Nederland in bedrijf, uitgezonden 291105: horloges

Ik schrok er net van: gisteravond helemaal vergeten te kijken naar het programma Nederland Nederland in Bedrijf. Het komt in onderstaande tekst van de website niet zo goed naar voren, maar in de vooraankondigingen werd aangegeven dat er ook aandacht zou worden besteed aan horloges. Heeft iemand van jullie het programma gezien? En is het de moete om de website van dit programma in de gaten te houden zodat ik de uitzending later nog eens kan terugzien (betreffende aflevering staat nog niet on-line)?

Hier de gekopieerde tekst van de website van het programma:

AFLEVERING 9: GOUD EN ZILVER

Van 1 tot 11 december is het de Week van het Sieraad, en daarom gaat Nederland in Bedrijf deze week over goud en zilver,

Goud en zilver oefenen vanaf de vroegste geschiedenis een grote aantrekkingskracht uit op mensen. De edelmetalen werden gebruikt als betaalmiddel, om gebruiksvoorwerpen van te maken en voor het vervaardigen van sieraden.

Sieraden speelden een belangrijke rol bij vooral gegoede families. Mannen droegen zegelringen met hun familiewapen. Vrouwen imponeerden elkaar met de mooiste juwelen die overgingen van moeder op dochter.

Tegenwoordig dragen we sieraden niet meer alleen op de traditionele plekken zoals in oren en om de hals. Er zijn versieringen bij gekomen voor allerlei andere plekken van het lichaam. Het sieraad is aan mode onderhevig en er is voor ieder wat wils, klassiek of juist modern.

Voor meer informatie kijk op de onderstaande websites:


www.waarborgholland.nl
www.de-vakschool.nl
www.mooivak.nl

Groeten, Gerwin

Wijziging: spelfout in onderwepregel gecorrigeerd

Niets gemist!

Was echt een zeer slechte uitzending,veel tijdnood,slechte sprekers namens de horlogewereld!,weinig interesse van Tineke Verburg.

Ben echter wel later in het programma gaan kijken (…was het ook vergeten),misschien was het begin van het programma wel interessant.

groeten Tim.

Nee heren, sorry. Het begin van het programma was geen haar beter. “Interviews” van een seconde of tien, zgn post-moderne montage van mooie klokjes die slechts 1/10 seconde in beeld kwamen, een totaal ongeïnteresseerd publiek (wat dat er deed is mij nog steeds een raadsel).
En bovenal mevrouw T. Verburg die al binnen 5 minuten meldde dat ze “hier niets mee heeft”. Leuk om te horen voor de mensen die gekomen waren!
Serieus genomen werden de gasten ook al niet. Constant een wat lacherige sfeer en La Verburg die alleen op zoek was naar bling-bling zoals ze zelf wel 15 keer zei. Ik heb gekeken. Zonde van de tijd.

Dick V