Omdat ik weer eens verliefd ben geworden, zit ik met een vraag. Mijn vlam heeft fixed lugs. Prachtig bij dit horloge, maar het beperkt de opties voor banden. Geen dresser, dus plakbandjes van leer gaan het niet doen. Ik vind Nato eigenlijk altijd te aanwezig. Een diver is Chuck Norris genoeg zonder de toeters en bellen van een Nato. Maar… Perlon staat slecht aangeschreven als schuurpapier voor de caseback. Heeft een Nato dat dan ook niet? Ik laat dit topic los op jullie zonder de vlam te benoemen. Ben benieuwd wie zin heeft om te raden. Eén weggevertje; ze is nu uitverkocht.
wat moeten we raden en wat is je vraag?
Volgens mij ben ik duidelijk
daar gaat het mis denk ik…
Een simpele oplossing tegen schuurplekken op de caseback is om er een plakbandje op te plakken. Werkt perfect, succes!
Dat komt door die gevouwen stukken band. Een single pass NATO lost dat probleem op.
En voor je pols ook.
Seatbelt geweven NATO niet.
Wat zijn nieuwe vlam is, ik dacht dat het over een mooie vrouw ging…
Toevallig zou ik het daar ook over kunnen hebben, maar dan zou ik zijn begonnen in off topic
Ik zette er een smiley bij omdat ik op het HF wel vaker lees dat mensen “verliefd” zijn op een horloge… Persoonlijk vind ik dat qua woordgebruik echt nergens op slaan.
Crush ook goed? Ik kwam vanwege de 31⁰ binnen net niet op het woord
Ik zou eerder zeggen dat ik het een mooi horloge vind…
Prachtig al die diversiteit op dit forum.
En wat moeten we doen om het mysterieuze horloge onthuld te krijgen? Wel benieuwd nu.
In mijn ervaring zitten nato banden strak genoeg op de kast dat er geen ‘schuurpapier’ scenario optreed. Heb drie horloges op nato, 2x staal, 1x moonswatch, en zelfs die laatste gaat prima.
Perlon geen ervaring mee.
CNS heeft een heel breed aanbod in verschillende stijlen en prijsklassen:
Je kan ook kijken naar MN of paratrooper.
Staal!
Zijn er stalen banden te krijgen voor fixed lug horloges?
Het is niet zo mysterieus. Vanuit mijn enthousiasme dacht ik genoeg info te geven voor een “raad het horloge”. Wat dus eigenlijk een side quest is.
Maar. Op een rijtje:
Fixed lugs
Duiker
Recent horloge want uitverkocht bij het merk zelf.
Voor mijn gevoel is dat best wat info.
Helpt het als ik zeg nieuwprijs onder 1,5K en boven 1K?
En het wordt warm…
Perlon draagt heerlijk, vind ik, vooral ook omdat je het bandje exact afstemt op je pols. Perlon slijt op den duur aan je deksel bij veel draaguren, maar eerst laat het een afdruk achter die je makkelijk schoonveegt. Krassen komen later, maar dat ligt ook aan je deksel en vuil van je band. Denk ik.
Gooi je Nato en Perlon gewoon in de wasmachine. Daar worden ze ook nog zachter van.
De tip van de sticker is een aanrader.
Mijn tip: Single strap Nato is er ook in leer.
Kijk af en toe in het lichtblauw, koop wat bandjes van Hf-leden en probeer het uit. Dat is nou juist het mooie van fixed lugs en dit soort straps.
Naast Perlon zijn er nog genoeg andere soorten bandjes die passen. Zoals een elastische horlogeband of MN Straps. Dus juist veel keus, niet beperkt. Bij een horlogekast met springbars passen sommige bandjes niet altijd (letterlijk en figuurlijk).
Op Youtube staan nog wat alternatieve draagmethoden voor NATO straps en simpele mods om het bandje compacter te laten ogen.