Nauwkeurigheid Breitling B1

Hallo allemaal ik heb sinds december 2005 een nieuwe B1 gekocht.
Nou valt mij op dat het uurwerk een afwijking heeft van ongeveer 10-12 seconden per jaar.
Is dit normaal, want ik had hiervoor ruim 2 jaar een Breitling aerospace (two tone) en die had maar een
afwijking van 5-6 seconden per jaar. Misschien ben ik een zeurpiet maar het verschil lijkt me zo groot.
De draagomstandigheden zijn altijd hetzelfde. Nooit in het water en altijd onder een jas of trui e.d.
Zijn er anderen met dezelfde ervaring?

Floppy 71

de b1 is toch een automaat , en dan met een afwijking van 12 sec per jaar …das super de aerospace is een quartz en deze kun je dus ook niet met elkaar vergelijken…

Sorry hoor maar zo ver ik weet is mijn b1 toch echt een quartz (superquarts volgens breitling)
De B2 is wel een automaat.
groeten van Floppy71

Dat is dus een afwijking (snel berekend, vergeef me een “kleine” vergissing) van 0,000033 % per jaar.

Ik citeer de poster:"Misschien ben ik een zeurpiet maar het verschil lijkt me zo groot. "

Inderdaad ja een zeurpiet (vriendelijk bedoeld hoor)

idd , maar vind je 12 seconden per jaar afwijking te veel ? dan moet je maar nooit een automaat kopen.

De betreffende B1 is geen automaat .

Ik snap het antwoord, ik geef toe het is een kleine afwijking, maar ik ben verder helemaal happy en 100%
tevreden met dit uurwerk. Want na 3 jaar sparen (en 8 jaar dromen e.d.) ben ik blij dat ik zo een mooie klok heb kunnen kopen. bedankt allemaal voor de reacties.

Floppy

En vergeet vooral niet te genieten van je horloge :wink:

Ruud

Dank je Ruud, jammer alleen dat er zo veel mensen om me heen (vrienden hm?) e.d.
het niet kunnen begrijpen dat iemand een horloge koopt van die prijs. Ze vinden het belachelijk.
Verkeerde vrienden?

Floppy

niet per defenitie verkeerde vrienden, maar zeker geen horloge-liefhebbers, ach, iedereen heeft wel een tik :wink:

Ruud

Floppy71 Schreef:

ongeveer 10-12 seconden per jaar.

Floppy 71

Hmm, dat is dus ong. 1 sec. p/maand. Dat is wel héél nauwkeurig tijd meten hoor. :wink:

Daar zou ik ook niet moeilijk over doen. Nog precieser en het is welhaast een atoomklok.