NA's. Met een honkbalknuppel in de auto naar Axel om mijn pakketjes terug te halen.

Als je ooit één van de John Wick films hebt gezien weet je dat onrecht niet één van de zaken is waar mijnheer Wick in zijn begeerlijke musclecar op een gezonde manier mee omgaat. Ik begreep die excessen vroeger nooit zo goed. Zo begreep ik Fallling down* als jongen totaal verkeerd en staarde ik naar het onmogelijk slechte kapsel van Michael Douglas in combinatie met zijn kantoorklerk-outfit en onafscheidelijke koffer en vond ik het vooral vermakelijk dat hij alles sloopte wat hij tegenkwam. Ik kon het als kind ook niet laten om na een vooralsnog keurige rit mijn matchbox autootjes tegen elkaar te laten crashen met de fantasie dat alles zou exploderen en het verfrommelde metaal achterbleef.

Bovenstaande is niet vergelijkbaar met waar onderstaande verhaal over gaat, alleen was het initiële gevoel van onrechtvaardigheid wel de start van een missie die me meer kostte dan de horloges in kwestie. Al was het maar omdat vrouwlief en mijn oudste zoon mee zijn gegaan, uitgebreid hebben geluncht en ze de auto verzwaarden met als netto resultaat meer benzineverbruik. Feit.
Uiteindelijk was het mijn doel om met 2 pakketjes naar huis terug te keren.

Wat zat er dan in die pakketjes? Bijzondere aanwinsten? Ja. Waardevol? Totaal niet eigenlijk. Maar het gaat om het principe… en mooi zijn ze zeker!

Een Certina die ik al even zocht…

En een Timex Q quartz met facetglas.

Wat is het verhaal? Ik som het even op:

- 8 januari. Ik kocht in Duitsland 2 horloges.

- 12 januari, horloges zijn geleverd. Maar niet op mijn adres.

- DHL geeft niet thuis, regel het maar met de verkoper.

- DHL wordt moe van me omdat ik vaak terugbel. ‘Op welk adres is het geleverd?’, vraag ik.

**- Na een aantal pogingen zie ik dat één van de paketten bij de Blokker in Axel is afgeleverd. 83km van mijn adres. **

- Ik bel de Blokker in Axel.
**… ‘Ja meneer, pakket ligt hier meneer… wat vervelend meneer, 83 km? nou zeg, dat is niet naast de deur meneer’… **
Op de vraag of ze misschien mijn adres erop zouden willen zetten krijg ik een resoluut “NEE”… 'Nee meneer, als we daaraan gaan beginnen…'

de Blokker in Axel.

**- Ze geven bij de Blokker wel aan dat het pakket uit het systeem is en nooit teruggegestuurd zou worden naar de verkoper in Duitsland… Met andere woorden… Het is geleverd… succes ermee. **
- De verkopende partij had er een verkeerde postcode opgezet, maar wel de juiste woonplaats. Die had DHL zelf veranderd in ‘AXEL’.

Dus.

Één pakket was gevonden. Maar het andere niet. Dat was geleverd op mijn adres, maar dan in Axel. 83km ver weg. Dat is 166 km retour voor de langzame rekenaars. Ik besloot mijn Sherlock jas aan te trekken en er een quest van te maken…
Mijn straatnaam en huisnummer in Axel heb ik opgezocht via internet. Daar kwam ik tot de ontdekking dat er een massagesalon gevestigd was waarbij mijn hoop op een happy ending toenam. Het telefoonnummer gebeld en kreeg een vrouw aan de lijn die een mix van Vlaams, Zeeuws en Haags sprak, bijzonder, en ze reageerde erg vreemd op mijn vraag of er een pakket geleverd was. Ze wilde het gesprek erg graag beëindigen alleen was dat niet mijn plan. Ik rook onraad en met Adriaan-achtige gelaatsuitdrukkingen besloot ik haar eens goed aan de tand te voelen.

