Nauwkeurigheid horloges

Ja ik snap het dus ook niet, dalijk kom je na 5 dagen 5 sec te vroeg op je afspraak??

Zonder partij te kiezen lees ik gewoon de vraag en interesseert het mij geen moer waarom iemand daar specifiek naar op zoek is: bied hulp of lees dit onderwerp niet.

Ik vraag mij ook niet af waarom iemand een klomp goud aan z’n pols hangt, prat gaat op automaten en mijn G van een aantal tientjes zelfs na een val van drie verdiepingen, tien minuten doorkoken én een potje golf qua precisie hands down eerst genoemd horloge verslaat. Kan mij het schelen; ieder z’n ding.

Wel is het handig om als je eis pure precisie is simpelweg te gaan voor een zendergestuurd apparaat voor om de pols. Wie stelt welke eisen èn waaraan :wink:

Beste Paul…

U heeft natuurlijk recht op uw mening.
Maar of het de realiteit weergeeft is natuurlijk vers 2.

Groet RS

Hallo meneer Laccroix…

Aangezien de meeste mensen hier bankbiljetten als toiletpapier lijken gebruiken is er ook voor u schijnbaar geen begrip op te brengen voor mensen die niet iedere dag gaan uit eten en zich vol stouwen met truffels…

Met vriendelijke groet,

RS

Hallo Tom…

Dat heb ik dacht ik uitgelegd…

Groet,

RS

Kijk, als het een quartz is, is het leuk om “het zo precies mogelijk” te hebben.
Daar ben ik het volkomen mee eens.

Maar een radio-gestuurd horloge, daar is volgens mij “geen kunst” aan.

Ik heb er wel eentje, maar dat is dan om de rest te controleren.

Als je plezier put uit het feit dat je een zeer precieze quartz hebt, ga dan eens te rade op het Watchuseek-forum, onderdeel HEQ ( High End Quartz ).

Dat is een zeer leuk en gezellig forum.

Maar je moet natuurlijk weten wat je wil.

Een quartz van 100 euro zal precies lopen als de omstandigheden niet te sterk wisselen ( steeds dragen, geen sterke temperatuurs-schommelingen ).

En thermo-compensated quartz-horloge is veel stabieler. Er hangt natuurlijk een prijskaartje aan.

Maar ik heb persoonlijk ook vele mechanische horloges. En die moet je dan weer dragen met een andere visie. Trouwens, in real-life komt het ZELDEN op (letterlijk) 5 minuten aan.

Dat is trouwens de filisofie achter de Meistersinger 1Z reeks.

Amen. :smiley:

Tom Koerts Schreef:

Waarom moet je in godsnaam een horloge hebben wat
minder dan 1 seconde per dag achterloopt.

???

Flexofiel Schreef:

Zonder partij te kiezen lees ik gewoon de vraag en
interesseert het mij geen moer waarom iemand daar
specifiek naar op zoek is: bied hulp of lees dit
onderwerp niet.

Hallo Flexofiel…

Zeer juist…
Dit is een volwassen antwoord!

Wat is de gemiddelde leeftijd hier eigenlijk aangezien een aantal puberale reacties mijn deel lijken te zijn?

Atheisme lijkt Nederland alleen maar dieper in een onvolwassen puberale bananen republiek te trekken.
Toen de mensen de Bijbel nog serieus namen was er toch veel meer respect voor elkaar!

Groet,

RS

Hallo marc…

Dank voor je uitgebreide en correcte reacties/adviezen…

Groet,

RS

De meesten hier moeten hard werken en goed sparen voor hun horloge(s).

StateOfMind Schreef:

De meesten hier moeten hard werken en goed sparen
voor hun horloge(s).

