mee. Je zit nepperds hier niet te promoten (wat overigens niet mag volgens de forumregels), maar je maakt je er juist zorgen over. En iedereen die het niet boeit of bevalt kan em best skipped. Helemaal wanneer je in het onderwerp al laat zien waar 't over gaat.
Volgens Bert1 hoeven ze er geen 2e keer op te klikken… volgens mij niet eens 1 keer.
Terug op je vraag. Een gedeelte van de aanbieders/sites zitten in landen waar ze het niet zo nauw nemen met copyright en auteursrechten. Denk maar bijvoorbeeld aan het bekende voorbeeld: China. Daar zijn ze heel bekwaam in het goedkoop namaken van dingen. Maar tja, daar maken ze zich meer zorgen om andere rechten…