Navitimer alternatieven

Hallo,

De foto’s v.d. Poljot Blue Angels in het laatste woensdag draadje spraken me wel aan. Ik heb het originele Breitling horloge altijd erg mooi gevonden, maar ook veel duurder dan wat ik waarschijnlijk ooit in een horloge ga (kunnen) steken. Die Poljot lijkt me dus wel wat, maar … het zit me niet echt lekker dat de lunette niet draaibaar is, en de rekenlineaal dus niet bruikbaar. Ergens vind ik dat niet zoiets als een extra wijzertje of 2 opplakken…

Vandaar de volgende vraag: bestaan er andere merken/modellen die lijken of geïnspireerd zijn op de Navitimer, maar die betaalbaar zijn en een draaibare lunette hebben?

Verder is er natuurlijk de vraag of het verstandig is het model met de witte wijzerplaat te nemen (qua leesbaarheid) …

Alvast bedankt,
René

zoals je gezien hebt, heb ik de blue angels in de zwarte uitvoering. Het horloge loopt keurig op tijd, het uurwerk is gebasseerd op de voorloper van de valjouw 7750, ik ben het nummer even vergeten…Zij hebben toendertijd in de kwarts crisis de machines en ontwerpen van de uurwerken overgekocht van de zwitsers, het is dus een kwalitatief hoogwaardig horloge,…,ik wilde eigelijk ook een navitimer hebben,…,maar om nou zoveel geld uit te geven aan een valjoux vond ik een beetje overdreven,…
nu heeft ollech & wajs ook een navitimer ( zij hebben toendertijd de rechten op het navitimer model gekocht, bij de overname, die is ongeveer te koop voor zon 1400 euro. verder zijn er een hooop kwartsen ( japans of whatever) die een navitimer model hebben.
als ik jouw was zou ik of voor het origineel gaan, de ollech & wajs of de blue angels,…nogmaals, voor mij is de poljot een no nonsense horloge dat echt goed op tijd loopt. Ik heb zelf wel de stalenband er extra bij gekocht 9 overigens ook eenmooie masieve stalen band!!!)
ik zou niet voor de witte wijzerplaat gaan, die is niet echt goed afleesbaar, de blauwe is een beetje kermis achtig,…en de zwarte vond ikzelf het mooist. Maar goed het horloge wordt niet meer gemaakt en aan een nieuwe zwarte schijnt lastig te komen te zijn,…
als je hem perse wilt, kan ik hem je misschien wel verkopen,…

zeer nuttige en informatieve site: http://www.lesmala.net/jean-michel/navitimer/index2.htm

( maker heeft overigens ook een hele mooie speedmaster en lemania 5100 site gemaakt.)

ow ja sorry, daar bedoelde ik de breitling mee,…had ik er natuurlijk even achter moeten zetten.

en je hebt een pb

Een ander prachtig alternatief is de 903 van Sinn. Tegenwoordig alleen nog verkrijgbaar in de automaat uitvoering. Ik heb de 903 nog met de Lemania handopwinder.
Voor meer informatie over dit horloge zie mijn review op http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/sinn903.htm

gr,
Hans Mennink

Die voelt zich overigens niet thuis tussen al die Omega’s :wink:

Is dan ook al verkocht, nietwaar? :slight_smile:

Die O&W en Sinn versies zijn nog steeds behoorlijk duur m.b.t. wat ik voor een horloge zou uitgeven.

Nogmaals, ik weet dat de Poljot best een goed horloge is, en wat voor uurwerk er inzit. Eigenlijk het enige dat me er aan stoort is dus dat de rekenlineaal niet bruikbaar is … functionele “decoratie” zou ook z’n bedoelde functie moeten kunnen vervullen, m.i. Ik neem even de tijd om bij mezelf na te gaan of me dat op den duur geen afbreuk aan m’n draagplezier gaat doen.
Hier struikelt daar niemand over?

@Lucien, Je bent nog steeds eerste in de rij. Maar voorlopig willen de Omega’s hem nog niet laten gaan :wink:

@RJVB, ik heb dezelfde Sinn 903 weer teruggekocht van de koper. Ik kreeg sellers-remorse.

gr,
Hans Mennink

Heb je de Poljot “Night Hunter” al bekeken?
Staat oa op poljot24.de; en de lunette is draaibaar!

groet
John

Bedankt. Grappig, Julian had me net dezelfde suggestie gedaan. En grappig genoeg vind ik 'm zo op de foto’s nog meer op de Navitimer lijken. En bij deze vind ik de witte eigenlijk niet zo fraai, dus dat lost dat probleem ook weer op :slight_smile: Wel groot, zo te zien!

Heeft hier eigenlijk iemand die Night Hunter?

Hier heb je drie modellen die lijken op Navitimer. Prijs +/- 200 euro. Wat voor uurwerk er in zit , hoe het met kwaliteit is en of deze onder "plakmerken " vallen weet ik niet !

http://cgi.ebay.de/Diamstar-Uhr-Herren-Flieger-Chronograph-Diamantuhr-NEU_W0QQitemZ8913973317QQcategoryZ14362QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://www.celone.de/product_info.php?products_id=14&cPath=1

http://cgi.ebay.de/FLIGHT-COMPUTER-CHRONO-ENDEAVOUR-BY-GADISON-STERN-BL_W0QQitemZ8914597859QQcategoryZ55220QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Maar hij heeft wel 8 ECHTE diamanten, heee :wink: :wink: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Ik kan toch niet anders zeggen dan: “spaar door voor een échte Navitimer!” Zelf heb ik zowel een Poljot Blue Angel en een Breitling Navitimer:

De Blue Angel is “gewoon” een aardig klokkie wat verder prima loopt, maar de Navitimer is een echt sieraad: ik kan er niet genoeg naar kijken, werkelijk een schtterend horloge!

Dusss: leg 't geld opzij en ontzeg je die avondjes in de kroeg! :smiley:

Euh, wat moet ik uit die laatste opmerking over jouw kroeggewoontes afleiden, KlaasJan? :slight_smile:

Zoek de verschillen:

RJVB Schreef:

Euh, wat moet ik uit die laatste opmerking over
jouw kroeggewoontes afleiden, KlaasJan?

Niet dat ik geheelonthouder ben :smiley:
Soms moet je prioriteiten stellen om jezelf iets moois cadeau te doen…

Over de verschillen: als je een echte Navitimer ziet dan weet je meteen dat deze niet te vergelijken is met al die neppers. Heb je zelf al eens een Navitimer in handen gehad?

Re: prioriteiten: inderdaad.

Re: in handen gehad: neen. Ik houd de etalage ruit er veilig tussen, want ik ken mezelf. Prioriteiten, he :slight_smile:

er is een navitmier model, ben even de naam kwijt en daar lijkt de poljot als 2 druppels water op,…
tuurlijk zal de breitling echt wel mooier zijn afgewerkt,…,maar over de poljot valt zeker niet te klagen!

Ik heb Julian van poljot24.de al gevraagd een NightHunter voor me opzij te leggen tot hij terug is van vakantie. Die zal het voorlopig ook wel doen (ongetwijfeld tot genoegen van m’n Russische collega’s! :))

Overigens werd er gisteren in een parallel draadje een bijna perfect antwoord op m’n oorspronkelijjke vraag gegeven: slide rule watches
http://biothinking.com/watch/maine.htm
. Wordt KlaasJan misschien toch nog geheelonthouder! :wink: