Neeeeee vocht in het horloge

Met een Vacheron Constantin Patrimony moet je anders ook niet gaan zwemmen hoor.

1 like

Ik zou de kroon er eerst even uithalen… net zoals een stop uit de badcuyp trekken, dan loopt het water makkelijker weg! :laughing:

2 likes

tuurlijk, maar zwemmen is meteen iets anders dan handen wassen… en een VC zou ik alleen dragen als ik stil zat in een stoel gemaakt van noppenfolie :joy:

8 likes

Point taken :joy:

2 likes

Waterdichtheid van een horloge is net als een parachute, je kunt het testen zoveel als je wilt het blijft afwachten of hij het doet als het nodig is…

Als de rubberpakking niet helemaal lekker is geplaatst of een knikje heeft gehad dan kan ook een nieuw horloge van de ene dag op de ander niet meer waterdicht zijn.

6 likes

:+1:t3::+1:t3:

Niet om het een of ander, maar heb je het horloge echt nieuw gekocht? De foto’s laten een kast en band zien die overdekt zijn met draagsporen die wijzen op lange tijd intensief dragen. Langer dan twee maanden in elk geval.

4 likes

mee eens, daarom vroeg ik dat ook al …

2 likes

Rijst gaat vrij/te lang duren als het horloge nog “redelijk” waterdicht is. Zo snel mogelijk de achterdeksel eraf en even laten drogen zodat er niets van het uurwerk kan gaan corroderen. Dan zal de schade waarschijnlijk/hopelijk wel meevallen. Succes!

Jaa daar hebben jullie gelijk aan maar ik heb hem op mijn verjaardag gekregen (9 mei) en hij is een tijdje daarvoor aangeschaft. Ik draag hem vanaf 9 mei

Ik ben werkzaam in de bouw. Veelal met ventilatie kanalen etc en het heeft hierdoor al aardig wat gebruikers sporen opgelopen :slight_smile: ik heb thuis een garantiepas met aankoop datum die weet ik niet exact uit mijn hoofd

1 like

Ik wil me natuurlijk niet met jouw zaken bemoeien…dus vergeef me, maar ik zou met jouw werk geen Maurice Lacroix van 900 Euro aan doen :grin:

Ik zou een Vostok Amphibia of een Seiko SKX… o.i.d. als ‘beater’ gebruiken! Zo’n horloge kan veel meer hebben, en als er echt iets gebeurt, dan kan je hem makkelijker vervangen. Ik zou de Lacroix lekker in mijn vrije tijd dragen! :relaxed:

4 likes

Wat @Klokkengek zei, maar dan niet eens voor een horloge met een Automaat kiezen alsjeblieft.

Je verneukt die ML met dat werk sneller dan ik “pap” kan zeggen, en gegeven de omgeving zou ik je gewoon een G-shock of desnoods een Eco-drive duikertje van Citizen aanraden op je werk. Met NATO of rubberen band die bij calamiteit makkelijk door te snijden is. Er is werk in de bouw waar ik ueberhaupt geen ring, ketting, polsband of horloge bij zou dragen, maar goed.

En voor de garantie afhandeling helpt het ook niet dat je horloge er uit ziet alsof het vijf jaar in de Industriële Revolutie heeft overleefd, dus ik ben zeer benieuwd.

2 likes

Mijn goedkope Chineese barreltje (zie een vorige post), had laatst óók condens aan de binnenkant van het glas, omdat ik meerdere malen met mijn hand in een emmer koud water zat.
Föhn waar je verf mee afbrandt, er op gezet. Was na een paar minuten geheel verdwenen (niet het horloge, wél het vocht). Overigens ga ik met dat ding gewoon douchen. Niks mis mee.

Dit!

Help het je hopen dat er garantie op wordt gegeven, maar als zo’n horloge van ruim een maand oud aan mij zou worden aangeboden, dan zou ik ook mijn vraagtekens erbij plaatsen…

1 like

Dit had ik aan zien komen Hahah ik was al benieuwd hoe lang het zou gaan duren;)

Opzich heb ik daar persoonlijk niet echt een probleem mee. Maar ik snap wel dat sommige mensen dit extreem zonde vinden.

Maar ik had van de spatwaterdichtheid wel meer verwacht

Er is een kleine update in de hele zaak. Ik heb aan mijn vriendin gevraagd waar ze het horloge heeft gekocht om contact op te nemen met de verkoper.

Ik heb enkel samen met haar een horloge uitgezocht op internet en ik wist tot een paar minuten geleden niet waar hij is gekocht.

Ze heeft hem op eBay gekocht met een veiling en deze veiling gewonnen.

Dit maakt de zaak voor mij moeilijker ben ik bang ivm garantie etc

Ik snap dat ze dit gedaan heeft want het horloge heeft €477 gekost ipv op internet getoonde €900 en dit scheelt nog wel een stuk.

Het komt uit Duitsland.

Ach ik vind dit beter dan mensen die hun horloge amper durven dragen omdat ze bang zijn voor een krasje. Dat haalt toch ook het draagplezier flink naar beneden.

TS is waarschijnlijk geen notoire flipperaar die met elk krasje zijn verlies ziet groeien, maar wil wel een horloge dat gewoon aan de specs voldoet. Is dat teveel gevraagd omdat het horloge er cosmetisch al iets minder uitziet?

2 likes

We hebben een horloge uitgezocht die ik persoonlijk mooi vond en niet al te groot en toch een klein beetje een redelijke naam heeft voor het gevoel. Nu wist ik van te voren dat die krassen er zouden komen dit heeft elk horloge gehad bij mij maar ik moest hoe dan ook saffier hebben omdat dat iig mooi blijft. Het horloge zal denk ik zijn waarde zoiezo nooit houden zoals een omega dit heeft.

Ik ben ook bang voor garantie maar het moet opgelost worden en als dat betaald moet worden dan zal ik dit doen. Het horloge zal niet aangeboden worden deze word gedragen tot hij aan vervanging toe is.

Blijf het wel vreemd vinden dat het vocht toch binnen heeft kunnen dringen met niet al te veel water.

1 like

Heb contact gehad met een ML dealer hier in de buurt

Mail :

U kan uw horloge bij ons brengen. Wij kunnen de eventuele garantie op uw horloge voor u verzorgen. Ik weet alleen niet of er sprake is van garantie. Dit moet Maurice Lacroix beoordelen.

Vochtschade kan ontstaan doordat u het horloge onbewust op een knop heeft gestoten. Zij zullen het moeten beoordelen. Het horloge moeten wij voor u verzekerd naar Duitsland sturen. De kosten hiervan bedragen € 12,50

zou dat gewoon doen, laten beoordelen en als het geen garantie is vragen wat de totale kosten zijn, te hoog, laten terug sturen.

1 like

Ga ik doen jullie horen nog hoe het af gelopen is en wat hun bevindingen zijn en wat de onkosten zullen zijn.

1 like