Nautilus killer? (A. Lange & Söhne Odysseus)

Benieuwd of deze net zo kritisch langs de meetlat wordt gelegd als de 11.59, Polo en Laureato. Wellicht nog wel het minst van allemaal.

1 like

Het is natuurlijk een aantrekkelijk geprijsd instappertje. Die gaat het wel maken. Niemand hier hoeft zich zorgen te maken :wink:

1 like

Het is in ieder geval een uitgesproken ontwerp dat sterke reacties uitlokt😊
Ik vind het zelf zo op het eerste gezicht geen waanzinnig mooi horloge. Ben zelf wel een groot fan van Lange. Een voor mij (onbereikbare) grail is toch wel de Saxonia annual calender in platina. Vind de uurwerken van Lange echt een feest voor het oog en hun afwerking is subliem.
Juist vanwege die hoge standaard die ze hanteren ben ik benieuwd hoe deze Odysseus er in het echt uitziet. Denk dat het horloge in real life toch wel wat indrukwekkender is dan op een foto. Zou ik em kopen als ik het geld zou hebben? Waarschijnlijk niet.

De dial is mooi, daarmee is dit horloge mooier dan de nautilus.

1 like

Meningen verschillen, ik zou hem niet kopen maar een gedrocht vind ik het ook niet

3 likes

Maar ik wel. Kitsch!

2 likes

Mooi ding :slightly_smiling_face::+1:

2 likes

Prachtig! Deze prefereer ik ver boven een nautilus! Maar goed, ik vind een IWC engineer ook al een nautilus killer.

1 like

Eerste reactie: Niet echt mooi. Na wat langer kijken ga ik hem wel steeds meer waarderen. Verder heeft het horloge echt een eigen smoel en dat kan ik sowieso waarderen.

3 likes

De Ingenieur heeft in ieder geval de beste looks van de 2

1 like

Nu mag je A.Lange & Söhne heten of niet dit is gewoon een verschrikkelijk lelijk ding !

1 like

Ik voel een erg sterke Raymond Weil-vibe :nauseated_face:

1 like

Ja, verschrikkelijk!!! Vet!

De Nautilus met die rare oren is hoogstens een apart horloge te noemen. En voor 3x list een stalen horloge kopen, dat doe je alleen voor de status.

Deze zal wss niet dezelfde hype meemaken, dan heb je voor minder dan de helft tenminste een echt speciaal horloge :ok_hand:

10 likes

Vind m oprecht gaaf! Mooie rubberband erop en gaan.

1 like

Ik vind het vooral een Lange killer als ze deze weg inslagen

3 likes

Laat ik beginnen met het gegeven dat ik fan ben van ALS. Het is way above my paygrade dus de kans is klein et ooiy eentje te mogen bezitten, maar dat boeit me niet. Ik heb er gelukkig al aardig wat mogen zien, voelen en dragen… Maar over deze ben ik nog niet zeker. De wijzerplaat vind ik tof, de details die typisch Lange zijn, maar íets aangedikt om het sportiever te laten ogen, werken naar mijn idee gewoon. Het uurwerk is fantastisch mooi. Alleen… die band, die aansluiting… Ik vind het een tikkie gekunsteld ogen. De eerste link aan de kast, met de overloop van de lugs, vind ik niet héél mooi. Wellicht valt het in het echt mee maar voor nu zeg ik “pass”.

En wat betreft Nautilus-killer?? Boeit me ook niet, de APRO en de PPN zetten de standaard schijnbaar, en worden te pas en te onpas erbij gehaald als het gaat om een sport horloge. Heb daar weinig mee, en beoordeel horloges op wat ze individueel zijn. Ik vind de Nautilus persoonlijk niet héél mooi, een vroege APRO daarentegen wél.

4 likes

Nautilus killer?

Nope, 3 x keer niks. Jammer want een gaaf merk verder

2 likes

Ik vind die band een beetje net niet, maar ik ben erg benieuwd hoe deze op leer zou staan.

3 likes

Doe mij de GO Seventies dan maar…

Groeten
Rutger

Ik houd het maar bij de Nautilus. :wink:

12 likes