Namaak Rolex op tweedehandssites

Fijn om te horen dat je in een fraai kluis uhmm huis woont :sunglasses:

Ik zou er niet voor thuisblijven. Heb er al heel veel gemeld en ze blijven vaak nog lange tijd staan. Laatst een mail van een verkoper doorgestuurd waarin ik voor e.e.a. werd uitgemaakt. Doen ze niets aan, advertentie staat er nog gewoon.

NB: hij wil hier dus 4000 euro voor:

Staat al een tijdje op gereserveerd. Had 10x geboden onder de naam ā€œNepRolexā€ en vervolgens is de status veranderdā€¦ben nog steeds de hoogste bieder :+1:

2 likes

Bedankt voor je compliment. Ik ervaar het als een huis, geen kluis :wink:
Maar waar het me om ging, is dat ik vind dat iedereen, voorzover daartoe in staat, zijn eigen boontjes moet doppen.

Rolex heeft geen bijstand nodig van mantelzorgers in het opsporen van IP overtredingen.

2 likes

Ik snap je punt. Ben het alleen niet met je eens :grin: Maar dat mag gelukkig. In Nederland heb ik geen beveiliging nodig op mijn woning. Mijn huis elders heeft dat wel.

Klopt
Ik geef elke dag de namaak horloges aan, maar als de verkoper het zo opsteld:
Te koop mooie Rolex weinig gedragen, in prima staat, bieden vanaf 150 euro
Dan kan tweedehands niks doen
Er zitten geen experts die snappen dat een Rolex van 150 euro niet kan.
Ik heb ze er al diversen malen op gewezen dat dit soort rommel hun site schaad .
We zullen afwachten

En het is niet alleen Rolex ook andere grote merken worden zeker de laatste maanden heel veel aangeboden

Je hebt ook Facebook groepen waar ze massaal aangeboden worden.

1 like

Op MP word je doodgegooid met neppe Rolexen, Audemars, Breiltlings en andere plakmerken.

Of deze; al 8x aangeboden onder verschillende accounts met steeds een soortgelijk verhaal eronder.
http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1043341846-gouden-horloge-ebel-lichine-18-karaats.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Verkregen uit diefstal vermoedt ik.

MP doet hier uit zich zelf ook niet zoveel aan, tenzij je er zelf een melding van maakt.

Op tweedehands staan 70% namaak rolexen alleen al, walgelijke handel

Dan heb je mij overboden. Ik kreeg eerst een mail met het verhaal dat hij certificaten had. Toen ik aangaf dat dit het horloge niet op magische wijze echt maakt, was ik een klootzak en nog wat dingen.

1 like

Stond er nog een, maar die heb ik verloren :sunglasses:

2 likes

Wel alleen de neppers die worden aangeboden als echt. De rest is zinloos en weinig eervol

1 like

Ik denk ook niet dat Rolex, mantelzorgers nodig heeft. Maar misschien is het wel zo aardig als mensen met wat meer kennis, mogelijk kunnen voorkomen dat mensen worden opgelichtā€¦

2 likes

Oh, dat vind ik ook & ik kan me dan ook goed voorstellen dat je iemand er in een specfiek geval op wijst. Maar ten strijde te trekken tegen alle neppers die voor peanuts worden aangeboden is volstrekt zinloos. Kopers hebben uiteindelijk ook een eigen onderzoeksplicht & het is helemaal niet moeilijk om er achter te komen dat je een nieuwe Rolex niet voor ā‚¬85 kunt kopen. Mocht iemand dat wel denken, dan is er denk ik meer aan de hand & is het wellicht in zijn eigen belang om hem/haar onder bewindvoering te laten plaatsen.

2 likes

Dit. Rolex et al kunnen wel voor zichzelf zorgen. Daar gaat het helemaal niet om. Mensen die er geen verstand van hebben trappen hier in. Daar gaat het om.

1 like

Ben ik grotendeels met je eens, maar om nou 20% van de bevolking onder bewindvoering te plaatsenā€¦

Als iets duidelijk fake is, mag er wat mij betreft van grote veiling- en marktplaatsen verwacht worden dat zij hier iets aan (proberen te) doen. Zeker als ze daar door derden op worden gewezen.

Maar een beetje verantwoordelijkheidsgevoel zet je natuurlijk veel makkelijker in je ā€œcorporate messageā€, dan in daden om!

2 likes

Sympathiek standpunt :joy: Misschien mensen preventief opsluiten gelijk? Ben je er helemaal vanaf.

Probeer begrijpend te lezen, vat de inhoud niet fout samen & probeer niet de demagoog uit te hangen.