Nauwkeurigheid horloges

Mijn voorstel:
Laten we elkaar al polsklokliefhebbers koesteren en geloof, kaviaar en irrelevante afwijkingen (jaja, die valt ruim op te vatten) buiten beschouwing laten en ons richten op onze gezamelijke liefde: horloges in alle maten, materialen, kleuren en geuren (ze bestaan: Casio’s met vanille geur :wink: )

Tijd voor vrede. Tiktoktiktok…

PrecisieUurwerk Schreef:

Hallo meneer Laccroix…

Aangezien de meeste mensen hier bankbiljetten als
toiletpapier lijken gebruiken is er ook voor u
schijnbaar geen begrip op te brengen voor mensen
die niet iedere dag gaan uit eten en zich vol
stouwen met truffels…

Met vriendelijke groet,

RS

Ik denk dat je niet alleen een uurwerktic hebt, maar dat je nog veel meer problemen hebt. Je hebt een volkomen verkeerd beeld van de werkelijkheid.

Je krijgt hier allerlei goede adviezen en niets is goed. Ik ben nog geen één reactie tegengekomen van iemand die zei dat je een Rolex, Breitling, Omega of nog erger moest kopen.
Quartzhorloges zijn de goedkoopste die er zijn en een goede radiocontrolled kan je al kopen voor onder de 75 Euro.
Als al dit soort prima adviezen niet in je budget passen, dan moet je niet in eens hoog van de toren gaan blazen over het feit dat wij bakken met geld bezitten. Bij mij is dat zeer zeker niet het geval en ik denk bij de meeste anderen ook niet.

Ik denk dan ook dat jouw opmerking zeer ongepast is, zeker als nieuwkomer op dit Forum.

Dus over beleefdheid gesproken kan je dus nog wel wat leren. Overigens ben ik de tienerleeftijd wel enigszins ontgroeid.

Lacroix Schreef:

Je krijgt hier allerlei goede adviezen en -niets is goed?-.

Uw leesbril is ‘selectief’ stuk vermoed ik…

Lacroix Schreef:

Dus over beleefdheid gesproken kan je dus nog wel
wat leren.

U gooit een boomerang…

Lacroix Schreef:

Ik denk dan ook dat jouw opmerking zeer ongepast is, zeker als nieuwkomer op dit >Forum

De opmerking was recht voor de raap en was een reactie op een ongepaste posting van uw kant mijnheer Lacroix.
Verder ben ik geen acteur dus ik gedraag mij als nieuwkomer hetzelfde als Horloge forum ‘veteraan’.
Maar niet getreurd, ik ben geen horloge hobbyist dus zal mijn verblijf op dit forum van kortstondige duur zijn…

Groet,

RS

Beste RS,

Je komt hier als een nieuweling met een vraag waardoor bij veel leden hier vraagtekens ontstaan.

Het eerste antwoord op je vraag is meteen het juiste (ahum).

En vervolgens weet je door allerlei vreemde bochten te nemen en mensen te schofferen jezelf in twee dagen “minder geliefd” te maken.

Voorwaar een prestatie.
Wel jammer.

Tot kijk, koop gewoon een radiocontrolled horloge en val ons horlogemiljonairs niet verder lastig met verdraaiingen en stemmingmakerij.

Het is heel nuttig om te zien hoeveel uw andere horloges voor of achterlopen :slight_smile:
Niet dat ik daar van wakker lig ( zolang het binnen de grenzen is ) , maar je wilt ze toch graag eens testen als ze nieuw zijn.

PrecisieUurwerk, we hebben ooit ook een Pheaton&Phantom op het forum gehad die ook de boel liep te stangen. Bleek iemand anders te zijn die al gebanned was,…Hier krijg ik ook zo’n sterk vermoeden. Beetje jammer…
opzich geen gek topic met de opening ( hoewel er via zoek al zat over te vinden is), met een serieuze discussie een leuk topic. Maar niks is goed genoeg.\

Net als Paul G. Heb ik ook een berg bijbel kennis in mn achterzak zitten. Maar Paul G. wat ben jij pauper zeg :wink: , ik eet geen Kaviaar, ik gebruik dat spul om de gootsteen te ontstoppen, champagne bubbels werken daar trouwens ook goed voor hoor. Bankbiljetten om je billen af te vegen, das armoedig zeg, Ik gebruik obligaties en schatkistpapieren.

robbie409 Schreef:

Beste RS,

Je komt hier als een nieuweling met een vraag
waardoor bij veel leden hier vraagtekens
ontstaan.

Tot kijk, koop gewoon een radiocontrolled horloge
en val ons horlogemiljonairs niet verder lastig
met verdraaiingen en stemmingmakerij.

Geachte Rob,

Het enige wat ik had mogen verwachtten op een horloge forum was gewoon een normaal antwoord op mijn EENMALIGE vraag.
Marc-B1, RogierJ en Flexofiel geven zakelijk en duidelijk informatie en advies…
Schijnt moeilijk te zijn in het ‘voormalige nuchtere’ Nederland…

Groet,

RS

Master-Fan Schreef:

PrecisieUurwerk, we hebben ooit ook een
Pheaton&Phantom op het forum gehad die ook de boel
liep te stangen. Bleek iemand anders te zijn die
al gebanned was,…Hier krijg ik ook zo’n sterk
vermoeden. Beetje jammer…

Man…, ik ben nog op geen één forum gebanned. Ik stel een vraag om mijn onwetendheid enigszins op te heffen betreffende de nauwkeurigheid van horloges.
Niets meer, niets minder…

Master-Fan Schreef:

Net als Paul G. Heb ik ook een berg bijbel kennis
in mn achterzak zitten.

