Navitimer alternatieven

Helaas, dàt zit er niet in: proost! :wink:

Het kopen van m’n Navitimer was eigenlijk de vervulling van 'n lang gekoesterde wens: daarvoor sparen is geen straf en het geld meer dan waard.

Nog even terug op je oorspronkelijke vraag: naar mijn mening is een kwalitatief uitstekend alternatief de Sinn 903 of de Navitimers die door Ollech en Wajs zijn gemaakt van “oude” Breitling-onderdelen. Zie hiervoor ook het door Lucien geposte linkje.

Veel succes verder met je zoektocht.

Goede avond,

Ik heb 5 jaar gespaard, en heel lang nagedacht, en toen toch de navitimer gekocht. Wel de fighters, want die is mat finished, zie je geen krasjes. Ga altijd voor het echte. Al die tijd dat je hem nog niet hebt, geniet je er ook al van. Maar nu komt ie, wist je dat je met de slide rule zelfs LOGARITMES kan berekenen !!!. Niet gek voor een bosje tandwielen he.
Als er interesse vanuit het forum is, wil ik wel uitleggen hoe dat dan werkt.
Ik hoor het wel.

groeten
romanov

Interesse hier:)

Beste Misha,

Het berekenen van logaritmes op je navitimer:
stap 1: Zet de 10 van de buitenste ring op de 60 van de binnenste ring
stap 2: stel je wil log(2) berekenen => kijk bij de 2 (dus 20) van de buitenste ring, en kijk welk getal er bij de tachymeter schaal staat, dat is dan dus 200.
stap 3: deel het vaste getal 60 door de gevonden 200, met als resultaat 0,3.

yes het werkt.
Dit komt natuurlijk door de verhouding van de lineaire tachy schaal ten opzichte van de logaritmische rekenschijf schaal. Mooi he, techniek is geweldig, vooral als er veel wiskunde en tandwielen bij komt kijken.

groeten, en succes
romanov

interesse hier (:smiley: misschien erg handig voor dit draadje:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,17837,17837#msg-17837