Nederlandse uurwerkmakers

Kan iemand mij helpen aan alle Nederlandse horlogemakers-uurwerkmakers. (zoals bv Van der Klaauw).
Dank

Henk

Ik ken in elk geval deze:

  • V.d. Klaauw
  • V.d Gang
  • Gröneveld
  • Cornelius en Cie (Nederlanders, maar volgens mij is Kees Engelbarts niet woonachtig in NL)

En een heel klein beetje Frederique Constant, de oprichters zijn van NL afkomst.

Verder zijn er nog een aantal Nederlandse merken, maar dat bedoel je denkik niet.

Groeten,

Martin

aha… altijd goed voor leuke discussies…

Laat ik de knuppel in het hoenderhok gooien:
Kun je een definitie geven van wat jer verstaat onder “uurwerkmaker” ?

In het ene extreem hebben we er geeneen (niemand maakt voor zover ik weet zelf de veerton om maar eens wat te noemen), in het andere extreem hebben we best een flinke rij - als een “standaard ETA uurwerk in een standaard kast lepelen” ook telt.

Zal beginnen met een kort rijtje:

  • vd Klaauw - geloof niet dat daar veel discussie over zal zijn. Hij telt zeker mee.

  • vd Gang

  • Sinds kort - jawel - Gronenfeld

  • Kunnen we Kees Engelbarts nog meetellen ? Is in ieder geval wel een Nederlander…

Geenszins volledig uiteraard… Wie voegt nog wat toe ?

Groet
Mark

Steiner (op basis van Valjoux)

en binnekort volgt er nog een nieuwe 'zuidelijke’producent…

hans

Hoe zit het eigenlijk met Prisma, is dat alleen nog een naam op de plaat?

Groeten,

Martin

Ah… de verrassing van Hans… Ik ging ervan uit dat je hiermee Gronenfeld bedoelde, maar er staat kennelijk nog wat op stapel ?

Ben ik blij dat ik de aanbetaling voor een Gronenfeld nog niet overgemaakt heb :smiley:

groet
Mark

Ja, is staal ben je voor pakweg 3800 Euro straks de eigenaar van iets heel moois, maar het bericht laat nog even op zich wachten…

Ik heb toevallig begin deze maand gezocht naar een Prisma.

Een type erg sober, de andere iets teveel franjers naar mijn zin.

Aleen, voor die tweede ging ik eigenlijk, bij drie verschillende dealers gezien en allemaal rond de € 80.- boven de adviesprijs.

Dan prijs je jezelf uit de markt denk ik in deze tijd.

Wordt de beroemde hcptdg limited in procuctie genomen? :wink:

Nee, ik heb er niets mee te maken, daarom wordt het mooi…

Pedum niet te vergeten: http://www.pedum.nl/

En deze hebben we ook nog:

Ik zou voor gronefeld gaan.

Nomennescio, jij hebt ergens wat olievelden liggen als ik het goed begrijp?

Ik denk dat ik hem weer verkoop. Dat belletje vind ik toch minder geslaagd :smiley:

(:P) Iedereen alvast hartelijk dank. Nu eerst nog de hoofdprijs in de staatsloterij winnen!