Wijzerplaat en uurwerk erg geslaagd. Band echt niet mooi, vooral de aansluiting op de kast. En nautilus killer boeit me niet. Indien toch dan zou ik voor de apro gaan.
Precies dit. Het is gewoon een rommeltje tussen de lugs.
Lange kan zich vaak wel meten met Patek, maar “dit” komt nooit in de buurt van de nu al legendarische 5711 Nautilus (want daar mag je bij een stalen 3 wijzer horloge, die voor 40k boven list verkocht wordt, toch wel van spreken).
Het blijft allemaal natuurlijk ietwat subjectief en appels met peren vergelijken. Wat ik vaak lees en hoor is dat de PP of de AP de benchmark is. En als je af gaat op hoeveel die horloges boven list doen, dan komt geen enkele release in dezelfde categorie ook maar enigszins in de buurt. En vergeet niet dat die horloges ook kunstmatig gewild gemaakt worden. Gereguleerd aanbod bij een populair model zorgt voor exorbitante prijzen. Just my two cents…
Patek is echt niet heilig, maar dit kan ik verre van een nautilus killer noemen. Dan geniet de patek toch echt een duidelijke voorkeur
Quote.
Ben het helemaal eens met je. ️
Nautilus killer?!?! Dream on:joy:
Wat een marketing grap. En de prijs net onder een PP.
Weinigzeggend model dat niets aan de wereld toevoegt, maar bedankt voor het delen.
Ik krijg er een beetje een Maurice Lacroix gevoel bij.
Doet u mij maar een Girard Perregaux Laureato alstublieft. Inpakken hoeft niet. Thanks
Eerder een Nautilus giller, jeetje wat lelijk…
Ik heb even 20 minuten de tijd genomen om goed naar dit ontwerp te kijken.
Maar nee.
Om klassiekers als de Nautilus of de Royal Oak te kunnen verslaan had het design veel rustiger moeten zijn.
Alles details schreeuwen je tegemoet als je er langer naar kijkt.
De band. De stepped dial met verschillende finishes.
Die grote dag datumvensters hadden ze van mij toe mogen passen op een rustigere dial met ook een rustiger ogende band en kast.
Too much of everything zal less is more nooit kunnen verslaan in deze categorie horloges.
Precies dat. Klinkt en oogt chique maar is eigenlijk gewoon bagger. Alhoewel A. lange & sohne wel echt kwaliteit is. Haute horology. Maar met deze slaan ze een beetje de plank mis mijns inziens
Ik vind hem erg mooi. Goede balans in de dial. Alleen de breedte van de band bij de case, en de band zelf, vind ik wat meh.
Ik vind hem geslaagd. Een beetje druk, maar dat schijnt bij haute horlogerie te horen. Hij heeft een eigen smoel; niet de zoveelste kopie van een of ander populair model. Hij heeft dan ook weinig met een Nautilus te maken.
Een echte Nautilus killer ziet er zo uit (zo lang je het achterdeksel erop laat zitten).
Persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de Vacheron & Constantin versie van de Nautilus killer, eigenlijk nog meer van de 222 dan de moderne versie.
De Nautilus zelf deed me eigenlijk sowieso niet veel.
Deze ALS kan ik maar in 1 woord samenvatten: FAIL.
Inderdaad! Of misschien een mooie premium rubber band, als het dan toch sportief moet zijn.
De wijzerplaat en kast worden hier rap afgeschoten na maar een paar foto’s gezien te hebben. Er zit nochtans veel symmetrie in en leuke details. Ik denk dat je deze om de pols moet beoordelen.
Dat gevoel heb ik dus ook. Ik heb intussen meer dan voldoende horloges ná de release van persfoto’s in het echt gezien om vervolgens mijn eerste mening bij te (moeten) stellen. Beide kanten op overigens, er zijn ook zat horloges geweest die mij in het echt hebben verrast terwijl ze mij in eerste instantie niet konden bekoren.
Ik snap de band niet, waarom een wannabee geïntegreerde band. Of geïntegreerde band of gewoon recht, nu zit het ertussen in.