"Nationale" Horlogetelling 2018 HF leden POLL

En wat te denken van merken als Poljot International of Strela (Beiden merken uit Duitsland maar met Russiche voorvaders) of een merk als CCCP was ook ooit Duits maar nu dus naar het verre oosten verhuisd en zo zijn er waarschijnlijk nog wel vele merken die niet opgenomen zijn in de lijst van de meest voorkomende merken…

Eentje dat ik laatst zag liggen bij een juwelier is Boccia dit lijkt mij een modemerk maar ze maken wel verschillende horloges… en zo zijn er ook nog heel wat te vinden.

Het lijkt mij een onbegonnen werk om te trachten alle merken te verzamelen :thinking: om er dan een verkiezing van te maken. Je beperken tot de “grootste” zal al gek genoeg zijn. :wink:

Ik heb net Poljot aangevinkt, dus die staat er wel tussen

1 like

LOL :grinning: Je weet toch wel dat Poljot en Poljot International twee verschillende firma’s zijn. De ene is Russisch (Moskou) de andere is Duits (Alzenau) :grinning: LOL

Oeh, daar had ik overheen gelezen. Die laatste Poljot International is niet mijn ding :grin:

1 like

Ik mis nog :

Rodania
PRISMA
OLYMPIC
AEROMATIC 1912
ZIPPO
Calcio
Colori
CCCP
Dunlop
Ardath
Avia
Lasita
Ottimo
HMT
Time Force
Axcent
Commodoor
Alpha
Allesi
Regal
Zeit Flugel
Jaz
Cincaset
Mortima

1 like

Erg leuk, benieuwd naar de uitkomsten. Ik mis nog Rodania in de al enorme lijst.

1 like

Rodania een van mijn eerste horloges :grin:

1 like

De mijne ook en zit nog steeds in de collectie!

1 like

En toch ook nog een merk met wat geschiedenis hier is Pontiac

“Zeventig meter viel ik diep
Mijn hart stond stil
Maar m’n Pontiac liep”

Zoals Win van Est zou gezegd hebben na z’n val in de Tour de France…

3 likes

En wat te denken van Jaguar toch ook een Zwitsers merk (1938) dat in de jaren 80 door Festina is opgekocht…

1 like

Leuke poll!! Heb gestemd (Seiko) en ben benieuwd wie er op nr. 1 komt. :blush:

1 like

Die van mij ook, even een foto omdat het kan.

Nice, hier die van mij, gewoon omdat het kan.

Voor een ieder die nog net heeft gestemd, de poll sluit rond 31/12 heb je recent je collectie nog een update,downgrade gegevens vul dan de poll nog even in!

Gestemd :+1:t2:

1 like

als we dan toch Rodania aan het Spammen zijn

1 like

Gestemd. Ik miste wel Pontiac, heb ik er 2 van.

3 likes

Ik heb er nog ééntje van Melbourne Watch Company (microbrand).

1 like

Ingevuld. Veel vintage merken mis ik wel.

Ik mis Aviator… :upside_down_face:

1 like