Namaak Rolex op tweedehandssites

Wat kunnen we hieraan doen? Buiten rapporteren, weinig vermoed ik.
Ik heb wel zin om hem even voor de gek te houden…

http://www.2dehands.be/kleding-accessoires/overige-kleding-accessoires/overige/rolex-submariner-286776132.html

Kopen is de enige oplossing.

2 likes

Misschien is het voor de beginnelingen zoals ik leuk erbij te vertellen hoe je aan het specifieke model kan zien dat het nep is. Leren wij er ook nog iets van?

1 like

Band, kast, wijzerplaat, loepje, bezel, font, sticker, etc. Haha

1 like

Hele goedkope fake…zelfs de pinnen in band zijn zichtbaar.

2 likes

Zie dat hij zelfs 18k zou zijn volgens de kast :joy::joy::joy:

1 like

Lachen dit.

2 likes

Je kan er niks aan doen. Wat mij vooral stoort is dat de verkoper dit horloge aanbiedt als ‘origineel’.

1 like

En daar kun je dus wel wat aan doen want dat mag dus niet. Melden bij marktplaats is een knop onder de advertentie. Dan “in strijd met de regels” en dan optie “verboden of verdacht product of dienst”.

1 like

100.000,00 EUR bieden onder de naam : NEPPER de NEP :wink:

1 like

2ehands.be doet er niks aan. 2 weken terug heb ik een advertentie aangemeld waarin een namaak Rolex werd aangeboden. Dit kreeg ik als antwoord terug:

We hebben het zoekertje, dat u via de knop “Meld misbruik” heeft doorgegeven, bekeken. We hebben echter niets kunnen vinden dat in strijd is met de regels. Dit zoekertje mag daarom op onze site blijven staan. Het betreft het zoekertje http://www.2dehands.be/285147377.

Maak een fake e-mail adres en blijf hem een paar weken/maanden lang elke dag mailtjes sturen over de oh zo mooie Rolex die hij te koop heeft/had staan

Ik neem aan dat imitatie goederen in België toch ook illegaal zijn?

Laat Rolex lekker haar eigen IP beschermen! Waarom zou je geroepen voelen als om onbetaald krachtje van Rolex een strijd te voeren, die zelf kennelijk niet belangrijk genoeg vinden? Gewoon laten rusten.

Is niet legaal Zie regels van 2dehands.be:
3.6. Wat zijn objecten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen?
Objecten die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen

Het is niet toegestaan om op de Website of Facebook-pagina van 2dehands.be objecten of diensten aan te bieden die inbreuk maken op de intellectuele eigendomsrechten van anderen, zoals auteursrechten, merkenrechten, domeinnaamrechten, portretrechten etc.

Voorbeelden van aanbiedingen die niet zijn toegestaan op 2dehands.be:
I. namaakartikelen en replica’s (bijvoorbeeld namaak merkkleding of -accessoires, of namaak merkparfums of -cosmetica);
II. producten elektronisch versturen via internet zonder licentie van de eigenaar van de auteursrechten (softwarepiraterij);
III. software en spelcomputers waarvoor men geen verkooplicentie heeft;
IV. niet toegestane kopieën van CD’s, DVD’s of Video’s (waaronder bootlegs en muziek);
V foto’s van of gemaakt door derden.

Voorbeelden van aanbiedingen die wel zijn toegestaan op 2dehands.be:
I. authentieke merkkleding;
II. reproducties van werken mits de auteur langer dan 70 jaar geleden is overleden.

Het punt is dat dit horloge als origineel wordt aangeboden terwijl dit niet zo is.

Hahaha, dus als er bij jouw thuis ingebroken wordt lopen we ook maar door zonder de politie te bellen. We zijn je slaafje niet :smiley:

1 like

Ik heb het voor de gein toch maar gemeld na het doorworstelen van de ik ben geen robot plaatjes,
Wat is dat voor raars, is dat iets typisch uit Belgie.

groetjes Lenno

1 like

Ik heb er eentje op marktplaats gemeld die adverteert met imitatie. Ben benieuwd naar de reactie.

Wellicht niet de beste vergelijking, maar van mij hoef je de politie niet te bellen. Het huis is bouwkundig & electonisch beveiligd. Bij een alarmering (inbraak en/of brand) wordt de alarmcentrale van zelf gewaarschuwd. Ze geven het door aan de opvolgingsdienst. Binnen 10 minuten zijn ze bij mij thuis & geïnstrueerd hoe ter plekke te handelen.

Rolex is ook best in staat zijn eigen boontjes te doppen.