eens met Herman, draag ze nooit bij douchen, afwassen of s’nachts…ondanks een geslaagde waterdichtheidstest tot 10ATM…ik heb altijd nog wat bedenkingen bij bv. de pushpins, zijn die wel van goed materiaal of gaan ze roesten.
Na het schoonmaken van mijn horloges worden ze gondig gedroogd en de stalen banden gaan daarna een nacht in minerale olie, hierna opgehangen om uit te lekken, gedroogd en alles draait weer soepeltjes aan de pols.
Vanaf 100 meter afwassen en af en toe afspoelen onder de douche (zonder douchecreme) vanaf 200 meter afwassen en af en toe afspoelen onder de douche (zonder douchecreme) en in zee. 's nachts ook gewoon om na opladen van lume
Nee, standaard niet onder de douche. Ook al zijn ze 200M. Ik vind het niet nodig.
Enige uitzondering is op vakantie, dan draag ik een G-schock DW5600E, die ziet dan wel eens water.
Rolex zegt in de boekjes dat je af en toe je horloge moet schoonmaken met wat water en zeep. Zo slecht zal het voor de pakkingen dus niet zijn.
Ik heb graag een horloge om, maar mee onder de douche? dat doe ik alleen om hem aan de onderzijde schoon te borstelen, als hij daar niet tegen kan,…heeft ie pech !
en Uhh,…ikkke dus B)- !
Van een borstelbeurtje knapt mijn Skagen titanium (meshband) echt op.
Tom Koerts Schreef:
Rolex zegt in de boekjes dat je af en toe je
horloge moet schoonmaken met wat water en zeep.
Omega idem
mlmjwj Schreef:
Tom Koerts Schreef:
Rolex zegt in de boekjes dat je af en toe je
horloge moet schoonmaken met wat water en zeep.Omega idem
Ze zeggen ook regelmatig checken en servicen
Ik douche/badder nooit met horloges. Spoel ze wel eens af na een dagje in de tuin of na het klussen, lauwwarm water en liefst geen zeep.
Als ik bewust een strand of de regen opzoek neem ik iets mee met 100 WR minimaal, meestal Gshock of duiker, maar mijn Damasko mag ook omblijven op de fiets in de regen
Ik denk dat een valantie aan het strand, compleet met zand en zout water heel wat slechter is voor je horloge dan meenemen onder de douche. Vooral een Seiko Tuna is behoorlijk gevoelig voor het verzamelen van een voorraad zand… De laatste keer dat mijn Tuna meeging op vakantie heb ik zelfs de ‘shroud’ losgemaakt. En ja,
Ze gaan gewoon mee onder de douche.
Menno