Idem…

Groet,

RS

Als je een handopwinder omdoet en je wind hem niet op gaat hij ook niet lopen. Automaten moeten ook soms een tikje hebben. In het begin wond ik de boel nog weleens op en zette ik de datum maar met een paar Felsa automaten in bezit (de datum is niet afzonderlijk verstelbaar maar je moet 24 uur doordraaien voor een volgende dag) ben je het al snel zat.
Vandaar dat ik mijn klokjes nooit “aan” zet. Inmiddels heb ik wel een vaste klok (hoop ik) maar of die gelijk loopt…?
Je laatste twee vragen laat ik maar even voor wat ze zijn.
Jur

Jur Schreef:

Vandaar dat ik mijn klokjes nooit “aan” zet.
Inmiddels heb ik wel een vaste klok (hoop ik) maar
of die gelijk loopt…?
Je laatste twee vragen laat ik maar even voor wat
ze zijn.

Hallo Jur…

Dank voor je uitleg…

Groet,

RS

Ik bedoel waarom zou de wereld vergaan als je horloge 2 sec per dag achterloopt. Dat is nog steeds 99,98 % nauwkeurig

Tom Koerts Schreef:

Ik bedoel waarom zou de wereld vergaan als je
horloge 2 sec per dag achterloopt. Dat is nog
steeds 99,98 % nauwkeurig

Er valt goed mee te leven natuurlijk, maar dat is wat ik uitgelegd heb toen ik het topic opende:

Ik heb een nauwkeurigheids’tic’ en ik vroeg mij af waar de grenzen zijn van nauwkeurigheid bij horloges en wat de mogelijkheden zijn. Ook de kosten zijn relevant…

Een horlogeforum waar uurwerk liefhebbers vergaderd zijn leek mij wel de geijkte plaats om informatie hieromtrent te verkrijgen…

Groet,

RS

Tom Koerts Schreef:

Ik bedoel waarom zou de wereld vergaan als je
horloge 2 sec per dag achterloopt. Dat is nog
steeds 99,98 % nauwkeurig

:smiley: :smiley: :smiley:

Nah ja, Tom, dat moet je OOK een beetje begrijpen hé.

Ik ben best fier op mijn Omega Marine Chronometer enne ik heb een Pulsar die het bijna even goed doet. Gewoon erg leuk. Neen, de wereld zal niet vergaan, maar het is een hobby hé. De ene hecht belang aan bandjes, de andere aan polijsten, nog een andere aan een displayback, en solligen krijgen een kick van precizie ! :wink:

Marc-B1 Schreef:

en sommigen
krijgen een kick van precizie ! :wink:

Ik zou niet weten waar je bij een horloge anders op zou moeten kicken. Als ik iets aanschaf staat functionaliteit altijd voorop…
Termen als ‘degelijkheid’, ‘precisie’, 'waterbestendig’en ‘prijs/kwaliteits verhouding’ zijn dan relevant…

Puik horloge die Omega Marine Chronometer maar de prijs is er dan ook wel naar…

Groet,

RS

Waarde meneer PrecisieUurwerk,

Ik ga niet dagelijks uit eten.
Ik gebruik geen bankbiljetten als toiletpapier.
Ik stouw mij niet vol met truffels.
Ik heb een berg bijbelkennis waar u wellicht jaloers op zou worden.

Ondanks deze vier afwijkingen begrijp ik uw posts hier niet helemaal, maar dat zal wel het directe gevolg zijn van het vele lezen in de Bijbel.

Genoeg gekletst! Ik ga een fles champagne opentrekken en een potje kaviaar!! :smiley:

Ik heb sinds kort een “radio controlled” en ik moet zeggen dat ik er ook wel op “kick” te weten dat hij op de seconde nauwkeurig loopt. Tuurlijk heb ik hier geen voordeel van maar alleen het gevoel is al prettig.

Paul G. Schreef:

Waarde meneer PrecisieUurwerk,
Ondanks deze vier afwijkingen begrijp ik uw posts
hier niet helemaal, maar dat zal wel het directe
gevolg zijn van het vele lezen in de Bijbel.

Nee…, dat heeft te maken met het niet ‘precies’, ‘nauwkeurig’ lezen van mijn openings post.

Bij u zal het misschien zijn:
Zo het horloge, zo de mens?

Paul G. Schreef:

Ik heb een berg bijbelkennis waar u wellicht
jaloers op zou worden.

Bijbelkennis die alleen aan de oppervlakte blijft is als een horloge zonder binnenwerk…

Groet,

RS