Ik kreeg er niets uit, ze ontweek mijn vragen zoals Neo kogels ontweek in the Matrix, ze zette haar hakken in het zand. Ik hing op en ging verder op zoek…tot ik gebeld werd door de masseause die mij eerder geen message wilde geven…‘hallo?’ zie ik twijfelend…

( Lees met zeeuwsvalaams accent)… ‘Ja maneer, wu hadden efkes gebeld mee de bewohners van da adres en er is geen pakketju heleverd…
maar zu hebben da naar du Rosehracht 15 in Terneuhze hebracht…’

Ik bedankte vriendelijk en keek bedenkelijk in het niets… Drommels drommels drommels!

Ik zocht de Rosegracht 15 op en dat bleek het politiebureau van Terneuzen te zijn.

het politiebureau in Terneuzen

De situatie werd steeds vreemder en ik begon me af te vragen of ik er beter aan deed de honkbalknuppel in het hoenderhok te gooien of deze aan de wilgen te hangen. Ik belde het bureau waar een aantrekkelijke agente ( aanname, vanwege een fijne stem) mij te woord stond. Het werd een leuk gesprek zonder resultaat. Ik sta in Terneuzen in de politiedatabase als de man die een pakket zocht bij een massagesalon. Lekker dan.

Mijn volgende stap was er één die vanaf de eerste dag eigenlijk het beste bij me past. De auto in en mijn horloges halen. Met hand en tand verdedigen wat van mij is. Mijn recht halen. In Axel. Reisplan: Blokker Axel bezoeken en dan met opgeheven hoofd aanbellen bij mijn adres in Axel. Geen idee wie ik zou aantreffen… Tank volgegooid ( hybride, dus niet gelijk je horloge aan je pols lijmen aub), ik reed met een goede reden. Vond ik…


Axel ligt in Nederland, maar ik reed via België

Bij de Blokker liep alles gesmeerd en liep het voltallige personeel nerveus heen en weer om de bijzondere situatie te begrijpen. Mijn zoon keek me vragend aan alsof hij bedacht op welke planeet we waren geland…Ik vertelde de waarnemend eigenaresse wel nog even dat ik het flauw vond dat ze het niet voor me wilde opsturen… Belachelijk vond zij ook… Dit zou volgende keer geen enkel probleem zijn…

Met mijn eerste pakketje in de auto en met goede moed naar de Oosterstraat. Ik belde aan… Niets… door het reliëf van de glazen deur zag ik brieven en reclamemateriaal liggen… Geen goed teken.
De buren dan maar. Die deden open en vertelden me dat er een oude man woonde. Die altijd thuis was. Tenzij hij weg was. Lichtelijk in de war van deze nogal vanzelfsprekende openbaring besloot ik het mkb van Axel te verblijden met een lunch. Daarna zou ik terugkeren. Wie weet!

Na de lunch in een Jiskefet-achtige setting wederom naar de Oosterstraat… Geen auto op de oprit… ‘Shit’
Mijn vrouw gaf me een pen en een briefje. Ik begon te schrijven en zag in mijn ooghoek een auto in mijn spiegels aan komen rijden… Een groene Toyota Corolla… Een oude man… Het zal toch niet?! Precies nu?!

Hij parkeerde, zijn tijd nemend, naast zijn huis en ik wachtte netjes om hem niet te laten schrikken. Mijn zoon wilde me de honkbalknuppel aangeven, maar die had ik alleen voor de foto in de auto gelegd. Gelukkig maar…
Een grijze man van een jaar of 75 stapte uit, draaide zich naar me toe en ik groette hem met de vraag of hij de bewoner van dit huis was. ‘Jazeker’… , bevestigde hij en gaf me een hand.
Ik legde het verhaal uit en hij vroeg of er een horloge in het pakketje zat. Hij had het voor de zekerheid even opengemaakt.
‘Wacht maar even’ zei hij geruststellend en even later ging de voordeur open, pakte hij de post van de grond en gaf mij het pakketje. ‘sorry, maar ik wist niet wat ik ermee moest’ verontschuldigde hij zich, en heel even dacht ik hem toch even de les te lezen. Maar ik had waar ik voor kwam. Het was goed zo. Een laatste hand en daar lagen de 2 pakketjes naast me in de auto. Missie geslaagd. Het was een enerverende dag.

