Nautec no limit repareren?

Goedendag mede forum liefhebbers!

Allereerst hoop ik dat ik het juiste gedeelte van het forum te pakken heb voor mijn vraag.

Ik heb een een nautec no limit gekocht waarvan de grote wijzer is afgebroken.

Mijn vraag is: zou ik dit makkelijk zelf kunnen maken? Ik heb weinig kennis van het repareren van horloges en als deze sneuvelt, zou het jammer maar oké zijn.

Een andere optie zou zijn dat iemand hem tegen een vergoeding repareert. Wat zou jullie voorkeur hebben?

Als je het nog nooit gedaan hebt…
Zou ik er niet aan beginnen.
Als je een horlogemaker bij jou in de buurt zoekt, zal die het wel willen doen.
Rest alleen waar je een nieuwe wijzer vandaan haalt.

Wat bedoel je met afgebroken? Ik zie niet zo snel een halve wijzer op je foto. Of hangt de chrono secondenwijzer los?

De wijzer hangt idd helemaal los. Ik heb vanochtend een hele mooie brief in het Duits geschreven voor het servicecentrum van nautec no limit…

Eens kijken of zij iets kunnen regelen voor me :slight_smile: Wordt vervolgd :slight_smile:

Is de wijzer echt afgebroken of kan hij gewoon losgeschoten zijn van de pivot? Dat laatste is een hele simpele fix…

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk te zien is, maar de grote wijzer zit strak tegen de seconde wijzer aan… ideaal zou zijn als ie mooi evenredig tussen de kleine wijzer en de secondewijzer zou zitten lijkt me…

De wijzer is gewoon van de as af, deze moet er gewoon weer op gedrukt worden door de fabrikant.

1 like

Zou een gemiddelde juwelier dit ook kunnen doen? De fabrikant zit in duitsland

Als het een losse as is kan iedereen die zelf aan horloges knutselt dat.

1 like

Ik heb ooit 20.00 euro moeten betalen bij een horlogezaak om 2 wijzers die er echt helemaal los inlagen weer goed te laten bevestigen.
Dus dan zal dit ook wel te overzien zijn.

1 like

Geen idee of dit een mechanisch of quartz is. Ik ga van het laatste uit. In het laatste geval kan het ook zomaar zijn dat het uurwerkje defect is en zou het een uurwerk uitwisseling moeten worden.

1 like

Bedoel je dan de as van het uurwerk dat kapot zou kunnen zijn?

Die mogelijkheid bestaat. Sowieso bestaat de kans dat er al iemand aan gewerkt heeft als de wijzer alleen los is. Zo’n secondewijzer komt echt niet vanzelf los.

1 like

Kan dit ook door transport komen? Als je ziet hoe postnl omgaat met pakketten bij ons op het werk…

Zeer zeker.

1 like