Nato vraagje

Kan niemand mij vertellen of er ook XL Nato’s te verkrijgen zijn.
Ik heb best forse polsen 21 à 22 cm en draag het liefst wat losser, dit kan niet met mijn nato’s.
Ook de buckle (kweet niet of ik dat gespje zo mag noemen;)) verschuift daardoor naar de zijkant van de pols.
Wie herkent dit of heeft een oplossing…

Grt. René

r.obelink Schreef:

Kan niemand mij vertellen of er ook XL Nato’s te
verkrijgen zijn.
Ik heb best forse polsen 21 à 22 cm en draag het
liefst wat losser, dit kan niet met mijn nato’s.
Ook de buckle (kweet niet of ik dat gespje zo mag
noemen;)) verschuift daardoor naar de zijkant van
de pols.
Wie herkent dit of heeft een oplossing…

Grt. René

Ik ben niet zo een fan van die dunne nato bandjes. Ik ken wel XL zulu banden. Die zijn iets dikker. Bovendien hebben die niet zo een extra flap, waardoor de gesp niet aan de zijkant gaat zitten.

Wat is de bandaanzet van het horloge? Ik heb laatst een NATO in handen gehad voor mijn Vostok Europa Anchar met 24mm en die NATO was 305 millimeter lang. Moet toch wel genoeg zijn? Voor mij was het in ieder geval genoeg met polsen van dezelfde omvang als de jouwe. Bandaanzet van 22mm of kleiner scheelt wel aanzienlijk op de lengte van de band.

bekend probleem, ik heb er ook last van

TTis voor een Speedmaster, 20mm uit mijn hoofd…

Grt.Rene

Banden van deze eBayer: http://stores.ebay.ca/watchbarn-com22/Nylon-Nato-G10-/_i.html?_fsub=2098008012&_sid=88659022&_trksid=p4634.c0.m322 zijn langer dan de meeste die ik ken! Je moet voor de echte nato’s zoeken naar zijn ‘G10’ banden.

Stuur me maar even een PB met je adres, dan stuur ik je er eentje om te lenen/uit te proberen of het je bevalt. 20 of 22mm.

Menno

Volgens mij zijn dat de NATO en ZULU banden van Dievas Menno. Maar dan (inclusief verzendkosten) 5 euro duurder dan bijvoorbeeld bij Horlogebanden.com.

Maar hoe is de lengte…

Henrik Schreef:

Volgens mij zijn dat de NATO en ZULU banden van
Dievas Menno. Maar dan (inclusief verzendkosten) 5
euro duurder dan bijvoorbeeld bij
Horlogebanden.com.

Wat is de lengte van de Dievas/Horlogebanden.com-banden? Ik heb net twee (crappy) iPhone foto’s gemaakt van mijn Watchbarn-banden en die hierbij geplaatst. Je ziet dat de banden van Watchbarn ruim 30,5cm zijn - eigenlijk iets langer: het uiteinde van de band is op de foto omhoog gericht vanwege de vouw van het terugsteken.

De banden van Watchbarn hebben 17 gaatjes.

Is dat bij de Dievas-banden ook zo?

Menno

Dat zou helemaal geweldig zijn…:~
De lengte die ik nu heb is 28,5 cm en voor mij te kort.
Ik krijgt een pb.

Grt. René