Hier de Certina en Timex. Ze waren het waard, al was het alleen maar omdat dit soort situaties altijd onverwachte momenten opleveren. Ik waande de horloges als verloren. En nu liggen ze naast me op tafel. Moraal van het verhaal:

Een honkbalknuppel in de auto is niet de oplossing. Blijf rustig, denk na, dan komt alles goed.

De Timex met electronische balans. Kijk die brushing… dat (plexi)glas.
Oh, en één van de slechtste uurwerken ooit gemaakt volgens het internet😂



En de Cetina DS-5 met patina en totaal gevaporiseerde lumebolletjes. Was leuk om schoon te maken. Saffierglas en oroginele band.

384 likes

Mooi verhaal ben wel 2 keer gaan pissen.

100 likes

Zeer vermakelijk. Gave speurtocht. Roeping als schrijver gemist!
Leuke horloges ook nog eens. :+1:

6 likes

Prachtig! :rofl:

1 like

Dank. En check je prostaat gozer.

23 likes

Mooi man je trekt volle zalen.

1 like

Haha prachtig verhaal met goede afloop! :rofl::ok_hand:

1 like

Respect voor je volharding! :grin::+1:

1 like

Hahaha top verhaal en troost je twee keer de zelfde situatie met DHL maar dan met pakketjes terwaarde van 5k.
En dan bellen en zeggen ja maar het is afgeleverd. Nou woester kan je mij niet krijgen. Alle zeilen bij gezet en mijn speurneus achter na, via diverse adressen uit eindelijk bij het pakketje aan gekomen.
Ik blij er zat een wit gouden ring in voor mijn dochter haar afstuderen. Ondertussen was het al twaalf uur laat in de avond en ik moet altijd vroeg op.( half zes) dus gauw naar bed.
Bij DHL had ik gezegd dat ze een forse schade claim konden verwachten na twee maal deze ellende.
Werd ik de volgende morgen gebeld door een account manager van DHL die persoonlijk de route na zou rijden om het pakket te vinden.
Aangezien ik nog steeds pissed of was op DHL dacht ik ga jij maar lekker rijden ik heb het zelf al gedaan.
Uiteraard kreeg ik savonds een telefoontje dat ik het al had op gehaald.
Deze man dan ook hartelijk bedankt voor zijn moeite en of hij het nou begreep dat ze adres stickers niet zo maar zelf aan moeten passen.

11 likes

Wat een verhaal.

1 like

Eind goed. Alles goed!

1 like

Mooi verhaal en moraal! :grinning:

1 like

Verdomme, nou zit ik hier zelf ook opgefokt en vol adrenaline en ik moet zo nog uit eten met vrouw en kinderen :joy:

Die zullen zich ook afvragen "moeten die zwaarden écht mee pap? " waarop ik op mijn beurt zal verwijzen naar jouw verhaal.

Dank om de moeite te nemen om het zo smeuïg op te schrijven :facepunch:

5 likes

Hoewel de aanleiding niet al te geweldig is, heb je er een mooie draai aan te geven door er een uitje van te maken en er een heerlijk leesbaar verslag van te maken. Merci! En geweldig dat de aankopen op honk zijn.

3 likes

Kiek dan, een heerlijk dagje uit met het gezin.
Beetje rond rijden, lunchen, en in de auto fiepen over het leven en de huidige maatschappij.
Dat is nog eens een goed tijdverdrijf ipv Netflix.
Eind goed al goed toch

2 likes

In 2022 heb ik een ziek verhaal gehoord over een honkbalknuppel ( @Hollywoodted ) maar dit is nu al mijn favoriete 2023 verhaal. Vechtsport niks voor jou? Hoef je die knuppel ook niet door heel het land mee te slepen😏

5 likes

Genoten van je verhaal Kevin! :smiley:
Heerlijk hoe elke koop of verkoop bij jou een short story wordt! :wink:

2 likes

@Brodie I like your style dude! Wellicht komt er een dag dat we Diamaster Tigereyes een keer met elkaar kennis kunnen laten maken… Mocht dat moment ooit komen, neem de DS5 mee pleeze…

1 like

Mooi verhaal, lekker kort. :innocent:

1 like

Hoe lang heb jij vandaag op je tel gezeten Pontiac? En verhalen zijn niet kort. Die zijn zo lang als ze moeten zijn. Verdorie. :joy:

1 like