Bijbelkennis hoort niet in de achterzak maar in je hart. Lees:
Lukas 7:22, 23 in dit verband.

De Anglo Saksen zeggen zeer terecht:
Walk the Talk!

Gegroet,

RS

lijkt me dus beter om de discussie hier verder te voeren :

http://www.bijbelforum.nl/

dit is toch nog steeds een horlogeforum.

Mijn -eerste- antwoord was zakelijk en meteen het enige juiste. Normaal en to the point, nietwaar?

Alles wat erna gezegd is, mede aangeslingerd door jouw input, is water over de brug.

robbie409 Schreef:

Mijn -eerste- antwoord was zakelijk en meteen het
enige juiste. Normaal en to the point, nietwaar?

Alles wat erna gezegd is, mede aangeslingerd door
jouw input, is water over de brug.

Inderdaad…, mede door mijn ietwat geprikkelde antwoord op de posting van Jur.
Dat was niet direct verstandig van mijn kant.
Het resultaat was een hoop gefrustreerde reacties van diverse forummers.

Hoe het ook zij.
De antwoorden en adviezen opgeteld en ‘gewikt en gewogen’ te hebben is mijn conclusie dat er binnen mijn budget geen mogelijkheid is om aan mijn nauwkeurigheidsdrang te voldoen.
Aan een nauwkeurig horloge(niet radio gestuurd) hangt een stevig prijskaartje…
Meer wilde ik niet weten…

Dank voor je reactie.

Groet,

RS

Geachte RS,

Als is niet religieus ben, of een moslim of een Jood ben, iemand zonder goede kennis van de beide testaments ben, tel ik dan niet mee? Mag ik dan niet op uw post reageren?

Groet,
Alex

Marconi-A Schreef:

Geachte RS,

Als is niet religieus ben, of een moslim of een
Jood ben, iemand zonder goede kennis van de beide
testaments ben, tel ik dan niet mee? Mag ik dan
niet op uw post reageren?

Groet,
Alex

Hallo Alex,

Waarom niet?

Groet,

RS

Ik wilde me er eigenlijk niet mee bemoeien maar na een paar keer het topic door te hebben gelezen zie ik niet echt in -naast de opmerking tegen Jur- wat PrecisieUurwerk nou precies fout doet. Hij mag toch zijn mening geven over een gegeven antwoord. Het hoeft toch niet zo te zijn dat hij meteen akkoord dient te gaan met een advies van iemand anders. Ik wil niemand tegen de borst stuiten, maar ik begrijp het gewoon niet helemaal.

Wat hij wil bestaat gewoonweg niet. Een horloge dat tot op de seconde gelijk loopt voor een paar Euro.
Dat is hem al een paar keer duidelijk gemaakt.

Een afwijking van 1 of 2 seconden heeft hij al problemen mee. Radio controlled wil ie niet.

Al deze opmerkingen zijn al rond geweest, maar op alles komt een opmerking. We worden zelfs als halve miljonairs afgeschilderd, die maar raak kopen en elke dag buiten de deur eten.
De opmerking van Jur is dan ook volkomen terecht.

Alle lariekoek over de bijbel op een horlogeforum slaat helemaal nergens op.

Ik kan nog wel veel meer schrijven, maar ik laat het hierbij. Voor mij is dit de laatste post voor dit topic voor. Ik heb schoon genoeg van al deze onzin.

Ik wens PU veel succes met zijn zoektocht.

PrecisieUurwerk:

"Wat is de gemiddelde leeftijd hier eigenlijk aangezien een aantal puberale reacties mijn deel lijken te zijn?

Atheisme lijkt Nederland alleen maar dieper in een onvolwassen puberale bananen republiek te trekken.
Toen de mensen de Bijbel nog serieus namen was er toch veel meer respect voor elkaar!

Groet,

RS"

Dank, dank, ik was bang dat ik op een verkeerd forum zat, dat dit forum niet (meer) over de uurwerken ging en dat ik, als ik de Bijbel onvoldoende serieus neem of onvoldoende kennis daarover heb, als een atheïst/kind/puber/banane republikein hier niets te zeggen heb.

Groet,
Alex

Ik lees dit topic nu net pas…En ik moet een beetje lachen om 2 dingen.

Het feit dat ‘precisieuurwerk’ een horloge zoekt dat niet bestaat. Een afwijking van 1 a 2 seconden per dag is minimaal en wanneer je geen radio controlled horloge wilt kun je er ook niet onderuit komen. Zelfs niet met een budget van duizenden euro’s.

En dat meneer ‘precisieuurwerk’ ons rijkelui noemt is helemaal hilarisch. Ik kom net van de bedrijfsarts waar ik als arme pauper gewoon op de fiets heen moest. 10km heen en 10km terug. Ja balen, de porsche staat in de garage:D

Ik heb sterk het vermoeden dat het heerschap ‘precisieuurwerk’ iemand is die al eerder hier is geweest. Eventueel iemand die gebanned is. Meneer vraagt iets wat echt onmogelijk is en wil dat vervolgens niet accepteren. Volgens mij puur om de boel op te stoken.

just my 2 cents…

Ja, en daarom steek ik ook maar geen tijd en energie meer in dit topic. Ik dacht even mijn degens met PU te moeten kruisen, maar dit is volslagen zinloos.

Het lijkt me sowieso verstandig dat niemand verder meer op PU reageert en dat de beheerder dit topic sluit.

Waar gaat dit toch allemaal over? Je kan de klok erop gelijk zetten dat
dit soort vragen hier op een rel uitlopen, helemaal compleet met de bijbel
erbij. Tot grote hilariteit van de zwijgende meerderheid, die meeleest.

Dit gaat om een horloge?