Neeeeee vocht in het horloge

Goedendag

Ik baal als een stekker. Een horloge van €900 die verdorie nog niet tegen het wassen van mijn handen kan. Word vanmorgen wakker en tot mijn verbazing zie ik vocht achter het glas. Ik weet dat ik er niet mee mag zwemmen of douchen dit gebeurt ook niet (atm 3)

Maar handen wassen moet toch zeker wel kunnen?? En wat moet ik met regen? Snel in me zak stoppen??

Zal hem af moeten geven voor reparatie lijkt mij? Heb hem net 2 maand en moet nu al snel beroep doen op garantie.

#1000 keer op je pols kijken per zonder horloge :rofl:

Hoe issie met water in contact gekomen???
btw nieuw of 2e hands horloge?

Spatwatervast - 3 bar, 3 ATM, 30M
Bestand tegen regen en spatwater bij handenwassen
NIET geschikt voor douchen, zwemmen, watersport, duiken

Van ML had ik toch wel redelijk goede afdichting verwacht ook op 3 atm

1 like

Belachelijk dat 't bestaat voor dat geld…

1 like

Voortschrijdend inzicht leert mij dat ik niets moet kopen wat minder doet dan 100m WR. Omdat ik een lompe boer ben die niet nauw mikt met een druppel hier en een duik daar.

Lullig dat dit je overkomt. Ik hoop dat ze het netjes oplossen.

2 likes

Ik heb gisteravond in de tuin gewerkt aan de schutting. Paar betonpalen geplaatst en verankerd aan de muur dus boel bouwstof op me arm en horloge. Ben gaan douchen heb het horloge af gedaan en had natuurlijk een zwarte horlogeband afdruk op mijn arm staan. Nu heb ik het bandje rustig afgespoeld en het horloge (kast) is wel iets of wat in contact gekomen met het water maar niet echt wild afgespoeld onder de kraan ofzo deze afgedroogd en omgedaan en nu dit.

Heb altijd een redelijk goedkoop calvin klein horloge gehad ook 3 atm en daar heb in jaren mee gezwommen en gedouched en mee in bad gelegen haha en die doet het nog zonder problemen :wink:

Nu dit voor mij 1 van mijn duurdere horloge aankopen is en ik me meer ging verdiepen in het hele gebeuren werd me duidelijk dat 3 atm weinig voorstelt.

Vandaar dat ik hem nu altijd af doe met douchen of in bad gaan. En nu met dit kleine beetje water direct vocht in het horloge :stuck_out_tongue: wellicht een productie fout of montage fout? Ik zal hem moeten afgeven voor reparatie ben ik bang.

das al teveel geweest vrees ik, nee 3atm stelt niets voor…
was ie nieuw of 2e hands?

1 like

Nieuw horloge heb wel garantie pas etc

Valt dit trouwens onder garantie of hoe moet ik dit zien

geheid dat ze er naar vragen natuurlijk …
ik vrees…

1 like

Oké dat word een getouwtrek van jewelste want het is mijn woord tegen dat van hun natuurlijk maar ik hou jullie op de hoogte

1 like

Eerst goed de garantievoorwaarden lezen voordat je ze op de hoogte stelt.
Een regenbuitje zou je het op kunnen gooien.

2 likes

succes in ieder geval!!!

1 like

Dat is heel akelig om mee te maken!

Volgens mij moet een Maurice Lacroix 3 atm toch écht wel tegen een incidentele splash water kunnen.

Als het een nieuw horloge is, gewoon ter garantie aanbieden bij de verkoper. Niet teveel over piekeren.
Ik zou de verkoper gewoon zeggen dat ik alleen mijn handen heb gewassen en dat dit resultaat ervan gekomen is. Gewoon de waarheid zeggen.

Veel succes!

1 like

Inderdaad.
Als ML daar niks mee doet gaat het bij veel mensen op de nooit kopen lijst.

2 likes

Da’s 300 meter WR
:slight_smile:

1 like

Sorry, excuus… te snel getypt zonder na te denken. Dank voor het opmerken.:relieved:

Snel in rijst leggen met kroon open!

dat is heel naar ik hoop dat je het opgelost krijgt, vreemd dat zo’n duur horloge zo’n lage waterdichtheid heeft…

kroon open naar beneden de rijst in neem ik aan?