Ik koop liever bij AD met een goede korting. Maar dat is gevoelsmatig. Ik hou niet zo van grijze circuits.
bedoelde grijs, ik ben niet echt een forum schrijver zoals je kunt zien:) daarom lees ik ook liever hier⦠meschien is dat beter;) haha
Dan zou ik het zeker niet doen.
Zonder gekkigheid: je zou de eerste niet zijn hoor, en ook niet de laatste. Troost je met de gedachte dat de grijze dealers hun horloges vaak aan de achterdeur van dezelfde juweliers kopen die hierover zeiken.
Ik weet wat je bedoeld maar @marijn bedoelde dat je ook bij een AD een korting kunt krijgen of misschien van een aanbieding gebruik kan maken en dan hoef je niet veel duurder uit te zijn dan bij een grijze dealer.
Als de korting je niet aangeboden wordt dan kan je er gewoon om vragen 
Ik ben nou niet echt de persoon die om korting kan vraagt hahaā¦
toch maar gewoon doen dan. dat is je goed recht. waarom 3 of 5 honderd euro meer betalen?
klopt, grijs komt met een inruil en in prijs eigenlijk veel beter uit. vandaar dat ik om een mening vroeg, alleen geeft mijn manier van uitleggen altijd een beetje gedoe haha. toch bedankt:)
Zit er - als je bijvoorbeeld hier op horlogemarkt verkoopt - nog verschil in waarde tussen AD of grijs geleverd ?
Als de grijze gewoon met fabriek garantie en papieren verkocht word denk ik niet, je hebt alleen de service van de AD niet naderhand?
Een goede relatie met een AD is heel wat waard.
Dat hoor je vaker en heb een paar keer gekocht bij de lokale AD, maar mijn laatste aankoop was weer grijs. Ik zie niet helemaal wat een relatie met een AD zoveel meer waard maakt. Natuurlijk je krijgt misschien makkelijker, en misschien wat meer korting maar de prijzen zijn grijs meestal toch nog wat lager. Dus als het niet de prijzen zijn, wat is dan de meerwaarde van zoān goede relatie ? Daar komt ook nog bij dat je natuurlijk ook een goede relatie met een grijze dealer kunt hebben.
ik koop al bijna nooit een nieuw horloge dus voor mij betreft hoeft dat ook niet, plus dat je meestal voor een goede prijs kunt inruilen.
Bij service, hulp bij kleine problemen, en zeker grotere kortingen. Ze kunnen makkelijker contact opnemen met de producent/importeur, en doen dat sneller voor je. Er ontstaat een gunfactor. Nou is mijn laatste ad aankoop wel weer een tijd geleden, moet ik zeggen.
Bovendien, bij grijs zul je nooit zeker zijn van de herkomst.
Zal bij een grijze dealer waar je een goede relatie mee hebt niet anders zijn.
Misschien wel makkelijker maar of dat nou zoveel waard is ?
Bij deze laatste grijze dealer waren de garantiepassen , ook het digitale pas van een Breitling, ingevuld door s&c op de dag van mijn aankoop.
Ik heb zelf nog een maand of drie geleden een Omega AT bij een AD gekocht dus niet dat ik ook maar iets tegen een AD heb. Ik zie alleen de hele grote meerwaarde niet.
Wel vind ik dat een AD een fijnere koopervaring biedt dus als het prijsverschil te overzien is koop ik liever bij een AD.
bezichtigen en vervolgens ergens anders kopen voor een betere prijs? terwijl je nooit een horloge koopt bij een AD is dan niet gek in mijn ogen? alleen een beetje raar haha, begin ook slaperig te wordenā¦
Wat is dat voor Breitling die je wil inruilen?
Breitling Colt 44 van 2013
@Frysk
Ik weet niet of ik die zou inruilen op een nav.
De colt is effe wat robuuster dan een nav.
Maar de nav is en blijft een klassieker.
Ze kunnen heel goed naast elkaar in de collectie.
Ik zou daar geen moeite mee hebben. Als je schoenen koopt ga je toch ook op meerdere plekken passen? Uiteindelijk maak je een keuze enkoop je ze ergens. Ligt niemand wakker van.
En als je AD niet de moeite wil doen om zijn nek uit te steken voor je en je een concurrerend voorstel te doen t.o.v. een grijze dealer of chrono24 ofzo dan is het een suffe verkoper en snapt hij zijn vak (als verkoper) niet. Ik zeg daarmee niet dat hij de prijs moet evenaren van een grijze dealer of webshop. Hij moet zijn eigen voordeel t.o.v. de rest van de markt weten en daar zijn slaatje uit slaan.
Verkopen is een vak, ik hoop dat de juwelier zijn vak ook daarin verstaat.
Kopen is ook een vak. Korting vragen is in veel landen zelfs normaal en zit daar ook gewoon in de prijs in⦠Dat is hier echt niet anders, onderhandelingsruimte is er altijd. Doe je marktonderzoek en ga met de resultaten naar je AD (natuurlijk leg je die resultaten niet zo op tafel, dat moet je tactisch brengen natuurlijk). Het is een spelletje. Bedenk een strategie en ga ervoor.
Maar nu vind ik het een beetje raar om eerst bij een AD te kijken en vervolgens via een grijze handelaar zaken te doen.
[/quote]
je zou ze de kost moeten geven die uitgebreid gaan passen en kijken bij een AD en vervolgens voor een paar tientjes minder, hetzelfde horloge op internet gaan kopenā¦