NA's Citizen BN0150 en een FlikFlak voor de zoon

Een makkelijk “grap en go” horloge, dat was de speurtocht die ik mezelf opgelegd had voor een nieuw klokje.

Eisen:

  • waterdicht (zee en zwembad proof)
  • moest er een beetje leuk uitzien
  • “vakantieproof”
  • Nato proof
  • betaalbaar :slight_smile:

Vele opties zijn de reveu gepasseerd, waaronder de nieuwe Khaki field van Hamilton alleen viel deze af vanwege de waterdichtheid…

Wordt het dan toch een SKX of de Citizen NY0040…

De tijd begon te dringen vanwege de vlucht naar Mallorca die in aantocht was, en toen kwam er ineens de aanbieding voorbij op de website van het welbekende dikke blauwe mannetje de Citizen BN0150 voor een belachelijk lage prijs (kon er niet eens een gebruikte voor vinden) dus besteld, nachtje geslapen en ja hoor daar was die…!

Niet helemaal de goede duikfles erbij, maar dat mag de pret niet drukken!!

De volgende dag het vliegtuig in…
En hop naar de vakantiebestemming

Draag dit horloge nu dik 2 week met veel plezier en sluit niet uit dat deze de komende tijd veel vaker om de pols gaat, zeker ook vanwege het Eco drive uurwerk, dat het een echte grap en go maakt!!!

En aangezien mijn zoon vrijdag 7 wordt en ik het tijd vindt dat die nu toch echt een keer kennis moet gaan maken met een “echt” horloge, hier zijn eerste Swiss made :wink:

16 likes

Ik vind het best een serieus duikertje. Veel plezier ermee!

6 likes

Heerlijke vankantiebeater.
Heb zelf de NY0087 gehad. Heerlijk horloge en best een hoop waar voor je geld. Een echte natoslet ook.


6 likes

Gefeliciteerd er mee. Is een leuk ding die Citizen. Ik draag hem op metaal.

4 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze solide goed ogende Citizen!!
Geniet er met volle teugen van!!
En voor je zoon, “jong geleerd is oud gedaan”.
Leuk hoor!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie beater hoor, veel plezier ermee!
Maar de quartz-versie van de Hamilton khaki field is 10 bar WR. Echt wel zwembadproof durf ik te gokken. Dat ga ik alleen niet expres uitproberen vanwege de leder/canvasband die ik nog niet wil swappen.

1 like

De quartz had ik wel gezien, maar wil deze als handwinder (sluit niet uit dat deze alsnog een plekje in de collectie gaat krijgen) en dan is de waterdichtheid en inderdaad het materiaal van de band doorslaggevend

1 like

Ik heb ook vandaag een flikflak besteld!

Benieuwd wat mijn dochtertje ervan vind…:grimacing::grimacing::grimacing:

2 likes

Gefeliciteerd met deze kanjer :+1:

1 like