Nauwkeurigheid Seiko Kinetic: kwestie van geluk hebben?

Sedert een week of 4 heb ik een Seiko Kinetic horloge. Het gaat om een SKA427 ‘BFK’ met 5M62 uurwerk.

Na ontvangst en band afstellen (wat een miserie…) heb ik het horloge synchroon gezet met dejuistetijd.nl.

Op dit ogenblik loopt het horloge exact 3 seconden voor. Seiko specifieert een maximale afwijking van +/- 15 seconden per maand. Tijdens die 4 weken heb ik het horloge naar schatting een week of 3 gedragen. 's nachts gaat het uit.

Heb ik gewoon erg veel geluk gehad of is Seiko erg voorzichtig in zijn specificaties? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere forumleden met de Seiko Kinetic technologie. Zelf ben ik erg tevreden want als het zo doorgaat komt het horloge dicht in de buurt van ‘HEQ’ prestaties.

edit:typo

Mijn ervaring met Seiko is dat ze altijd ruim binnen de specs lopen. Ik heb een Kinetic uit 1995 en die loopt +5 sec/maand !

ik heb klanten waarbij de 5m62 slechts 1 sec/maand afwijking heeft !

Probeer Timeticker.com eerst eens. Ik vertrouw geen ander.

Mijn BFK zit ook op 1,5 seconden per maand!
:slight_smile:

Hmmm, dan is mijn BFK met zijn +3 seconden nog bij de ‘slechtste’ :wink:

@ticothijs82: gelukkig lopen dejuistetijd en altijd timeticker perfect synchroon. Zou jammer zijn, twee verschillende atoomtijden !

De kinetic flightmaster die ik had zat ook onder 3 seconden.
Ik heb nog steeds spijt dat ik em heb verkocht.:frowning:
Gr,
Lone Ryder

Heb zelf een Velatura Kinetic Direct Drive en die loopt ook rond de 2-3 seconden per maand.