Vraagje, wie heeft er ervaringen met NASA / Velcro straps? Ik zag ze online voorbij komen bij de ‘goedkoopste nato banden’ en weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Oerlelijk en kinderlijk (want klitteband) of wel stoer / army / space voor op bepaalde horloges. Ik zie ze hier in ieder geval nooit voorbij komen en via Google ook niet echt veel.
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen en ervaringen
Ik zag ze een tijdje geleden ook voorbij komen op die CNS website, twijfelde wel om er een te kopen… maar ik heb slechte ervaring met het schoonhouden van klittenband. Niet gekocht en achteraf blij om. Nu ik ze weer voorbij zie komen, word ik er niet heel erg wild van.
Ik heb een Nasa strap die bij mijn Bulova Moonwatch zat, al past hij niet op mijn versie (ss bracelet versie heeft andere lugs dan de geen ss bracelet versie) maar dat terzijde.
Gebruik hem nu op een ander horloge en kan je zeggen dat het erg comfortabel zit. Dit komt omdat je met de klittenband exact de juiste passing kan kiezen. Visueel zit het tevens beter dan een zulu welke ik erg lomp om de pols vind zitten. Moeite waard om het te proberen zou ik zeggen.
Ik heb de Omega NASA strap wel eens gezien die bij de Speedy meegeleverd werd.
De NASA strap van GasGasBones is exact volgens de originele specs gemaakt, maar reken bij GGB wel op een wachttijd.
Met andere NASA straps heb ik geen ervaring.
Edit: Ik vind NASA straps cool as fuck btw, niet alleen cool op een speedy. Maar zonder naar ruimtevaart verwijzend label ook cool op andere toolwatches en chrono’s.
Ik heb deze combi gehad, een GasGasBones op mijn Speedy. Niet echt mijn ding
Maar ja, ik hou er dan ook niet van als er een band tussen de kast en mijn pols loopt.
Jaren lang klittenband gehad, in het begin zijn de randjes
nogal scherp maar dat verdwijnt na een tijdje.
En een keer in de wasmachine kan ook geen kwaad
Ik ben al lang op zoek naar een originele Omega NASA band maar helaas, niemand verkoopt hem uit z’n set. Mocht je een mooie “replica” vinden post het dan hier a.u.b.! Ik ga in ieder geval eens kijken naar de tip van @n_visser over GGB.