NA's; 1 uit hebberigheid en 1 persoonlijke grail!

Zo… door tijdgebrek long overdue, maar hierbij eindelijk een klein stukje over twee nieuwe NA’s die ik recentelijk heb verworven.

Ik zal kort beginnen met een horloge dat ik gewoon leuk vond en dat ik heb aangekocht toen ik koopkriebels had, maar waar ik eigenlijk heel erg tevreden mee ben:

De hier al veel besproken Invicta 1953. Volgens sommigen te veel lijkend op bepaalde bekende modellen. Ik vind het een redelijk minimalistisch ogend horloge met een (gemaakte) ouderwetse uitstraling. Deze overgenomen via een mooie deal op het forum.

Nu na een tijdje dragend vind ik het een lekker dragend horloge dat eigenlijk bij nagenoeg elke gelegenheid past vanwege de overwegend zwarte kleurstelling. Omdat we natuurlijk richting de zomer gaan (al is daar hier in Brabant vandaag weinig van te merken), heb ik een extra bandje gekocht om deze jongen ook een zomers tintje te geven.

Wellicht niet per se waar je direct aan denkt bij een soort old skool vormgegeven duiker maar als je het mij vraagt past deze er prima bij en krijg je er lekker zomerse zin van!

Nou dan nu naar de NA die wat zwaarder telt dan ‘leuk voor derbij’. Ook overgenomen van een allervriendelijkst forumlid en Seiko fan. Een horloge dat eigenlijk al vanaf het begin van deze hobby op mijn wensenlijstje stond: de Seiko 6139-6040 ‘Silver Ghost’!

Deze zit in het rijtje van de vele malen bekendere ‘Pogue’ modellen. Het model is relatief kort geproduceerd omdat de cijfers in het zilveren gedeelte van de bezel in de zon vervaagden. Dit is dan ook de inspiratie van de bijnaam ‘Silver Ghost’. Volgens de folklore kreeg Seiko dit probleem niet zo een twee drie opgelost en heeft uiteindelijk besloten het model uit de productie te nemen. Zoals te zien op de foto heeft deze bezel nog erg goed afleesbare cijfers, wat het horloge in mijn ogen extra gaaf maakt.

Het model is er ook met een oranje wijzerplaat, maar de zilveren/champagne achtige kleur van dit model heeft me vanaf het begin gegrepen. Ik vind het gewoon een sjiek en interessante combinatie.

Verder is de algehele staat van het horloge super netjes te noemen en loopt het als een tierelier. Ook de chrono werkt zoals het hoort. Maar vooral verbazingwekkend vind ik de gangreserve dat het nog heeft.

Anyweetjes, hierbij nog wat beeldmateriaal!

Seiko mov

86 likes

2 mooie aanwinsten :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met de NA’s ! Fantastische kleur wijzerplaat heeft die Seiko :ok_hand:t2:

1 like

Mooie aanwinst die "Silver Ghost, niet eerder gezien!

1 like

Prachtige Silver Ghost :ok_hand: :+1: :clap:

1 like

Gefeliciteerd en bijzonder die Silver Ghost :+1:

1 like

geniet van deze mooie tijden :sunglasses:

1 like

Mooie aanwinsten.

1 like

Wat gaaf dat je die hebt kunnen bemachtigen! Mooi ding ook, die ‘silver ghost’ … ik vind de Invicta leuk, maar minder speciaal. De Seiko daarentegen, … topper. :ok_hand:

Veel draagplezier!

2 likes

Kon het niet beter verwoorden! De Invicta is nu al een lekker draag horloge, de Seiko ben ik zuinig op😂

4 likes

Seiko is een mooi horloge kleur is echt top !

1 like

Prachtige Seiko. Gefeliciteerd.

1 like

Twee gave vondsten! Leuk te weten dat beide horloges binnen het forum in gebruik blijven.
Veel draagplezier. Geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. De Seiko vind ik schitterend!

1 like

Oef, die Seiko is gaaf zeg! Veel plezier met beide aanwinsten!

1 like

Ik kende deze Seiko nog niet en heb toch meerdere varianten gezien, wow dit is een beauty gefeliciteerd :ok_hand:t3:

1 like

Dubbel gefeliciteerd.

1 like

Gefeliciteerd. Gefeliciteerd. Leuk zeg de Silver Ghost. Kende ik nog niet. Veel draagplezier.

1 like

Mooie niet alledaagse Seiko ! Gefeliciteerd

1 like

Mooi die Seiko :joy::+1::+1:

1 like