Nauwelijks bekend: "Adriatica"

Heden weer een Zwitsers merk: (Sinds dec. 2007 niet meer genoemd op dit forum.)
Het is gevestigd in het Italiaanse deel van Zwitserland.
In 1852 was er al sprake van horloges met de namen Adria en Adriatica, echter toen waren het nog geen echte merknamen. Pas in 1962 kwam het echte merk “Adriatica
http://www.adriaticawatches.ch/
” op de markt.
Het assortiment heren- en dameshorloges is vrij uitgebreid, met uitvoeringen in titanium, steel or goud, saffier en gehard glas, en uitgerust met Eta, Ronda en Isa werkjes in automatische - en quartz-vorm.
Sommige modellen ogen best aardig.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

M.vr.gr.,
Flip.

Olé!! Goede muziek op de site… :wink:

Vind sommige modellen best geslaagd, maar kan er niet echt warm van worden. De Tachymeter op één van de modellen kon ik niet helemaal plaatsen, aangezien er geen chrono functie op zit. Terwijl je voor het gebruik van een tachymeter met de gewone secondenwijzer niet echt kan wachten totdat de secondenwijzer weer op 0 staat…

Enfin, weer een merk erbij!

Scherp opgemerkt. Ik had het niet gezien, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niets heb met chrono’s en zeker niet met tachymeters.
Ik begrijp niet dat ze bij het ontwerpen en ontwikkelen van een horloge daar niet op letten. Misschien is de tendens: we doen maar wat, het verkoopt toch wel.

Groetjes,
Flip.

Heb wel hetzelfde als Bidle - leuke modellen, maar geen schwing. Missen een beetje een eigen gezicht.

Ik heb er één gehad een vintage.

2006 Schreef:

Dat was een hele mooie idd. Heb je de fotos niet meer?

ISA werkjes word ik niet echt vrolijk van.

dreski Schreef:

2006 Schreef:

Dat was een hele mooie idd. Heb je de fotos niet
meer?

Ik ben bang dat ik die foto niet meer heb.

2006 Schreef:

dreski Schreef:

2006 Schreef:

Dat was een hele mooie idd. Heb je de fotos
niet
meer?

Ik ben bang dat ik die foto niet meer heb.

Maar ik wel…

Adriatica worldmaster
Adriatica is m.i. een onderdeel van het Zwitserse merk Atlantic (Atlantic staat dan ook op het achterdeksel).
zie hieronder mijn Atlantic worldmaster

Mooie wijzers! Ben gek op dauphine wijzers. :slight_smile:

Wat een prachtige horloges.:~
Ik ben so-wie-so weg van horloges met 12-2-4-aanduiding. Het geeft m.i. bijna altijd een mooie rustige balans.
Bijzondere 12 op de Atlantic! Leuk detail.

Groet,
Flip.