Ik vind de NATO bandjes echt geweldig op vintage horloges. Spelen en de juiste combinatie vinden tussen bandje, faded insert en patina is erg cool! X( In de zomer de lederen banden in de kast en staal én NATO er uit! (tu)
Daar zijn de meningen nogal verdeeld over. De ene zegt dat die groene verkleuring komt doordat de wijzers heel vroeg herdaan zijn (met radium?). De andere zegt dat het perfect mogelijk is dat de wijzers helemaal niet herdaan zijn geweest en groen verkleuren. Nu ik er op let kom ik die groenachtige wijzers best vaak tegen in vintage Rolex wereld. Vooral bij de oudere exemplaren.
Wat ik wel weet is dat het niet door water komt.
Ik vind het gewoon geweldig die geleefde horloges. Ik kan net niet wennen aan nieuwe horloges. Die missen een ziel… of zo iets.
Daar zijn de meningen nogal verdeeld over. De
ene zegt dat die groene verkleuring komt doordat
de wijzers heel vroeg herdaan zijn (met radium?).
De andere zegt dat het perfect mogelijk is dat de
wijzers helemaal niet herdaan zijn geweest en
groen verkleuren. Nu ik er op let kom ik die
groenachtige wijzers best vaak tegen in vintage
Rolex wereld. Vooral bij de oudere exemplaren.
Wat ik wel weet is dat het niet door water komt.
Ik vind het gewoon geweldig die geleefde horloges.
Ik kan net niet wennen aan nieuwe horloges. Die
missen een ziel… of zo iets.
gr. Glenn
Nou deze mist in ieder geval goede lume en nieuwe wijzers. Als jij het maar mooi vind toch.
Misschien knutsel ik wel zelf iets in elkaar voor de bandjes. De bandjes zijn zoals ze nu gevouwen zijn net een halve centimer te groot, waardoor de flap niet goed terug vouwt.
Ergens een stukje suède, naald en draag ergens op de kop tikken…
Och en vintage… Als je een oldtimer fan bent ga je ook niet klagen over de CO2 uitstoot, roestplekje of stukje minder mooie lak. De gebreken neem je er dan graag bij… Ik blijf het cool vinden. (tu)
Ik heb het zelfde klokje , en ook die oude wijzers
Zou er nooit vrijwillig nieuwe op zetten , zou het horloge verpesten
Ik wil kunnen zien dat ie bijna 50 jaar oud is
Ik heb het zelfde klokje , en ook die oude
wijzers
Zou er nooit vrijwillig nieuwe op zetten , zou het
horloge verpesten
Ik heb het zelfde klokje , en ook die oude
wijzers
Zou er nooit vrijwillig nieuwe op zetten , zou
het
horloge verpesten
(tu)
Wij verstaan elkaar.
gr. Glenn
waardeer vintage steeds meer, maar meestal zie ik vergeelde lume. hier moet ik nog ff aan wennen.