Nato of Rhino

Aangezien hier nogal wat duikers zitten aan jullie de vraag.

Een rhino of een nato band.

Met dit weer is de rubber band erg zweterig en dit is niks voor mij,
Rhino schijnt wat dikker te zijn en nato dunner. Ben wel band, dat ik doordat ik toch redelijk dunne polsen heb, de nato veel te iel lijkt. Zeker omdat het ook wel een flink horloge is. (tissot seastar 1000)

Wie geeft er uitsluitsel, over wat nu een fijner, beter, mooier bandje is.

Mooier is een Rhino, lekker dik en massief en ziet stoer uit met die chromen ringen, van enkele ringen ontgaat me echter het doel, misschien doeleinden die ik nog niet helemaal snap …:D:D
Wel effe dat neushoornplaatje eraf peuteren.

Comfortabeler is echter de nato, ik draag hem in combinatie met de 6309.
Bij de Rhino (met een seiko 7002) zit het horloge nogal hoog op de pols omdat de band er 2x onderdoor gaat en dat losse uiteinde wat teruggeslagen word maakt de band aan de achterkant nogal dik. Het horloge valt een beetje in het niet bij zo’n dikke band.
Er bestaan ook 2 delige Rhino’s sinds kort, met deze heb ik nog geen ervaring, maar ze lijken me beter als de 1 delige.

Een rhino is overigens 1,5 mm dik, een nato is o,8 mm dik.

Veel duikers of andere actieve personen zweren bij een nato of Rhino omdat het horloge niet verloren gaat als een springbar loskomt/breekt. De rhino’s schijnen nogal te rekken bij het natworden en krimpen bij drogen, zelf nog geen ervaring mee, en zouden nog wel eens stinken na het natworden/drogen

Als ik dit zo lees, wordt het toch een nato. Lijkt me net wat neutraler en mooier. Zeker ook omdat ie zo hoog op de pols ligt.

Bedankt Lucien

Mijn SKX007 is voorzien van een NATO-strap. Ben ermee op vakantie geweest naar Gran Canaria. Het bandje draagt zeer comfortabel en gaat uitstekend samen met het pakken van het zwembad, de zon en het strand (evenals het klokje).

Absoluut een Rhino, vin dik zelf veel prettiger dragen (en ik heb ervaring met Nato, Waterborne en Rhino). Timefactors verkoopt geloof ik ook tweedelige Rhino’s, dus dan ben je van het dikte-probleem af.

Suc6,

Ruud, die weer bovenwater is :smiley:

Welkom terug, Ruud !

Alles goed ONDER water ? :D:D

Ik begrijp hieruit dat jij van plan bent om een of meerdere bandjes te gaan bestellen? Zou ik evt. mee kunnen doen? Scheelt weer in verzendkosten :slight_smile:

Heb hem alweer binnen, is toch een nato geworden. Heb er nu een voor 12 euro incl verzenden.

Kijk op ebay bij watchadoo uit australie.