Nederlands horlogemerk

Ik heb (volgens mij) vorig jaar een artikel gelezen over een (nieuw) Nederlands horlogemerk die een horloge op de markt hadden gebracht in de prijsklasse +/- 500 euro.
Het merk / model had een oud Hollandse personen naam. (Cornelis, Johannes etc).

Ben toendertijd op de site geweest van dit merk en vond de horloges erg mooi. Maar weet nu dus helaas niet meer hoe ik deze mooie klokken terug kan vinden.
Google heeft mij niets opgeleverd, iemand hier de gouden tip???

Hoor heel graag.

Groeten,

Erik

Harald Maas ?

Thanks maar is hem helaas niet. Naam is echt oud Hollands

Fromanteel?

Nee, gaat echt om een naam van een persoon.

Van Speyk?
Van Kuyl?

Seef Schreef:

Nee, gaat echt om een naam van een persoon.

Fromanteel was een persoon :wink:

Nederlandse merken:

Alexander Phillip Watch Company
Christiaan van der Klaauw
D.M.H. (Dingemans Mechanische Horloges)
Danish Design
Fromanteel Watches - Amsterdam
Grönefeld
Kiber
Olympic
Prisma
Roland Oostwegel
Steiner
Pellikaan
TWCO
TW Steel
Van der Gang Watches
Willem van den Berg

http://vanspeyk-watches.com/

dreski Schreef:

http://vanspeyk-watches.com/

OT: Dan liever de lucht in.

Van speyk zou als naam kunnen maar is niet het merk dat ik zoek.
Van Kuyl is het ook niet

ons eigen forumlid; hoe heet ie nog eens, met zijn "vintage"achtige horloge met, naar ik meen, gele/oranje wijzers?

Mooren…

Mick Mooren

Van der Gang is ook Nederlands natuurlijk, maar die 500 euro krijg je misschien een doos met banden voor.

Los van je vraag, zou je je ook even kunnen voorstellen.:?

majary Schreef:

Los van je vraag, zou je je ook even kunnen
voorstellen.:?

Het is geen must: “Het forum kan door mensen gebruikt worden als éénmalige informatiebron, ter beantwoording van een vraag. Dit soort gebruikers hoeven zich niet eerst voor te stellen en dienen met hetzelfde respect te worden behandeld als alle andere gebruikers.”, maar wel een goed gebruik.

Denk ook dat een iets nauwkeurigere omschrijving zou helpen. Je kan een naam vergeten zijn, maar je moet je toch wel iets over het horloge zelf kunnen herinneren…? :wink:

@ Majary, dit is de eerste keer dat ik op een forum zit geen idee wat de “omgangsvormen” zijn. Maar ik ben Erik, (word Seef genoemd) ben 36 jaar en woon in Doorn.
@ Lencoth, het gaat om een oud Hollandse naam (voornaam, tussenvoegsel en achetrnaam). Volgens mij zat er iets van een ae combinatie in. De stijl van de horloges is klassiek en de prijs zat rond de 500 euro. Er werd gerefereerd naar een link met de oude naam. Weet niet meer zeker of dit een familie link was of een link vanuit een stad (Amsterdam??). Volgens mij werd het geintroduceerd als een compleet nieuw merk maar ook hier ben ik niet helemaal zeker van. Ik heb artikel volgens mij in de Telegraaf (of een bijlage daarvan) gelezen). Maar na flink wat Google-en heeft dit ook niets opgeleverd. Ook hier begin ik minder zeker van te zijn. Ik hoop dat iemand hetzellfde artikel heeft gelezen en herinnert om welk merk het gaat.

Zou toch echt Fromanteel moeten zijn.

Tom Koerts Schreef:

Zou toch echt Fromanteel moeten zijn.

Was mijn gedachte ook al.

Als je wat verder kijkt zie je dat ze inderdaad nederlandse namen gebruiken in hun serie horloges bijv Johannes Abraham enz.

https://fromanteel.nl/online-shop/

Succes met je zoektocht.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Roland Oostwegel? maar dan heb je alleen wat schroefjes denk ik…
stuite trouwens net op deze site, de beste man maakt mooie dingen daar, en van Nederlandse bodem ook nog.