Nederlandse grijze handelaren voor Seiko-horloges

Mijn vader is een liefhebber van Seiko’s en met name de Kinetics. Om die reden wil ik zo een voor hem kopen.

Ik heb Rob benaderd via Whatsapp met de vraag of hij het door mij gezochte model kan bemachtigen, maar na het lezen van het bericht reageert hij niet.

Kent iemand een andere Nederlandse verkoper die Seiko’s levert vanuit het grijze circuit?

Het gaat om de Seiko Sportura Kinetic SKA511P1.

Daarnaast vind ik de SUN015 mooier, maar hij heeft maar een WR van 100M en heeft hij ook een GMT-functie, maar die zal hij niet gebruiken en zal enkel hinderlijk zijn.

Mochten jullie nog andere mooie Seiko in de price range van €350,- kennen die nog niet genoemd zijn, dan hoor ik het graag.

2 likes

Rob zit niet in het grijze circuit maar is officieel Seiko dealer dus ik snap het uitblijven van een reactie wel :wink:

1 like

Anders misschien gewoon zelf uit het buitenland bestellen?

Seiko brengt niet zoveel kinetics meer uit. Althans geen leuke duikers, meer dress.

Is Solar geen alternatief? Ik heb nog wel iets leuks liggen en ruim binnen budget.

Perry idd… (nog nooit iets gezocht, maar wel de man volgens mij…)

Is deze niet inmiddels uitgelopen?

Volgens mij is dat inderdaad gebeurd.

Ik heb inmiddels mijn besluit kunnen maken na het bekijken van een aantal filmpjes opcYoutube. De SKA511 vond ik op video toch tegenvallen, maar de SUN015 is daarentegen echt een heel mooi horloge.

Ik overweeg hem bij Rob te bestellen, maar er staat niet bij of hij met doos, manual en garantiekaart komt. Normaliter wil ik zelf alles full set hebben, maar aangezien het een cadeau betreft, is een full set een must.

Om die reden wil ik eerst een bevestiging van Rob ontvangen dat alles erbij zit, maar helaas reageert hij niet.

Je kunt op Rob wachten… Maar zelf zou ik hier kijken:

https://www.uhrenlounge.de/shop/#Hersteller/90/Seiko/Serie/660/Sportura/Modell/26734/SUN015P1.html

Is Seiko dealer, dus full set & een uitstekend adres. Ik heb er zelf 3 horloges vandaan. Maar naast mijn persoonlijke mening, zijn er ook hier op HF referenties over Uhrenlounge te vinden.

2 likes

wat is het grijze gebied?

Rechtsboven staat een vergrootglas, dat brengt je naar de zoekfunctie :wink: Is heel handig!

net niet zwart…

verkopers met weinig tot geen overhead. Dus bijna altijd goedkoper dan retail met vaak de adviesprijzen vanuit leveranciers

kijk eens op rolexforum, dan zie je boven en onderaan een aantal grijze jongens…

was even nieuwsgierig maar dat is nu weg…

1 like

Los van het feit dat dit geen grijze importeur is, komen berichten met het uitblijven van een reactie me niet onbekend voor…

Waarom een ‘grijze handelaar’ voor deze prijsklasse…?

Inderdaad waarom grijs als je voor hetzelfde lage bedrag of nog minder bij een Seiko AD kan kopen? Ik zou een berichtje sturen naar Perry aka Mr. Limited (www.misterlimited.com/Contact) die reageert binnen een dag is mijn ervaring. Even vragen of alles full set is maar bij mij was alles compleet inclusief ingevulde garantiekaart.

1 like

Even een update: Rob heeft uiteindelijk een dagje later geantwoord en ik ben tot koop overgegaan. Ik heb hem inmiddels een aantal dagen in bezit, maar ik denk dat ik hem ga terugsturen. Hoewel het horloge erg gaaf is, heb ik echter wel een probleem met de band. Hij ziet er mooi uit, maar hij voelt erg goedkoop aan en ratelt behoorlijk. Mocht mijn vader hetzelfde vinden, dan stuur ik hem terug.

Jammer, want het is echt een mooi horloge.

Ik was tot slot niet op de hoogte dat hij inmiddels een officiële dealer is. Toen ik mijn Seiko zes jaar geleden bij hem kocht, was hij nog een grijze verkoper.

Is dat niet een beetje logisch gezien de prijs? Een Epiphone zal ook anders aanvoelen klinken en waarschijnlijk meer rammelen dan een Gibson.

2 likes

Dat geldt voor de meeste goedkopere Seiko’s op staal. Veel fijner draagt een Seiko op een Miltat bracelet. Rob heeft genoeg Seiko modellen waar hij zo’n band als meerprijs kan leveren. Ik zou dit met hem overleggen

1 like

Mijn vader is gewend aan de stalen band van de SKA371 en die voelt helemaal niet goedkoop aan. Om die reden had ik verwacht dat de stalen band ook degelijk zou aanvoelen. Ik vergelijk echter een duiker met een sportieve dresser, maar toch.

Men kan inderdaad niet veel verwachten voor die prijs. Het budget verhogen is voor mij geen probleem, maar hij vindt het belachelijk om meer dan €300,- uit te geven voor een horloge en zelfs dat bedrag vindt hij horloges niet waard. Hij gebruikt horloges waarvoor zij bedoeld zijn en heeft er verdere geen band mee.

Aan de andere kant had ik een relatief recente Rolex van meer dan €5000,- die nog veel meer ratelde dan de stalen band van de Seiko.

1 like