Nat of naast bad

Hallo allemaal, omdat ik gewoon nieuwsgierig ben naar jullie mening hierbij een kleine poll.
Wie houdt zijn horloge om tijdens het zwemmen, duiken en/of douchen.
Ikzelf heb mijn horloge dag en nacht om, ook tijdens de dagelijkse spoelbeurt :slight_smile:
komt u maar

Ik wil juist alleen maar horloges die daar tegen kunnen.
Dus heb ik vrijwel uitsluitend duikers en n g-shock.
Wil een horloge nooit af HOEVEN doen. Als ik het af doe is het míjn keuze en niet omdat ik ertoe ‘gedwongen’ word.

Draag mn klokjes dus dag en nacht
en bij alles wat ik doe (tenzij ik flink ga sleutelen of verven, maar dat besteed ik meestal uit :))

Als je een echte duiker hebt geen probleem.Verder vind ik het persoonlij onzin je horloge onder de douche om te houden.Alhoewel ik hou mijn sokken wel aan:D

Vanaf 200m gaan ze mee onder de douche in bad en nog meer water (tu)

Ik heb 's nachts nooit een horloge om. In bad/onder de douche ook niet. In het zwembad of in zee wel.

Ik zal mijn horloges nooit willens en wetens blootstellen aan water, en zeker niet water icm zeep producten.

Horloge’s gaan bij mij altijd af , in het water en in bed.
Leer en water vind ik niet zo goed idee en een stalen band heb je weer zeep resten.
dus bij mij naast bad;)

In bad niet, dan blijven ze te lang liggen in zeep en (erg)warm water . Maar in de douche laat ik horloges met rubberen of stalen band (en 200M waterdicht) gewoon om. Worden ze weer mooi schoon van. Stalen bandjes spoel ik zelfs wat extra schoon :stuck_out_tongue:

De G-Shock met de wekker op snooze is ideaal onder de douche, dan blijf ik niet te lang staan 's morgens vroeg.

Als ik slaap gaan ze wel af.

Veel van mijn horloges zijn oud, dus niet meer gegarandeerd waterdicht. Maar ik vind het vooral irritant om een horloge om te hebben onder de douche of in’t water. Ikdus niet, nee.

Ik heb voor elke gelegenheid wel een horloge en soms veranderd dat lijstje.

Douche-horloge: Casio G-350

Vanwege de lage prijs heb ik er geen problemen mee dat ie warm wordt of in contact komt met zeep.

Slaap-horloge: Magrette Regattare Bronze

Als alles goed gaat, blijft dit komend jaar m’n slaap-horloge, totdat ie een mooie (natuurlijke) patina heeft gekregen. Daarna gaat ie pas kennismaken met ‘de buitenwereld’.
Overweeg om em daarna/met een bijzondere gelegenheid op te poetsen en vervolgens door experimenteren een kunstmatige patina te creëren.

Over de Magrette gesproken, denk dat 't tijd wordt om em om te gaan doen :wink:

Altijd een horloge om

Deze wordt nat zodra ik zwem of douche
 (Monster)

In bed en onder de douche gaat ie af maar dat is het enige moment dat ik hem af doe.
Verder zijn al mijn horloges waterdicht dus gaan ze mee sporten, zwemmen, sauna en douchen na afloop.
Het laatste niet-waterdichte horloge heb ik pas geleden verkocht. Irritant om die om te hebben naar het sporten en er dan achter te komen dat je beter een andere om had moeten doen.
Waterdichtheid is dus een vereiste bij mij.

Om te zwemmen heb ik genoeg duikers en G-Shocks. Als ik ga douchen doe ik mijn horloges af. En ik slaap alleen met mijn vrouw in bed. Horloge gaat mooi op het nachtkastje.

dreski Schreef:

Om te zwemmen heb ik genoeg duikers en G-Shocks.
Als ik ga douchen doe ik mijn horloges af. En ik
slaap alleen met mijn vrouw in bed. Horloge gaat
mooi op het nachtkastje.

+1

ik hield mijn horloge Breitling (Super Avenger op stalen band) altijd om in de sportschool uit angst hem te vergeten/diefstal.

Maar na een nare ervaring (condens in het horloge, hoge rekening, welke de Breitling/dealer pas na lang discussieren voor zijn rekening neemt), ga ik met het horloge niet meer zwemmen/douchen/sauna in.

Dit in combinatie met het feit dat de term waterdicht, niet is wat ik dacht

Arno

In zeep/ shampoo zitten oplosmiddelen die het rubber zoals pakkingen en glasafdichtingen oplossen.
Ik raad het altijd af.
Ook ermee zwemmen ( eerst even lekker in de zon 45-50 graden) dan in het koudere water.
horloge koelt dan erg snel af en is uiteindelijk funest voor het horloge.
Idem voor gebruik in sauna.

Gr jan ubels

Nooit in bed, ben bang dat ik ze bekras langs de muur ;). Ook (nog) nooit in de douche, maar mijn Monster heeft al zwembad en zee van dichtbij gezien :~.

Ga er altijd mee in bad.
Nooit geen zeepresten.
(ik gebruik geen zeep):}

klokken Schreef:

In zeep/ shampoo zitten oplosmiddelen die het
rubber zoals pakkingen en glasafdichtingen
oplossen.
Ik raad het altijd af.
Ook ermee zwemmen ( eerst even lekker in de zon
45-50 graden) dan in het koudere water.
horloge koelt dan erg snel af en is uiteindelijk
funest voor het horloge.
Idem voor gebruik in sauna.

Gr jan ubels

Daarom kies ik voor een goedkope G-Shock. Kan aardig wat aan, en mochten de pakkingen het begeven
 tijd voor een opvolger.

Overigens houdt ie het jaren vol. Heeft nog geen batterijwissel nodig gehad.

Geen bad, bed of douche, zelfs niet afwassen.
Kleine moeite om even je horloge af te doen tijdens deze bezigheden.

En de kreet: “waterdicht” is niet helemaal waterdicht:D

Groet
Herman