Navitimer

Hallo, als kleine man was ik al fan van de Navitimer. Ik vind het nog steeds 1 van de mooiere horloges. Ik ben alleen volledig het beeld kwijt van de verschillende modellen en ik lees wat berichten over slechte kwaliteit en 3rd party uurwerken. Ik zoek er 1 van tenminste 43mm (grote pols), wat zouden jullie adviseren? Bepaald jaar of type? Welke vermijden?

1 like

Ten eerste zou ik de website Breitlingsource raadplegen om te kijken welke modellen je mooi vindt.

Dan kunnen we tussen die modelen misschien wat voor en tegens bedenken. Anders zijn het inderdaad best wel veel verschillen.

Juist die 3rd party uurwerken zijn van uitstekende kwaliteit. Heel goed te servicen door horlogemakers en heel accuraat. Echte werkpaarden.
Ik zou zelf liever een “B13” ETA Valjoux 7750 of “B23” ETA Valjoux 7753 hebben dan een B01 in-house.

1 like

Genoeg keus, kan dit boek aanraden…wordt veel besproken en komen genoeg mooie modellen voorbij

5 likes


Klaar.

Succes :sunglasses:

12 likes

Raak je niet op uitgekeken. Prachtig

1 like

En welke is dit precies?

1 like

Is het niet een beetje tegenstrijdig juist? Je verwacht toch van dit soort merken (en prijzen) dat ze hier goede uurwerken kunnen maken?

Ik denk dat bedoelt wordt dat de eta uurwerken prima zijn en je bij een goede horlogemaker terecht kunt.

Dat zal bij de b01 uurwerken lastiger worden verwacht ik… dus waarschijnlijk ook duurder.

Ik heb een navitimer gehad een world gmt, zou ik nu te groot vinden maar ik kijk ook wel eens rond … en het zou mijn voorkeur hebben als de chronodails op 3-6-9 uur zitten .
En ook dan is er nog keuze genoeg :wink::+1:

Breitling

Navitimer 01

Referentienummer RB012012/BA49


806 uit de 60-er jaren. Ook klaar! :grin:

6 likes

Je kunt ook een Sinn scoren. Die maken goeie, zij het wat kleinere, voor een uitstekende prijs, en zij zijn ook nog eens de facto eigenaar van het intellectueel eigendom rond de navitimer.

Als ik een Valjoux gebaseerde zou kopen zou dat Sinn zijn. Mocht je een in house willen dan zou ik een nagelnieuwe B01 oppikken in het groen, blauw of zalmroze. Die zijn fantastisch.

1 like

Prima uurwerk en een geweldig iconisch horloge de Navitimer. Had hem al jaren op mijn wishlist staan en toen deze Montbrillant voorbij kwam, was ik meteen verkocht. Deze is een blijver in mijn collectie.

4 likes

B03 rattrapante in 45mm

4 likes

:grinning:… mooi te zien, allemaal navitimers en stuk voor stuk weer zo verschillend :+1::+1:

Mooier dan een 806 of 809 zal een navitimer niet worden. Mooooooooi

1 like

Superfraai deze

1 like