''Near mint'' toolwatches

Ouderdom en krassen hoeft niet toch hand in hand te gaan…?

Het is een gebruiksvoorwerp. Het is onvermijdelijk dat er krasjes opkomen.

Heb weleens een Rolex nieuw gekocht, dan is het zonde als er krassen op komen vind ik en draag ik hem te voorzichtig.
Ik koop daarom liever tweedehands met al wat krasjes en dergelijke er op, dan boeit het me stukken minder als er krasjes bij komen.

Het enige waar ik wel huiverig voor ben, is om de kast keihard te stoten dat er echt een flink deuk in komt.

2 likes

Koop een Damasko of een getegimenteerde Sinn. Super stevig.

De eerste maand sloeg men hart steeds een slag over omdat ik meende een krasje te bespeuren. Direct gevolgd door opluchting nadat ik vaststelde dat het een vlekje was dat ik gewoon met de duim kon wegvegen.

Mijn daily beater en ziet er na een jaar nog echt rete strak uit.

Enkel het kastdeksel toont sporen omdat dit met de schakels in contact komt als ik het horloge op mijn badkamer meubel leg voor de nacht.

O, ik weet het zeker, jij hebt ook stoelhoezen van de Action over je autostoelen! :wink:

4 likes

Dit meen je toch niet serieus neem ik aan?

2 likes

Op dit moment vind ik het ronduit zonde om veel geld aan een nieuw horloge uit te geven. In eerste plaats is het een gebruiksvoorwerp en daar mogen imho best de tekenen van af te lezen zijn. Daarom draag ik graag “gebruikte” klokjes, die al enige levenservaring hebben. Dat geeft ze toch de nodige charme en dat ene krasje meer of minder doet ook geen pijn meer.
Mijn laatste aankoop was overigens wel “een near mint” G-shock, maar daar zal ik geen moeite voor doen om die tadeloos te houden!! :joy:

Jawel. Werkt prima en ik heb er bout aan.

@louis…foutieve aanname. Ik zit op alcantara.

1 like

nog het originele plastic… :worried:

mag cliogek niet zuinig op zijn spulletjes zijn dan?

Ik kon me niet voorstellen dat iemand serieus een plakbandje op de sluiting van een horloge zou plakken, ik ging er vanuit dat hij een geintje maakte.

2 likes

Je weet dat je een horlogegek bent als je…

:grin:

2 likes

Juist :smile:

familie van @Gisae toevallig?

Stond ergens een verhaal op een Engels forum meen ik, over iemand die een lijmlaagje over z’n horloge heen deed, zodat er geen krassen op kwamen.

Maar dan heb je je broek afgeplakt! :wink:

2 likes

Ja ik heb dat in mijn 7-serie met dat witte leer en spijkerbroeken. Telkens mijn hele spijkerbroek wit uitgeslagen…

1 like

Inclusief foto’s

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1118613&rid=3020

Ik ben een voorstander van dragen, daar zijn ze voor.
Toch mijn Tissot Toolwatch van de hand gedaan, evenals een INOX ivm
het te voorzichtig zijn met de klokjes omdat ze me te kostbaar zijn.
Bij de INOX kun je ern een rubber ‘’ helm’’ op doen, maar dan zag íe er niet uit.
Op de bezelrand zaten al heel snel krasjes ondanks het harde staal.
Dus beide verkocht, en nieuwe beater gekocht, inderdaad 2e hands zodat íe wat mag krijgen, of onder de 0.1 K, zodat het niet erg is zoals deze:

Granol diving

Er is over te discussiëren over wat afraggen is en wat men onder normaal gebruik verstaat.

In een FB horlogegroepje is er een druif die een Glycine Airman No1 gekocht heeft 3 weken geleden en na een stoeipartij met de hond op de tegels in de tuin en een kanotocht ziet t ding eruit alsof ie in Afghanistan is geweest.

Als je zo´n mooi vintage lookalike klokje een beetje toonbaar wilt houden met plexi dan kan je toch net zo goed een Casio voor een geeltje aanschaffen toch? En als je zo nodig een automaat af wilt raggen dan koop je toch een SKX of een Citizen duikertje.

Groeten,

Noel.

Yer Nutz!