Nederlands fabrikaat

Ondernemerschap valt uiteraaard te prijzen, daarom hulde. Wat betreft de techniek en vormgeving vind ik het ontwerp helaas onvoldoende aansluiten op wat naar mijn mening de markt vraagt. Het gaat wat om details als bandaansluiting, schroefjes in de wijzerplaat, kastvorm, logo en dergelijke, die matig zijn uitgewerkt.

Voor zover ik weet, is het uurwerk ook niet bijzonder. Dan is het verder de vraag of je daar onderdelen bij kunt krijgen in geval van reparatie. Ik raad de ontwerper/maker aan 's goed kennis te nemen van de grotere merken, en daar inspiratie uit op te doen. Zie bijvoorbeeld Van der Gang.

Het bovenstaande klinkt hard. Maar in het licht van de discussie over horloges en met name wat Nederland op dit punt heeft te bieden, is dit – hoop ik – geoorloofd.

Toch een paar opmerkingen ondanks dat ik het waardeer dat iemand het probeert:

  • Logo lijkt wel van een fabriek of iets dergelijks.
  • minutenwijzers te kort
  • Schroeven door de wijzerplaat?
  • de site moet nog heeeel veel aan gedaan worden…

Desalniettemin, goed dat het geprobeert wordt en vooral doorgaan.
Wat ik dan weer wel mooi vind is dat alles er in het Nederlands op staat, zoals ‘waterdicht 30 mtr’. Als het uit Nederland komt moet dat ook gewoon gezien worden vind ik.

wijzers door de plaat…kijk deze eens (de eerste (JD))
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,64053

Hans

Ik had het toch gemeld bij mijn presentatie Uurwerk is een tenor en dorley TD 1335

Groet
Arie

Heb de site bekeken, de commentaren gelezen en de site nog eens bekeken…
Mijn eerste reactie was : wat is dit voor een horloge? Niet echt mijn smaak.
Na langer bestudeerd te hebben vind ik het wel degelijk iets hebben, aparte uitstraling, eigen gezicht, eigenwijs.

Mijn commentaren:

  • De site kan wat aan worden gedaan

    • veel foto’s staan op zijn kop en
    • ik mis technische informatie (hoogtes, diameter, uurwerk etc.)
    • Wat meer foto’s met andere bandjes
    • prijzen
  • Logo : Eenduidig houden en niet bij ieder kleur horloge een andere kleur logo, persoonlijk vind ik het rode
    merklogo het mooiste.

  • Wat betreft schroeven door de wijzerplaat : ik vind het prima

  • Wijzers : afwerking / polijstwerk mag van mij iets mooier.

Ik houd het in ieder geval in de gaten,
Groet,
Raymond

Ik vind het heel erg leuk. Logo en wijzers zijn zoals zelf al opgemerkt door Arie niet helemaal… maar de schroeven door de plaat vind ik wel leuk, weer eens wat anders. Ik zou ze alleen nog even blauwen. De kroon is het leukste aan het horloge.

Ik wil er wel een, die met die bruine plaat bijvoorbeeld. Als meneer Dingemans dan ooit nog eens beroemd is heb ik een collectorsitem in mijn collectie!

Kost het Arie? Enneh, meneer Dingemans is van harte uigenodigd zijn eigen horloge te presenteren hoor, ik weet zeker dat een hoop mensen dat erg leuk zouden vinden!

Na alles doorgelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik een behoorlijk afwijkende smaak heb. Ik vind ze namelijk erg aantrekkelijk.
Met name het grove concept, de puur functionele afwerking én belangrijker nog; het lijkt nergens op (dit is als compliment bedoeld). Met deze om de pols heb je een absoluut unicum in handen (hetgeen al knap is, als het klokje om de pols zit, maar enfin).
Indien de prijs ook functioneel is ga ik er zeker één kopen!
Jur
ps, ik heb een prijsopgave gevraagd en zal het resultaat terugkoppelen.
ps2 Qua website… ach, hij maakt klokjes geen websites, toch?

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs, want ik vind ze ook erg mooi. :slight_smile:

ook ik vind ze niet echt verkeerd,toch wel anders,de prijs zal voor velen de doorslag geven,maar als het logo kleiner word zou ik er wel een willen
gr pajero

Ik vind ze erg aantrekkelijk. Mooi in de zin van gladjes en gepolijst zoals een dresswatch zijn ze niet, maar ze hebben voor mij wel de uitstraling waar ik de kwalificatie schoonheid aan kan verbinden, net zoals de klokjes van bv Jörg Schauer dat voor mij hebben. Als de prijs te pruimen is, ga ik er zeker over nadenken.

Alle begin is moeilijk.Misschien moet hij samenwerken met een goede jonge designer van de academie.Is nog betaalbaar.In ieder geval succes gewenst. Dutch Made.

Henrik

Sorry voor de late reactie maar ik lees je vraag nu pas

Het horloge kostte € 450,00 Toen ik hem kocht vertelde Dingemans mij dat hij er over dacht de prijs te verhogen.
Hij heeft er veel werk aan en moet toch wel aardig wat aan de belastingdienst afdragen.
daarnaast is er niet echt sprake van productiewek waarbij hij tientallen kasten uit een plaat stanst, Hij draait ze per stuk en natuurlijk gaat het ook wel eens mis.
hij wil er maximaal 20 per jaar maken en op deze manier zal het ook niet lukken er meer te maken.
zo blijft het wel exclusief.
Ik heb mijn horloge (met zwarte wijzerplaat) inmiddels teruggegeven met het verzoek om de rotor swart te spuiten en dan het logo erop te drukken. Bij de hooggepolijst glans van het uurwerk staat dit denk ik wel mooi.
ik denk inderdaad dat een bruine wijzerplaat het ook wel goed doet.
Mocht je geintresseerd zijn. je kan hem altijd bellen. Hij vind het leuk als iemand op de koffie komt en hij precies kan laten zien hoe hij het horloge maakt. wellicht doet hij door jou vragen ook weer nieuwe ideen op.

Succes
Arie

De horloges zien er goed uit. Mooie sobere vormgeving.
Wel erg stoer : Dutch made.
Ik ben ook benieuwd naar de prijzen

Paul
Leeuwarden

Aan Arie,

Je zegt dat Dingemans zijn prijzen omhoog gaat doen omdat hij veel aan de belastingdienst moet afdragen? Als het goed is moet hij pas afdragen zodra hij geld ontvangt en dat het een vast percentage is wat hij moet afdragen.

Persoonlijk ben ik benieuwd hoe dit mogelijk is want het klinkt mij niet logisch in de oren.

Het horloge ligt niet in mijn smaak want ik vind de uitstraling iets te ouderwets. Een advies aan Dingemans is om met wat verschillende kleuren en vormen horlogebanden te experimenteren. Ik vind de creme kleurige de betere van het setje.

Ryan

Heren

Ik heb aan de maker gevraagd wat de prijs is
Hij vraagt ongeveer € 795,00 is afhankelijk van de uitvoering.
van dit bedrag gaan 5 % naar microcrediet.

Ben benieuwd wat jullie vinden van de prijs kwaliteit verhouding.
het is wel een volledig hand gedraaide kast geen stans of smeltwerk.