In een ander topic heb ik mijn nieuwsta aanwinst de Benarus Remora (zonder datum :)) laten zien. Hierin zit het nieuwe 9015 uurwerk van Miyota (Citizen). Dit is de eerste keer dat ik een horloge heb met dit uurwerk erin. Het wordt meer en meer gebruikt door met name de kleinere bouwers, veelal van duik/tool horloges. Het wordt ingezet als wapen tegen het toenemend “protectionisme” van de Swatchgroep. Ik was dus wel nieuwsgierig hoe het in de praktijk zou lopen qua precisie. Ik heb de Benarus precies 7 dagen gedragen 24 uur per dag op twee nachten/ochtenden na. De ene keer lag hij met de kroon naar beneden en de andere plat met de wijzerplaat zichtbaar. Een week geleden heb ik het horloge precies gelijk gezet met de atoomklok, nu loopt hij vier seconden achter. Dit heeft hij vooral opgelopen door de nacht/ochtend met de kroon naar beneden is mij opgevallen. Niet slecht volgens mij. Ik ga ook nog eens experimenteren met andere manieren van wegleggen, gewoon uit nieuwsgierigheid. Het is wel een opgave om als horloge addict 7 dagen hetzelfde horloge te dragen. Gelukkig draag ik er ook weleens twee :D. Nu ik er over nadenk heb ik de Benarus ook nog een dag rechts gedragen, vraag me af of dat nog scheelt? Ik ben tweehandig met een slechts hele lichte voorkeur voor rechts. Hmmm nieuwe duurtest in het verschiet!
Plaatje nog een keer,
Mooie duiker, maar daar gaat dit onderwerp niet over.
Hou je die tijden keurig bij in een spreadsheetje? Misschien ook eens per dag bijhouden als je hem in een opwinder doet!
Mooi horloge ! En goede resultaten !
Maar een VOLLE week, HETZELFDE horloge …
Gossie…, gaat dat niet vervelen ???
Voor je het weet, wordt het een sleur … 
Chapeau, één hele week dezelfde klok. Hoe houd je het vol.
Mooi resultaat overigens. Ik heb hetzelfde uurwerkje in een Invicta Grand Diver.
Loopt ook heel netjes.
Gr,
Lone Ryder
Ik vind het wel een goede vraag. Scheelt de manier van wegleggen in de tijd?
Dat scheelt bij veel horloges wel aardig wat ja.
Ik vind het juist wel stoer, zo´n Japanner erin. Het is maar een gevoel, maar in denk dat ik misschien wel meer vertrouwen heb in Japanners dan in Zwitsers in deze prijsklasse. PRACHTIGE klok iig, en nog nauwkeurig ook(tu)